bitloos,welk hoofdstel hebben jullie

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Monatoetke

Re: bitloos,welk hoofdstel hebben jullie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-08 19:58

Ik heb het bitloos hoofdstel van Barefoot, ben hier superblij mee! Zeer fijne kwaliteit en heerlijk soepel leer. Ik vind de release beter dan bij een echte cook.

Ik rijd ook wel eens met een echte cook op een van mijn bijrijdpaarden maar ze reageert ook beter op de barefoot, wellicht door de release of het zachtere leer, dat durf ik niet te zeggen.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 00:05

laura1986 schreef:
@RZDLover Ik wil het er zeker ook niet bijm laten zitten, ideeen zijn welkom!

Ligt eraan hoe lang het geleden is en heb je nog een aankoopsbewijs?
Als het al een tijd terug is wordt het al snel moeilijk natuurlijk, al vind ik niet dat een hoofdstel zomaar kapot mag gaan. Ook niet na een jaar, of twee.

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:45

Het hoofdstel is op zaterdag 5 juli kapot gegaan. het email contact heb ik volgens mij wel gewoon bewaard...
Ik zit te denken aan een brief waarin ik kan dreigen met verdere stappen. Ze reageren niet eens mer op mail terwijl ze dat eerst, dus voor het gebrek, wel deden.

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 19:47

Marylot Crosslink. Geweldig ding, wil nooit meer anders. Lachen

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-08 22:23

@ Oamaru Daar ben ik nu naar aan het kijken..
Hoe sterk is dat hoofdstel (biotaan en rvs/messing)??

Aardbijtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-08 17:36

Als ik bitloos wil rijden rijd ik gewoon met halster, maar meestal rijd ik dan met niets, is maar wat je het fijnst vind!

laura1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:34

Halster is niet erg geschikt doordat het sowieso te los zit (schuift) en niet duidelijk is. Voor een rondje in de bak kan het geen kwaad, maar veel meer berijk je er volgens mij niet mee.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-08 22:42

ik heb deze en rijd daar nu een maand of 3 mee.
en bevalt uitstekend Haha!
Afbeelding

katla

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-08 00:27

Wij hebben CRB van Voest, idd de release is niet goed en ik vind hem onduidelijk door de zogenaamde 'strop' werking.
Ook het touwhalster vind ze onduidelijk, schuift te veel. Ze reageert het best op een sidepull.
Ik volg dit topic even.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-08 06:38

mirgino dat ziet er goed uit.
ik ben ook nog steeds op zoek naar de ideale bitloze optoming

melrovers

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-08 21:11

Ik heb ook het bitloze hoofdstel van Barefoot, en soms rij ik met het dually halster van Monty Roberts. Die doe ik ook aan als ik longeer met de dubbele lijnen.

diphranil

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-08 19:31

Ik rijd momenteel met het Dually Halster van Monty Roberts, omdat ik daarmee ook de training ben begonnen aan de hand en aan de dubbele lijnen. Nu ik het rijden meer ga oppakken ben ik wel op zoek naar een andere optoming. Zit zelf te denken aan de Marylot Crosslink. Zal binnenkort een paar optomingen testen via de NVBP. En dan maar zien wat mijn paardje het prettigst vind Lachen

RobinandBart

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 12:49

Ik rijd met een touwhalster en het bevalt me erg goed!

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 17:54

Ik heb een simpele touw crb, werkt perfect bij mij. :D

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-09 08:00

Monatoetke schreef:
Ik heb het bitloos hoofdstel van Barefoot, ben hier superblij mee! Zeer fijne kwaliteit en heerlijk soepel leer. Ik vind de release beter dan bij een echte cook.

Die heb ik ook net aangeschaft, en mijn ervaringen zijn dezelfde. Ze zijn over de neus en achter de oren ook goed onderlegd en wat breder gemaakt. Ik ben er heel tevreden van.

moonprayer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-09 09:21

comfort hack.
http://i2.photobucket.com/albums/y7/moonprayer/paard/DSC_4771.jpg

bevalt me uitstekend.
ik dressuur en spring er het liefste mee, alleen voor de wedstrijden moeten we het bitje weer even oppakken..

ik vind alleen die neusriem erg lelijk, maarja ^^ mijn paard loop er erg fijn op.
ik zou er een Z proefje mee kunnen rijden. maar we zijn M2.

