Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

xxxNaatjuhxx

Re: Waar zijn jullie op dit moment mee bezig?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:07

wat leuk om te zien dat er toch nog zoveel mensen zijn die hiermee bezig zijn Haha!
zelf bne ik nog bezig met grondwerk (hij is er oo knog maar net een week) Haha!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:18

ik ben met mn witte welsh bezig op de piaffe, wijken om me heen, coubette.
wat ze al kan: steigeren, liggen, zitten, spaanse pas, ja/nee schudden, op het blok, zitten en pootje geven, capriole, croupade, levade, knielen, compliment en nog een hoop kleine dingen..

met mn KWPN ben ik bezig op het compliment te verbeteren, en de spaanse pas in draf en zitten
en ze kan verder: steigeren, liggen, knielen, spaanse pas, spaanse pas in stap, ja/nee schudden en nog meer.

ze kunnen ook allebij gewoon volgen in alle gangen en achteruit enz.

Haha!

Sjippeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 19:07

Ben bezig met apporteren en de one rein stop.

Groetjes van mij Lachen

xkmmtjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 07:51

Ik ga beginnen met kusje gevn

Yffiejj

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 12:01

Compliment, spaanse pas uitbreiden en de buiging Lachen

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:28

Ik heb een vraagje. . . Ik hoor iedereen over 'het compliment' nu ben ik erg nieuwsgierig wat dat is, zelf probeer ik het niet met mijn pony, maar met een geit, heel leuk trouwens. Maar wat is dat 'compliment' precies?

Shattered

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-08 11:56

Compliment is het knielen op één knie Lachen.

randalinpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 10:32

maanou schreef:
Ik heb een vraagje. . . Ik hoor iedereen over 'het compliment' nu ben ik erg nieuwsgierig wat dat is, zelf probeer ik het niet met mijn pony, maar met een geit, heel leuk trouwens. Maar wat is dat 'compliment' precies?

Hee, leuk! Wat is het voor bok, een kruising Nubische? En wat kan ie allemaal al?

Ik deed vroeger ook VD met mijn geiten. Geiten kan je heel makkelijk leren knielen, dat doen ze ook vaak uit zichzelf.

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 12:03

Met mijn jongste merrie Jaike doe ik ook vaak van dit soort dingen; het kompliment lukt aardig, alleen laat ze zich vaak daarna gewoon vallen ipv weer netjes ophoog te komen Rolleyes . De Pliee (met puntjes op de laatste e Clown ) gaat perfekt, evenals het staan op een podium van 80 x 80. Ze kan "nee" schudden, maar tijdens het "ja knikken" oefenen heeft ze geen idee van wát ik nou precies van d´r wil Blond .
Bij de spaanse pas heb ik het probleem, dat ze het altijd allemaal veels te snel wil doen en dan tilt ze d´r benen niet hoog genoeg op, maar dit wordt nu langzaam wel beter Lachen .
Ze kan voetballen en doet dit nu ook gericht naar mij toe Lachen . Ook loopt ze achteruit een trailer op. (Die van mijn vriendin stapt ook in een rijdende trailer Clown !). Het lukt nu ook al aardig om haar naar achteren te laten lopen, op winken van mij terwijl ik achter haar sta. In het begin begon ze al te lopen op het moment dat ik ter hoogte van d´r kont kwam. Mijn vriendin heeft me toen geholpen; zij bleef voor bij d´r hoofd staan met het touw in d´r hand. Op het moment dat Jaike naar achteren begon te lopen terwijl ik dit nog niet van d´r vroeg, werd ze meteen gecorrigeerd en weer naar voren gezet.
Met de mama van Jaike doe ik dit soort dingen wat minder (alhoewel die ook het kompliment, pliee, podium, nee schudden en het begin van de spaanse pas kan), maar die kan zich wel goed schamen Tong uitsteken ! Als je tegen d´r zegt "schaam je Nors opkijken !!", gaat ze heel schuchter met d´r koppie opzij staan Haha! .
Dit deed ze voor het eerst toen ze een keer het jack van d´r bijrijdster volgesabberd had en die dus "quasi boos" zei dat ze zich moest schamen Haha! .
Amable schreef:
Ook ben ik bezig om hem naast me mee te laten lopen, volledig op mijn tempo. Dus tempowisselingen in stap en draf en mee in galop. Grote nadeel is dat we dit nooit heel lang kunnen oefenen omdat ik zo snel moe word ervan Clown Hij kan wel al heel goed achter me aan lopen, maar echt op mijn tempo zat er nog niet in, het was altijd gewoon rennen. Momenteel gebruik ik een zweepje om hem voor te begrenzen op het moment dat hij trager moet, en uiteraard ook mijn stem. Hij vindt het moeilijk, vooral het onder zijn tempo lopen. Dus ook zeker goede training!

