Parelli Patterns

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Cynthiaaapje

Re: Parelli Patterns

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:10

Ik loop zo wie zo nog helemaal mee, hij vind wendingen erg moeilijk en snapt het nog niet helemaal, hij zit me wel echt aan te kijken van wat bedoel je nou, hij wil het wel, dat is wel erg leuk Haha!

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 14:41

wat je kan doen als die het moeilijk vind is change of direction aan de leadrope..; je begint dan met een circling, vraagt dmv een draw je paard naar je toe (geen driving van de achterhand!), en zend hem dan de andere kant op. Vaak snappen ze het dan wel. Figure 8 is eigenlijk een combinatie van halve circling, change directions en opnieuw halve circling. De barrels zijn er alleen maar om de plaats aan te geven...

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 15:03

Met tommy gaat het ook nog niet echt, maar dat komt omdat bij hem DG voorhand een behoorlijk probleem kan zijn. Daar werk ik nu dus eerst mee. Dan probeer ik het met hem op nu.

Moet eerlijk zeggen dat billy en toni er supergemakkelijk in waren. Die hadden het meteen door. Tommy eist veel meer van mij mbt duidelijkheid en lichaamstaal. Bovendien doet hij niet zomaar wat je vraagt (hoezo extreem lb introvert Vork ). Daarbij moet ik ook nog uitkijken dat hij zich niet opeens super in zichzelf keert. Dat heeft hij dan ook nog een keer aan zich. Het is een continue afwegen van assertief zijn/niet op verkeerde moment druk gebruiken/super duidelijk uitleggen... Heeeeeeel leerzaam. Clown

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 22:54

willeke_nijs schreef:
Auky schreef:
Auk lijkt het draaien om de barrels in draf erg lastig te vinden. Verder gaat de figure-8 prima, alleen valt hij terug zodra hij moet draaien. Lastig...

Ook als je de barrels wat verder uit elkaar zet zoals op de dvd getoond wordt in level 2?
welke leadrope gebruik je daarvoor? Het paard mag gerust een hele grote cirkel rond de barrels maken. Gebruik desnoods een langer touw (22ft ipv 12ft eventueel zelfs een 45ft) en eventueel stap je een stukje mee.

Set it up for succes Knipoog

Oh ik doe ze sowieso niet aan de 12ft, die vind ik te kort hiervoor. Vaak inderdaad aan de 45ft.
Meelopen doe ik ook, misschien dan toch de barrels nog een stuk verder uit elkaar. Morgen maar eens proberen.

Cynthiaaapje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 09:51

gister weer geprobeerd en het ging een stuk beter, denk dat hij het ook niet helemaal snapte.

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-08 11:42

heb je dan nu iets veranderd waardoor hij het wel snapte cyntiaaapje?

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:10

Iemand zei hier dat ze de (oude) levelpakketten niet zou willen missen ivm betere info dan bij de patterns. Is dit zo, en is het voor mij verstandig om alsnog op zoek te gaan naar de pakketten? Ik heb namelijk alleen het level 1 pakket, en ga als het goed is beginnen met een nieuw paard.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:13

Ik zou persoonlijk het pakket van level 2 niet gemist willen hebben..

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:14

dorientjuh schreef:
Iemand zei hier dat ze de (oude) levelpakketten niet zou willen missen ivm betere info dan bij de patterns. Is dit zo, en is het voor mij verstandig om alsnog op zoek te gaan naar de pakketten? Ik heb namelijk alleen het level 1 pakket, en ga als het goed is beginnen met een nieuw paard.

Ik las in een ander topic dat je eraan dacht parelli savvyclub lid te worden. Dan zou ik die pakketten niemeer gaan kopen, want die komen op de savvyclub website te staan vanaf januari. Dus dan ben je dubbel geld aan het uitgeven. De pakketten die wel de moeite zijn om te kopen zijn de succes series, de patterns en het horse behaviour pakket.

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 11:57

Dat is inderdaad wel handige info willeke! Lachen Bedankt!

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 12:03

een vraagje
kan je ook via eddy bestelen ik heb namelijk geen vista card
ik wil ook graag lid van de savvy club worden .
kan dat ook via eddy ?

Auky

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 17:55

Lid worden van de savvy club kan niet via Eddy, dat moet via parelli.com of via Parelli UK.
Spullen bestellen kun je wel bij Eddy en Marieke. Daarvoor moet je ze even mailen op info@parelli.nl.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:05

ok dankje ,
dus moet ik maar evn via de rabobank maar een creditcard aan vragen

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:09

Je hebt tegenwoordig ook studenten credit cards bij de postbank. Ik heb er zo een en het bevalt erg goed.

nooralie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 18:12

ik zit met als bij de rabobank dus ik denk dat het geen verschil maakt