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 12:49

Ik rijd mijn Indy nu al jaren met touwhalster, en ik vind het heerlijk: lekker duidelijk en veilig.
Mijn nieuwe aanwinst ben ik er nu ook net mee begonnen en hij pakt het prima op.

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-09 16:35

Ik heb 2 verschillende sidepulls, eentje met 2 "neustouwen" en eentje met een enkele. Ook een hoofdstel met gekruisde riemen onder de kin door en een touwhalster met ringen aan de zijkanten waar je teugels aan kan doen. De 2 touws sidepull gebruik ik bij mijn eigen paard het liefst, de andere hoofdstellen bij mijn 2 verzorgpaarden.

Issake

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:50

Ik zelf heb de Nurtural. heb hiervoor een cook gehad en ben nu overgeschakeld. ik vind deze veel leuker, de signalen komen veel beter door.
De Nurturalbridle is anders dan de Cook hoofdstellen omdat het een "cirkcle X" heeft. Het werkt een beetje als een kruising tussen de cook en ee sidepull.
Het hoofdstel ziet er hetzelfde uit als een Cook met kruisbandjes onder de kaak door. de Circle X zorgt ervoor dat de kruisriempjes niet meer kunnen verschuiven onder de kin en dat er minder druk ontstaat aan de zijkant van het hoofd. Ook zijn de kruisriempjes korter waardoor de teugels dichter bij de neusringen komen zoals bij een sidepull.

Ik ben hier dan ook Hoofinvoerder voor geworden voor Belgie en Nederland. mijn voorlopige site is: http://irissav.webs.com/ ik ben aant overstappen van host, dus werkt mijn echte site even niet.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-09 22:57

Ik had eerst de Harry's Horse, gebasseerd op Cook. Rotding, slechte release.

Heb nu een Marylot Sidepull (kan ook als crosslink maar gebruik ik niet). Fijn, zacht ding.
Nog niet mee gereden wegens blessure dus reactie paard weet ik niet.

Ook heb ik wel eens met touwhalster gereden, ook fijn. :)

Wendy15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-09 09:27

Ik heb een tijdje een hoofdstel met het systeem van dr cook te leen gehad en dat beviel goed. Nu heb ik 2ehands een dr cook hoofdstel gekocht en die ga ik vandaag proberen :) Het is wel een mooi hoofdstel om te zien en ondanks dat het kunststof is lekker zacht en soepel. Wel vind ik in verhouding tot de rest van het hoofdstel dat de neusriem érg krap is :\ Heb overal ruimte genoeg en de lengte is prima, zelfs nog gaatjes over. Maar de neusriem zit op het wijdste gaatje nét goed, dus dat gaat 'm niet worden als ie straks in wintervacht zit. Ga even kijken of ik er een gaatje bij kan maken en anders wil ik er even een riempje tussen doen om de neusriem een stukje te verlengen. Wil het hoofdstel vooral gaan gebruiken voor buitenritten, lekker aan het lange teugeltje zodat ie geen bit in hoeft :) Voor de dressuur blijf ik denk ik gewoon m'n bit gebruiken. Een stalgenootje die het hoofdstel ook heeft rijdt er altijd mee, en ook dressuurmatig met vrij veel druk, en haar paard kreeg daardoor een drukking op de neus van het hoofdstel, dat wil ik natuurlijk absoluut voorkomen.
Overigens ben ik ook voorzichtig aan het rondkijken voor een barebackpad, zijn er hier ook mensen die daar ervaring mee hebben? :)
[HAR] Barebackpad , zie door de bomen het bos niet meer

Naide_and_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-09 17:22

Heb ook een fjord :D
Ik rij hem met touwhalster maar vind het (persoonlijk) niet geschikt om dressuur mee te rijden.
Ik ga binnenkort eens kijken om een echt van leer te kopen :)

Ilseee12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-09 16:58

MIjn nicht rijdt met sidepull

ZIet er leuk uit!

xx Ilse

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 13:29

ik heb voor mijn fjord ook het dr cook systeem, bij ons werkt t rpima :)

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-09 15:38

ik heb het bitloze hoofdstel van ruitersportshop.com , echt een heeel erg fijn hoofdstel .
Met bit gooide paardlief der tong over het bit en ragde door der eigen mond ook had ze continu der mond open.
Nu is der mondje mooi gesloten .