suggesties voor een leuke naam (niet voor paard)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

CaroleKlomp

Re: suggesties voor een leuke naam (niet voor paard)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:50

@ezanden Waarschijnlijk heb je er over heen gelezen maar die mensen waren onder de indruk van de manier van bewegen van de pony toen ik de pony op mijn manier longeerde. De pony liep in balans en met impuls. Kennelijk liep de pony heel anders dan dat ze gewend waren aan de longe. De mevrouw snapte toen precies wat ik bedoelde toen ik haar vertelde dat ik het longeren met touwtjes en bijzet zo slecht vind. De pony liet de hele tijd, vanaf het begin zijn rug heerlijk ontspannen, terwijl deze aangespannen was.

Ze waren dus onder de indruk omdat zij in de veronderstelling waren dat het eigenlijk niet beter zou kunnen als zij tot nu toe hadden gedaan. Dit alles werd bevestigd toen een M2 ruiter die de pony 2x per week rijdt, van de ene op de andere dag een groot verschil ervaarde. Uiteraard was zij niet op de hoogte van deze manier van longeren, zij reed de pony gewoon zoals ze altijd deed. De pony voelde super los.

Ik kan me goed voorstellen dat iemand dat als bijzonder ervaart.

Als ik een filmpje plaats moet dat van mijzelf een filmpje zijn die de essentie in alle fronten van het longeren goed weergeeft. Zoals je hebt kunnen lezen moet je de stem van de longeur filmen, de houding van de longeur, de reacties van de pony op het commando dat de longeur geeft en dan natuurlijk ook nog de bewegingen van de pony. Dat is niet eenvoudig en zeker voor een amateur als ik ben, niet weggelgd om te filmen.

Geen probleem dat je niet op een naam kan komen, er zijn al een aantal namen genoemd inmiddels. Knipoog

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-08 16:52

cobrst55 schreef:
CaroleKlomp schreef:
Ok, daar heb je gelijk in. Maar de manier waar ik een naam voor zoek is met een enkele lijn aan een halster of een hoofdstel zonder bijzet of touwtjes.

ik "longeer" ook wel eens enkel aan een halster of hoofdstel, geef dezelfde commando's die ik "aan de touwtjes" ook geef , maar ik heb het dan niet over longeren maar over mijn paard uitlaten. Ik heb ook een paard gehad waarbij ik ook geen longe nodig had en die deed ook braaf zijn rondje, overgangen, hals strekken e.d.
Ze weten ook dat ze tijdens het uitlaten altijd even uit hun dak kunnen gaan....doen ze trouwens met gewoon longeren ook wel en dan laten ze gelijk even zien dat de rug soepel genoeg is *LOL*
Dus ik merk niet zoveel verschil tussen de twee manieren (heb mijn touwtjes zeker niet strak genoeg). Ja, heeft dus alles te maken met natuurlijke balans denk ik.

Daar zit dan denk ik het verschil. Ik heb namelijk zeer zeker niet het idee dat ik een paard aan het uitlaten ben. Voor mij is het daadwerkelijk intensief trainen, waarbij ik de ervaring heb dat de longeur en het paard allbei intensief werken. Voor mij zelf zo dat ik de longeertraining gerust als positieve vervangende training voor het rijden durf te zien.

khirshanta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-08 22:11

Carole, ik respecteer jou en je manier van longeren zeer zeker, maar ik ben 1 van de mensen die oprecht geinteresseerd zijn.

Als je zegt dat het werkt als hypnotherapie bij mensen, welke hypnotherapeutische theoriën liggen er dan aan ten grondslag?
Of bedoel je daarmee dan juist meer dat je paard geconcentreerd bezig is? (dat wordt ook wel flow genoemd, waarin je inderdaad in een soort trance raakt en je volledig kan concentreren op je werk, maar dan moet een paard het ook leuk vinden gelongeerd te worden, en flow is uit eindelijk alleen een ander woord voor concentreren)

Ik wil je natuurlijk niet in je vaarwater zitten maar... met balans en impuls is volgens mij het hele doel van (goed) longeren. Ik neem tenminste aan dat je bedoelt dat een paard in balans, volledig rad, ontspannen en ruim loopt, met voldoende gebruik van achterhand en goede, gelijkmatige ondertreding.

Als ik gewoon longeer heb ik ook het idee dat we samen intensief bezig zijn geweest. Niet dat ik dan sta te hijgen alsof ik een kilometer gerend heb, maar ik ben wel moe ja.

