Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:17

Tja, voor er op te mogen gaan zitten ook. := Maar daar zie ik niemand roepen "goh wat vertrouuuwddd hij je!"

Dit is gewoon een leuk trukje met wat extra risico aan.. :) Kan er nog veel meer van zeggen maar goed, zal het maar hier op houden. :+

anneliesdj

Re: Springen = normaal... maar springen over liggend paard? :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:23

Dat is nogal een verschil, om te rijden kun je een paard 'breken', om te gaan liggen is dat wel erg moeilijk en zal hij ook niet zo makkelijk blijven liggen. En ik ga er maar even vanuit dat TS haar paard niet een been omhoog heeft geknoopt en er met 3 man aan is gaan hangen om hem plat te krijgen, waarna je er ook met 3 man op moet zitten om hem plat te houden.
Ik vind het wel erg ver gaan dat je dat suggereert.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:38

Ik weet niet hoe jij paarden in rijd maar daar begin ik niet mee.... :=
Ik suggereer niets, heb er weinig behoefte aan dat jij me woorden in de mond gaat leggen eigenlijk.. Jij gaat er vanuit dat ze dat doet, ik zeg dat een paard je sowieso moet vertrouwen wil je hem wat aanleren dus dat ik niet snap waarom men hier zo veel van maakt. :+

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:43

Je zegt dat het liggen niets met vertrouwen te maken heeft en daarmee suggereer je toch dat je dit een paard kunt leren als hij je niet vertrouwd.

Een paard wat je niet volledig vertrouwd kun je nog steeds een zadel opknopen. Heb je 100% vertrouwen dan zul je geen bok zien bij het inrijden.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 03:53

Of je dat ook wilt is een tweede. Denk trouwens niet dat je met een paard dat je absoluut niet vertrouwd kan inrijden.... := Zadel op knopen is nog wel wat anders dan inrijden.

Ik suggereer trouwens niet dat het paard haar niet vertrouwd, ik zeg dat er niet meer vertrouwen is dan bij gewoon aanleren. Wel lezen wat er staat ipv je eigen verhaaltje te maken.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 04:09

En ik betwijfel dus of je dat kan. ;) Waar staat dat ik gebok wil met inrijden anneliesdj, quote eens?

Voor elk leerproces is er vertrouwen nodig, maar een kunstje aanleren vergt niet meer vertrouwen dan bv inrijden.. Dus dit is gewoon conditionering. Niet meer of minder. :)

Skogsmulle
BFB 2024 winnaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 04:19

Ik heb het topic een beetje gevolgd, en verbaas mij ook waarom je (TS) dit doet.
Dat je band sterker wordt tussen jou en je paarden, dat kan ik me hierin niet voorstellen. Denk je echt dat het meerwaarde voor de paarden heeft om de een over de ander te laten springen? Daarbij zit het totaal tegen zijn aard in, en ik kan me niet voorstellen dat dit voor de lol gedaan zou worden.

KellyZ schreef:
Fiffill schreef:
Verschil tussen voetbal en dit is dat een voetballer er zelf voor kiest en het paard in dit geval niet.

Overigens moet ik ook best lachen om sommige reacties hoor. :D Vooral die van - in mijn ogen - nogal sneue mensen die zeer kinderachtig reageren naar anderen toe, maar ook andere reacties vind ik soms wat al te overdreven. :+

Een voetballer kiest er niet voor om onder zijn oog geraakt te worden, hij doet het voetbal omdat hij dit leuk vind, en ook hij weet dat er blessure's en risico's aan zitten. Net als de paarden van de TS.

Paarden wéten niks, paarden kunnen niks beseffen. Paarden zijn geen wezens zoals wij die kunnen nadenken over hun handelingen (om tijd, gevolgen en taal maar achterwegen te laten).
Het "denken" van een paard bestaat puur uit emotie, bij ons onze rechter hersenhelft. De manier waarop wij kunnen redeneren over bepaalde zaken, zal niet omgaan in een dier zijn hoofd. Hoe en wat er precies wel in die hersentjes omgaat is natuurlijk moeilijk te zeggen ;)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 04:20

anneliesdj: Waar HEB je het in godsnaam over? :? Tenzij je kan quoten waar ik iets zeg van bokken tijdens het inrijden stel ik voor dat je je woorden ook terug neemt trouwens. Dat zijn nl woorden die jij in mijn mond legt. Lees nou eens mijn hele bericht ipv enkel de zinnen die jouw uitkomen om ze zo te verdraaien dat je je gelijk hebt. Ga inderdaad maar naar bed en lees morgen nog een keer als je wakker bent :x

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-09 04:31

Edit: vermoed dat het inmiddels gelezen is. Miscommunicatie die we verder via PB oplossen.

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 01:40

Heey, Emmy hier, het zusje van Dorien :D
Nou het topic was niet moeilijk te vinden, met zijn 21 pagina's steekt hij er wel boven uit, weer typisch bokt :D
Maar een heel mooi filmpje hoor, vind het echt heel erg knap!
En nog eens bedankt voor de foto's van mij en Debby, ze zijn zeer leuk! :D

muiske07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-09 10:27

Soprano schreef:
Heey, Emmy hier, het zusje van Dorien :D
Nou het topic was niet moeilijk te vinden, met zijn 21 pagina's steekt hij er wel boven uit, weer typisch bokt :D
Maar een heel mooi filmpje hoor, vind het echt heel erg knap!
En nog eens bedankt voor de foto's van mij en Debby, ze zijn zeer leuk! :D

Haha, we kennen bokt he :+

Vind je ze goed gelukt je foto's?
Vooral degene waar je nog in de lucht hangt te zweven en Debby juist springt vind ik heel leuk! :P

Groetjes en bedankt voor te helpen met je zusje!