Hoe oefen je dat met hem? Ik heb het mijn paarden als volgt geleerd: ik laat ze aan het touw netjes naast me lopen en sta dan opeens stil. Ook al lopen ze maar 1 pas verder, laat ik ze zo lang terug lopen dat je ziet dat het ze ergerd. Dan stil laten staan, pauze geven om hem de kans geven om even na te denken. Na een paar keer hebben ze dan wel door wat je van ze wilt. Als dit in stap goed gaat, doe je het in draf, daarna in galop (heb ik nog niet zelf gedaan omdat ik ook 0-uithoudingsvermogen heb Bloos maar met de dochter van mijn vriendin ging ook dit goed!).
Dit oefeningetje doe ik ook regelmatig als ik ze ´s avonds van de wei/paddock binen zet, om ze te laten weten dat ik het nog niet vergeten ben Knipoog .

maanou

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-08 13:40

randalinpony schreef:
maanou schreef:

Hee, leuk! Wat is het voor bok, een kruising Nubische? En wat kan ie allemaal al?

Ik deed vroeger ook VD met mijn geiten. Geiten kan je heel makkelijk leren knielen, dat doen ze ook vaak uit zichzelf.

ik weet niet precies, hij is al aardig oud en enorm groot! groter dan een shet, kijk maar naar mn avatar.
Maar mn bok heeft slechte benen en als het weer omslaat kan hij bijna niet lopen, dan ligt hij de hele dag op zijn knieën of loopt mank.

Hij kan op een hek staan maar op een stoel durft hij niet zo goed, heeft iemand een tip hiervoor?

Julia_14

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 19:30

Babiche heb ik een paar dagen geleden leren targetten, en dan met m'n hand als target. Als ik met m'n vingers knip en m'n hand voor me uitstrek, raakt ze 'm aan Lachen Laat het nu een paar daagjes rusten, en dan nog een paar keer oefenen tot het er echt goed in zit. Dan wil ik via deze target haar het buigen gaan aanleren.
Zijn ook al een tijdje bezig met het kruisen vd voorbenen op commando, maar het kwartje wil nog niet echt vallen! Ga aan haar rechterzijde staan, en kijk dan in dezelfde richting als haar. Druk met m'n vingertoppen tegen haar schouder, net zolang tot ze een pasje opzij zet. Alleen in plaats van voorlangs te kruisen, kruist zij haar benen dus steeds achterlangs Vork Dus dat word nog ff oefenen!

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 00:08

Spaanse pas uitbreiden en flemen

Honesty

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 11:18

Ben nu de buiging aan het oefenen, zit er al goed in, maar kan áltijd beter, ze kent kusje en voetje al. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 00:51

Ik ben nu met Alice bezig met de basis. Dat houdt meer en deel voor ons in.. Stapen, draven & galoperen warneer ik het weg & weer terug naar gvan galop naar draf. Van draf naar stap & van stap naar hald houden. Ik ben wel zo ver dat ik haar tijdens het poetsen stil kan laten staan. Ook kan ik gewoon weg lopen om spullen te pakken of weg brengen. Soms loopt ze wel eens weg [ze staat bijna nooit vast] en dan word ik een beetje streng en ik hoef maar naar achteren te wijzen en "terug"te zeggen en ze gaat achter uit. Soms duurt het wel even voor dat ze luisterd maar ja is een paard. Alice kan nu wel stijgeren & Spanse pas op comando.

ZusJacobs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 09:20

Ja schudden, nee schudden deed ze na tien minuten al. Omdat ze als ze met steigeren omhoog gaat eerst met haar hoofd schudt. Ik heb die er gewoon tussen uit gepakt en die snapte ze natuurlijk al gelijk Haha! Ik wil dan de buiging leren, het lukt haar wel met een snoepje tussen de benen. Maar ik krijg haar maar niet als ik probeer met aanwijzen van de zweep.. ze stapt dan achteruit. Ze kan nu;voetje aan beide kanten, spaansepas, nee schudden, steigeren, achteruit op commando, en 'niet' eten dus pas als ik het sein geef.

annemariej

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 16:14

ik ben nu bezig met voetballen dat als ik rijd mijn pony de grote voetbal in het goal schiet gaat al super geod heb de bal gister gekocht zoon jogabal bij de hema 8 euro super leuk

Marloes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 19:03

Ik ben bezig met het allereerste begin, Spaanse pas, kusje geven, flemen enz. Oh ja, en een pirouette draaien, eerst ging het met een longeerlijn wel goed, nu alleen met halstertouw en met commando erbij. Gaat wel goed!

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 18:55

Bij mn grote Zwarte ben ik begonnen aan de Capriole
bij mn kleine witje (die de Capriole dus al kan)
ben ik begonnen aan het dood-liggen

Met mn veulen ben ik rustig wat spelletjes aan het spelen, om een band op te gaan bouwen..