Verder geloof ik heel graag dat de mensen onder de indruk zijn. Jammer genoeg zijn er nog veel mensen die denken dat een paard alleen goed kan lopen als het aan de bijzet zit.

Wat dacht je anders van correren (correct longeren)
of flax longeren? (flow relax longeren)
Of als je het zo hebt over dansen aan de longer: Baleren (ballet en longeren?)

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-08 02:32

@khirshanta Dat mijn maniet van longeren lijkt op een techniek uit de hypnotherapie is door een erkende psycholoog geopperd. Het heeft te maken met Basing, Reading en Leading als je dat wat zegt.

De longeur en het paard zijn samen uitermate geconcentreerd bezig vandaar dat het ook voor beide inspannend is. Alle paarden die ik inmiddels heb gelongeerd geven mij de indruk dat ze het leuk vinden en als aangenaam ervaren. Zelfs vervelende paarden pakken het super op. Ik longeer alle paarden op deze manier jonge paarden, ervaren paarden en hengsten...ze hebben er tot nu toe allemaal goed op gereageerd.( ookal zijn ze sommige gewend aan bijgezt gelongeerd te worden)

Je zit mij niet in mijn vaarwater hoor maar balans is op papier in ieder geval het doel van iedere paardenliefhebber, denk ik. Alleen is mijn ervaring dat het doel op papier nog al eens verschilt met dat wat er in de praktijk gebeurd.

Ja ik denk ook dat veel mensen denken dat het longeren met een bijzet of touwtjes goed is. En dat vind ik erg jammer.

Leuke namen heb je bedacht. Zo zie je maar weer dat er verschil zit in het interpreteren van informatie. Thanks voor het meedenken!

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-08 21:13

Ik krijg een dejavu gevoel.....hadden we een aantal jaren gelden niet een zelfde soort discussies maar dan over de revolutionaire agua-trainingsmethode wat het rijden betreft?? Ook niet uit te leggen voor mevrouw Klomp maar zeeeer revolutionair. Heb er nooit meer wat van gehoort tot ik dit topic tegen kwam met de zeer revolutionaire longeer methode ( die ook niet uit te leggen is en niet op film vast te leggen.

Als het echt allemaal zo goed is, speel open boek en help er mensen( en paarden ) mee ( dit is je toen ook al 2345 x gevraagt, waarna je van bokt in de ban bent gegaan. Mensen die het toen in het "echt"zijn gaan bekijken waren niet bijster enthousiast..

Ben ik al zo oud dat ik de enige ben die dit voor de 2de x ziet gebeuren?? Ach gut

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 06:32

Je hebt recht op je eigen mening maar dat betekent niet dat mensen die een andere mening hebben en ook daadwerkelijk het effect kennen niet hoeft te respecteren omdat jij denkt dat het alleen maar lucht verhalen zijn.

En niemand is te oud om te leren. Onlangs was er nog een bijna 70 jarige intsructeur/ jury lid (iemand die al vanaf zijn jeugd in de paarden zit en er nog mee gewerkt heeft) HIj kon zich ook niets voorstellen bij longeren zonder touwtjes/ bijzet. Nou ja hij had het idee dat het weinig zoden aan de dijk zou zetten. Toch wilde hij komen kijken. Pas toen begreep hij het omdat hij zag dat het paard ter plaatse veranderde. Een leerling van hem vroeg zich de dag later af wat er gebeurd was omdat het paard zo heerlijk los door de rug voelde toen ze net opstapte.

Ik ben nog steeds voor 100% overtuigd dat deze manier van longeren meer uit een paard haalt. Tot deze overtuiging ben ik gekomen door de ervaringen uit de praktijk. Daar waar de paarden mij zelf hebben laten zien dat het op deze manier longeren zonder touwtjes meer effect heeft.

Zo zie je maar wij hebben dus 2 verschillende meningen daarover.Voor mij is deze manier van longeren een waarheid geworden, voor jou niet. Maar is daar daadwerkelijk wat mis mee, vind je?

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 06:37

Het is gewoon longeren,anders zou je voor iedere andere manier van longeren een naam moeten verzinnen.Er zijn meerdere sporten die je op een andere manier kan doen die hebben ook alemaal dezelfde naam.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 07:46

Beste Carole

Jij bent pas bij mij geweest nadat je dat zelf hebt gevraagt.
Super gezellige middag gehad, dat zeker. Ja
Je hebt Kawa behandeld (niet gelongeerd of gereden) En ik heb daarna je advies van stappen aan de hand over een balkje enzo opgevolgt.

