24/7 weide zonder schuilstal slim bij eerste eigen paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Olikea

Re: 24/7 weide zonder schuilstal slim bij eerste eigen paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 11:41

Voor je eerste eigen paard zou ik toch kiezen voor een plek waar je wat begeleiding en hulp kunt krijgen.. Als je alles alleen uit moet zoeken kan dat wel eens slecht uitpakken voor jou en/of je paardje..
Het scheelt echt heel erg als er meerdere mensen rondlopen die verstand van paarden hebben..

succes met het zoeken van stalling/weide

en idd post dat maar eens in het sportpaarden topic.. ik raad wel aan een helm op te zetten..

liljebo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 12:58

Nadya schreef:
Hahahaha, jaaaaaaaa, vertel dit eens in het sportpaardentopic, alsjeblieeeeeeeft????? Lachen

Opdracht Uitgevoerd Haha!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-08 13:07

Bedankt!!!! Lachen Lachen Lachen

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 15:32

Ramona_T schreef:
Ik zit all lange tijd over een eigen paard te denken.
Nu wil ik het paard dan wel 24/7 weidegang bieden.
Dit zal dan hoogst waarschijnlijk zonder schuilstal zijn.
Volgend schooljaar zal ik 2 dagen in de week op school in Deurne zijn (brabant) en dan zal ik niet naar het paard kunnen.
Mijn vriend is wel berijd om dan te gaan om te knuffelen en te poetsen.
Dus kortom het gaat om 24/7 weidegang zonder schuilstal waarbij ik 2 dagen in de week weg ben en mijn vriend die 2 dagen wel wil gaan kijken.
Is dit slim bij een eerste eigen paard?

de onderste regel van je snap ik niet echt, aangezien dit imo niet relavant is Knipoog

elk dier kan 24/7 dag buiten staan(mits ze dit gewnet zijn of dat je ze hieraan laat wennen),maar ten alle tijden dient er een schuilstal iod aanwezig te zijn. Knipoog

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 13:37

Sorry, een schuilstal is ideaal, maar een paar bomen oid werken net zo goed hoor.
En helaas staan die van mij 24/7 (wel alleen in de zomer) buiten zonder schuilmogelijkheid, maar ook daar zie ik ze niet slechter van worden.
's Winters zonder schuilmogelijkheid zou ik niet prettig vinden, dan zouden ze een regendeken opkrijgen.
Maar idd, ik ben het met Sherif eens, of het nu je eerste of 20e eigen paard wordt, dat maakt natuurlijk niet uit.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 18:33

als je geen schuilstal hebt is het een oplossing om een ongevoerde regendeken aan te schaffen. Die leg je alleen op als er >8mm regen voorspeld wordt (dat betekent vaak dat het lange tijd achter elkaar regent)

en als je niet elke dag kunt voeren kun je een grote baal voordroog in het land zetten, een deel wordt wel vertrapt en onder gepist, maar het meeste gaat in het buikje