Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Diablo schreef:Ja dat zeg ik ook. Liever mijn paarden vrij buiten (ok, nu groot deel in de modder) waar ze paard mogen zijn, dan de godganse dag zich doodvervelen tussen 4 wandjes. Maar dat begrijpen mensen echt niet, die vinden het zielig. Voel me bijna een mishandelaar.
SparklingApp schreef:Ook met paarden die intensief gereden worden vind ik dat die de tijd moeten krijgen om in een tochtvrije en droge omgeving weer helemaal op temperatuur te komen, ik zie mijn paarden als ze hard gewerkt hebben s'avonds languit in het stro liggen, zou het niet prettig vinden als ze dat nu in de modder moesten doen!..
SparklingApp schreef:Naar mijn mening is nederland te nat is om paarden het hele jaar door buiten te laten, de sobere rassen kunnen daar misschien wat beter tegen, maar de echte sportpaarden zijn er toch al generaties lang op gefokt om veel op stal te blijven... wat is dan natuurlijk vraag ik me af?
SparklingApp schreef:Ook vind ik dat als ik hier op Bokt vaak foto's zie van paarden en pony's dat ze er sowieso niet zo best uit zien.. Of een paard nou binnen of buiten staat, een dikke wintervacht heeft of kort geschoren, een paard hoort "vol" genoeg te zijn, te glanzen met een gladde vacht.(en die glans zie je ook nog wel door de modder heen) Maar vaak staat er dan als "excuus" dat ze 24/7 buiten staan..
amosje schreef:paarden die niet veel op een weide kome vind ik gans zielig
der zei iemand mijn paard mag niet op een weide met onkruid![]()
wilde paarden weten wat ze niet mogen eten
maar mijn paard is het stal leven gewend en die weet niet wat giftig is
duuh zeker weet die dat mijn paarden staan op 5 ha meen je dat ik daar even heel het onkruid ga weg doen
en die staan daar al heeeeel lang
natural paarden hebben niet zo vaak de DA nodig als die kakmadam paarden of hoe ik het ook moet zeggen![]()
en de hele tijd speciale olietjes en dit en dat en si en la voor hun paard komaan dan word paarden houden wel heel duur
Basje98 schreef:He MissEvil!
Hoe doe je dat, bij het rollen je paard in een schimmel laten veranderen???
Ik heb een schimmel, en die wordt dan altijd bruin...