Boomloos en houvast

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

corine1981

Re: Boomloos en houvast

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-08 16:54

Ik ben het helemaal met pmarena eens wat betreft de ronde arabjes Lips are sealed
Ze zijn er in veel verschillende vormen en maten natuurlijk, maar ik heb 2 tonnetjes waar je de ruggengraat geeneens kunt ontdekken.

teve

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 17:15

[quote="pmarena"]Arabiertjes zijn juist vaak ook erg rond , dus zo logisch is het "redelijk smal formaat" niet direct hoor , er zit veel verschil tussen verschillende Arabieren.

Ik ben nog niet zo thuis in arabs, maar de mijne is wel smal, zonder zadel voel je echt z'n ruggegraat onder je ...

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 20:15

Aangezien hier veel kenners zitten en ik niet zomaar een nieuw topic wil openen zal ik het hier maar vragen:
de startrekk dress. zadels liggen die ver op de rug?
ik zou graag een 17,5inch daarvan willen maar mijn paardje is nogal kort in de rug vrij vervelend dus..

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 09:00

http://startrekk.nl/

Hierbij staan de lengtes van de zadels vermeld, ook die van de uitvoering shorty

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:08

Voor mijn gevoel is het een mooi compact zadel. Hier op mijn KWPN ruin die ook redelijk compact gebouwd is:
edit: dit is de 17,5 inch.
Afbeelding

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:40

Bedankt voor jullie reactie's Lachen
ik zie alleen iintussen het zadel niet echt meer zitten met dat kopijzersysteem als ik dan nu al de breedste nodig heb moet ik het zadel alsnog over enkele jaren wegdoen omdat het dan te krap is geworden .. Knipoog

Risje80

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:23

Dan zou ik ook graag mijn vraag hier willen stellen:
Hoe zacht zit een boomlooszadel? Ik heb nogal gevoelige billen, en heb nu een heerlijk zachte dressuur(boom)zadel.
Ik wil graag overstappen naar boomloos omdat dat misschien voor mijn paard fijner is, maar is dat ook voor mijn billen fijner?

_Guppie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 15:43

Ik vind mijn Barefoot zadel 10 keer lekkerder zitten dan mijn vorige zadel (die wel een boom had). Ik vind boomloos dus erg fijn voor de billen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 08:47

Ik heb alleen ervaring met Barefoot, dus ik kan niets over alle merken boomloos zeggen. Maar Barefoot zit ontzettend zacht, echt heerlijk. Ik rijd ook wel met boomzadels en daar moet ik dan altijd weer even aan wennen, die lijken dan meteen zo hard en stug.

risky

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 08:53

Risje80 schreef:
Dan zou ik ook graag mijn vraag hier willen stellen:
Hoe zacht zit een boomlooszadel? Ik heb nogal gevoelige billen, en heb nu een heerlijk zachte dressuur(boom)zadel.
Ik wil graag overstappen naar boomloos omdat dat misschien voor mijn paard fijner is, maar is dat ook voor mijn billen fijner?

ik had voorheen een anky zadel omdat deze zo superzacht zitten voor de billen Haha! maar mijn barefoot die ik een aantal maanden terug gekocht heb is nog veeeeeeeeeeeel zachter voor de billen Tong uitsteken

Wickedwyvern

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 08:56

Heerlijk zacht!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:14

Ik rij op 2 bob marshalls ofzo iets. Zit heerlijk. Maar dit is dan wel weer een western zadel Knipoog
Ik ben ook meestal de enige op de wedstrijd met een boomloos Tong uitsteken

KDS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 13:50

Het paard waarmee ik met een barefoot Cheyenne rij is nogal draaierig, vlug, stopperig, schrikkerig en soms gewoon wat onsubtiel.
Sinds er een barefoot op ligt heb ik geen last meer van pijnlijke billen, of vermoeide benen omdat je om je billen te ontzien de hele tijd in verlichte zit moet staan.
Zelfs op strandritten kan ik alles gewoon zittend doen heerlijk zacht. Nu ben ik gewend zonder zadel te rijden en dan is alles al snel houvast.
Kortom: zeer tevreden.