zelf bne ik nog bezig met grondwerk (hij is er oo knog maar net een week)
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. maanou schreef:Ik heb een vraagje. . . Ik hoor iedereen over 'het compliment' nu ben ik erg nieuwsgierig wat dat is, zelf probeer ik het niet met mijn pony, maar met een geit, heel leuk trouwens. Maar wat is dat 'compliment' precies?
. De Pliee (met puntjes op de laatste e
) gaat perfekt, evenals het staan op een podium van 80 x 80. Ze kan "nee" schudden, maar tijdens het "ja knikken" oefenen heeft ze geen idee van wát ik nou precies van d´r wil
.
.
. Ook loopt ze achteruit een trailer op. (Die van mijn vriendin stapt ook in een rijdende trailer
!). Het lukt nu ook al aardig om haar naar achteren te laten lopen, op winken van mij terwijl ik achter haar sta. In het begin begon ze al te lopen op het moment dat ik ter hoogte van d´r kont kwam. Mijn vriendin heeft me toen geholpen; zij bleef voor bij d´r hoofd staan met het touw in d´r hand. Op het moment dat Jaike naar achteren begon te lopen terwijl ik dit nog niet van d´r vroeg, werd ze meteen gecorrigeerd en weer naar voren gezet.
! Als je tegen d´r zegt "schaam je
!!", gaat ze heel schuchter met d´r koppie opzij staan
.
. Amable schreef:Ook ben ik bezig om hem naast me mee te laten lopen, volledig op mijn tempo. Dus tempowisselingen in stap en draf en mee in galop. Grote nadeel is dat we dit nooit heel lang kunnen oefenen omdat ik zo snel moe word ervanHij kan wel al heel goed achter me aan lopen, maar echt op mijn tempo zat er nog niet in, het was altijd gewoon rennen. Momenteel gebruik ik een zweepje om hem voor te begrenzen op het moment dat hij trager moet, en uiteraard ook mijn stem. Hij vindt het moeilijk, vooral het onder zijn tempo lopen. Dus ook zeker goede training!
maar met de dochter van mijn vriendin ging ook dit goed!).
. randalinpony schreef:maanou schreef:Ik heb een vraagje. . . Ik hoor iedereen over 'het compliment' nu ben ik erg nieuwsgierig wat dat is, zelf probeer ik het niet met mijn pony, maar met een geit, heel leuk trouwens. Maar wat is dat 'compliment' precies?
Hee, leuk! Wat is het voor bok, een kruising Nubische? En wat kan ie allemaal al?
Ik deed vroeger ook VD met mijn geiten. Geiten kan je heel makkelijk leren knielen, dat doen ze ook vaak uit zichzelf.
Laat het nu een paar daagjes rusten, en dan nog een paar keer oefenen tot het er echt goed in zit. Dan wil ik via deze target haar het buigen gaan aanleren.
Dus dat word nog ff oefenen!
Ik wil dan de buiging leren, het lukt haar wel met een snoepje tussen de benen. Maar ik krijg haar maar niet als ik probeer met aanwijzen van de zweep.. ze stapt dan achteruit. Ze kan nu;voetje aan beide kanten, spaansepas, nee schudden, steigeren, achteruit op commando, en 'niet' eten dus pas als ik het sein geef.