Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
xSwanHeart schreef:Hmmm, ik zal eens zien. Ik sla 'm trouwens vooral uit reflex, als hij zijn tanden in me zet.
Met poetsen en verzorgen en gewoon knuffelen in 't land gaat alles wel prima, en met rijden ook nauwelijks problemen. Is 't normaal dat 'ie me dan aanvalt als ik 'm laat volgens of als ik gewoon op de grond ga zitten? Verder kan ik echt álles met hem, namelijk...
KiWiKo schreef:Dat gaat niet helpen
xSwanHeart schreef:Met longeren gaat het al misIk krijg 'm niet van me weg, ook niet met de zweep. Hij blijft met zijn hoofd naar me toe gericht staan en draait dus alleen maar om z'n as. Maargoed, dat's weer een heel anders verhaal

xSwanHeart schreef:Het paard waar het dus nu over gaat is met uit het land halen een schat, en bij verdere
omgang en rijden ook. Als hij los staat in het land kan ik alles ermee doen etc etc. Het probleem
komt dus vooral als ik gewoon ga staan en niks doe, ga zitten óf hem los meeneem. Dus ik vraag
me af in hoever die dominantie van hem gaat. Is het eigenlijk niet gewoon beter om geen grond-
werk e.d. te doen? Geen grondwerk is in dit geval namelijk geen probleem.
xSwanHeart schreef:Grondwerk met hele grote aanhalingstekens. Wat mijn 'grondwerk' is kun je in de eerste post lezen
) weet ik dus eigenlijk niets