Soprano

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-09 14:20

muiske07 schreef:
Haha, we kennen bokt he :+

Vind je ze goed gelukt je foto's?
Vooral degene waar je nog in de lucht hangt te zweven en Debby juist springt vind ik heel leuk! :P

Groetjes en bedankt voor te helpen met je zusje!

Ja, die vind ik ook zeer leuk!
En Debby maar zo hoog springen over een mini sprong :D

rii1993

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-10 22:16

:O cool!!! hoe heb je dat voor elkaar gekregen :D!!!

JenniferHui

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:07

:Y) ik vind het ook gevaarlijk, maar zo super gaaf!
ik zou het zelf niet, ik zou het in me broek doen.. :o
maar echt geweldig dat jullie zoveel vertrouwen in elkaar hebben !!

MamboBeach

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-10 22:14

Ik vind het superknap en leuk dat je dit doet!

ROSIDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-10 20:00

ik vind het maar eng!!
dat andere paard kan wel eens te laat afzetten en dan??
maar ik vind het wel knap hoe je het aan leerd alemaal?

xCharlotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-10 21:52

Knap dat je dat durft! Ik zou het zelf veel te eng vinden! :o

Nsvc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-10 21:39

waaauw,heel veel respect voor jou&je twee paarden,wat een vertrouwen moeten jullie in elkaar hebben zeg!
Ik vind dat springen best gevaarlijk als je nadenkt wat er kan gebeuren,maar toch heel knap!
En dat voltige ge-we-dig!

Leuke paardjes trouwns

Naborah

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-10 18:24

Echt prachtig dat je 8 voeter (2x4 hoefjes) zoveel vertrouwen in jou en elkaar hebben. Op zich vind ik het wel gevaarlijk, maar het is niet levenshoog, en als het liggende paard stil blijft liggen en je weet waar je mee bezig bent, spartel ik niet tegen ;)

Gezus! Wat een voltige! Dat zou ik zo graag willen (kunnen) ! Echt respect.

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:04

Ik vind het erg knap van je hoor, maar wel levensgevaarlijk.
Zelfs de beste springpaarden tikken er welleens een balkje af, dus jou kan dat ook gebeuren, alleen raak jij dan je paard.
Bij de 2e sprong had je ook geen seconde later kunnen springen, want dan had je je paard geraakt.
Dat voltige achtige iets is wél leuk, als ik jou was zou ik lekker daarmee door gaan en over andere paarden springen laten voor wat het is.
Maar goed, als jij het risico wilt nemen dan is dat jouw probleem.
Ik hoop maar dat het goed gaat.
Laatst bijgewerkt door ILoveEvelien op 03-02-10 15:06, in het totaal 1 keer bewerkt

E_Nalanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:05

Blijf het gaaf vinden! :))
Levensgevaarlijk vind ik nogal overdreven, met alle diciplines kan het fout gaan, omdat dit zo enorm anders is is het niet meteen dodelijk ofzo _O-

ILoveEvelien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:07

Was meer bedoeld om me uit te drukken, levens gevaarlijk zal het niet zijn, maar er kan voor mij gewoon te veel mis gaan.

Edit; er wordt hier flink op los gediscussieert he :P

Jolandaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:11

Ziet er gaaf uit.. ik doe het je niet na.. is mijn merrie ook niet geschikt voor :')

overigs op al het commentaar.. men gaat wel naar het circus/goa en andere paardenshows. hier gebeurd precies hetzelfde alleen dan in meer 'showgebeuren'.

dan vind men het wel 'leuk' kom op zeg.. als de paarden hen niet vertrouwden bleven ze echt niet liggen..

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:12

NHevaVD schreef:
Blijf het gaaf vinden! :))
Levensgevaarlijk vind ik nogal overdreven, met alle diciplines kan het fout gaan, omdat dit zo enorm anders is is het niet meteen dodelijk ofzo _O-

Klopt maar vind hier toch emer risico aanzitten. Niet zozeer voor het springende paard maar voor het liggende paard.

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-10 15:14

Frank schreef:
Haha! En de trend is juist dat iedereen uiterst voorzichtig via een krukje op zijn paard stapt :))
Liefst nog links en rechts afwisselend :Y)

Over liggende paarden gesproken:

http://www.mijnalbum.nl/Foto-UZLMHO6S.jpg
http://www.mijnalbum.nl/Foto-63JH8Z7S.jpg

Het dienstpaard van mijn opa in zijn cavalerie-tijd.

Wat gaaf, ben gek op geschiedenis van de gewone mens. Weet je waar je opa gelegerd/kazerne was? In Haarlem hebben ze de cavelerie opgeheven en een prachtig appartementencomplex van gemaakt.

@TS, vind het ongelooflijk knap maar toch ook doodeng. Ik ga er onmiddelijk vanuit dat je weet wat je doet en er goed vertrouwen is tussen jou en de paarden maar vind dit wel typisch iets voor de kreet "don't try this at home" !