Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
hagelslag schreef:Altijd en eeuwig mag je van mij updaten.
Je schrijft er zo heerlijk over en het is zo interessant om te lezen.
Oftewel niet stoppen het is echt reuze interessant ookal reageer ik eigenlijk nooit
ruitje schreef:Nee totaal niet dapper dus.Is Polie vergelijkbaar qua karakter?
ruitje schreef:Ik weet ook niet of dat heel 'erg' is als er dan ipv sport met een paard een goed recreatieplekje word gezocht, alhoewel ik mij dan ook weer afvraag of dat soort type paarden daar geschikt voor zijn![]()
Vind dat moeilijk, als ik zie hoe Ivar thuis is zal hij zijn hele leven iemand nodig hebben die enerzijds afbakend en hem anderzijds ruimte geeft. Mijn vader kan met hem lezen en schrijven, dat betekend dat hij zeker zo'n 1 x in de maand omdraait voor de kar uit niks, dan is er iets wat hem paniek geeft. Mijn vader moet altijd kiezen: geef ik hem een grens( soms nodig) of is Ivar nu zo overtuigd va
n dat hij daar niet langs gaat dat hij de hele boel afbreekt als ik doorzet.
En wij zijn echt niet kinderachtig zeg maar, het is niet zo dat wij paarden niet hard opvoeden soms( ik denk dat dravers sowieso een redelijke opvoeding krijgen) maar bij dit soort type paarden kun je niet hun angst er uit dwingen denk ik.
Alhoewel ik dat natuurlijk ook niet weet he, misschien geven wij Ivar veelste veel ruimte en doet hij het daarom nu als 6 jarige pas goed. Misschien als een andere trainer hem als 4 jarige eens heel erg goed had aangepakt had hij nu al wel veel meer koersen gewonnen? Dat weet je natuurlijk nooit.