Helaas gaf het bij Kawa geen verbetering.
Toen ik je dat vermelde heb ik geen pb meer gehad...

Dit vindt ik dan erg vreemd...of je me niet geloofde? Anders had gehoopt? geen idee.
En als het longeren dan net zo revolutionair is als de behandeling... zie ik het niet zo positief in.
Sorry

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:14

Zou het niet gewoon zo kunnen zijn dat jij nu pas goed hebt leren longeren. Voor jou is dat dan enorme openbaring. Inderdaad paarden kunnen van gewoon goed longeren (met of zonder touwtjes) echt verbeteren, en als je in een omgeving zit met mensen die dat niet kunnen, lijkt het heel wat.

Maar eigenlijk is het natuurlijk niet zo speciaal. Je bent gewoon bezig je paard lekker over de rug te laten lopen, aan een longeerlijn.

Lest

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 08:34

CaroleKlomp schreef:
@ezanden Waarschijnlijk heb je er over heen gelezen maar die mensen waren onder de indruk van de manier van bewegen van de pony toen ik de pony op mijn manier longeerde. De pony liep in balans en met impuls. Kennelijk liep de pony heel anders dan dat ze gewend waren aan de longe. De mevrouw snapte toen precies wat ik bedoelde toen ik haar vertelde dat ik het longeren met touwtjes en bijzet zo slecht vind. De pony liet de hele tijd, vanaf het begin zijn rug heerlijk ontspannen, terwijl deze aangespannen was..

Dit kun je ons toch gewoon op een filmpje laten zien? Daar hoef je toch niet de houding, stem etc. van de longeur bij te hebben? Ik ben serieus geinteresseerd in het effect van jouw methode. Het effect zie ik graag in de pony. Als jij een filmpje laat zien met het effect en het bevalt me dan ben ik bereid om bv. een clinic te volgen over hoe je deze methode toepast.
Maar als jij een filmpje laat zien met een effect wat ik zelf ook al kan bereiken op een misschien andere manier dan jij het doet, dan zie ik het nut er niet van in om hetzelfde effect op een andere manier te bereiken.

Ik hoef dus alleen maar een filmpje te zien van een paard wat jij longeert, dat kan denk ik zelfs een amateur filmen Knipoog .

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 13:21

runningkawa schreef:
Beste Carole

Jij bent pas bij mij geweest nadat je dat zelf hebt gevraagt.
Super gezellige middag gehad, dat zeker. Ja
Je hebt Kawa behandeld (niet gelongeerd of gereden) En ik heb daarna je advies van stappen aan de hand over een balkje enzo opgevolgt.

Helaas gaf het bij Kawa geen verbetering.
Toen ik je dat vermelde heb ik geen pb meer gehad...

Dit vindt ik dan erg vreemd...of je me niet geloofde? Anders had gehoopt? geen idee.
En als het longeren dan net zo revolutionair is als de behandeling... zie ik het niet zo positief in.
Sorry

Ik heb je een PB gestuurd

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-08 13:22

Lest schreef:
CaroleKlomp schreef:
@ezanden Waarschijnlijk heb je er over heen gelezen maar die mensen waren onder de indruk van de manier van bewegen van de pony toen ik de pony op mijn manier longeerde. De pony liep in balans en met impuls. Kennelijk liep de pony heel anders dan dat ze gewend waren aan de longe. De mevrouw snapte toen precies wat ik bedoelde toen ik haar vertelde dat ik het longeren met touwtjes en bijzet zo slecht vind. De pony liet de hele tijd, vanaf het begin zijn rug heerlijk ontspannen, terwijl deze aangespannen was..

Dit kun je ons toch gewoon op een filmpje laten zien? Daar hoef je toch niet de houding, stem etc. van de longeur bij te hebben? Ik ben serieus geinteresseerd in het effect van jouw methode. Het effect zie ik graag in de pony. Als jij een filmpje laat zien met het effect en het bevalt me dan ben ik bereid om bv. een clinic te volgen over hoe je deze methode toepast.
Maar als jij een filmpje laat zien met een effect wat ik zelf ook al kan bereiken op een misschien andere manier dan jij het doet, dan zie ik het nut er niet van in om hetzelfde effect op een andere manier te bereiken.

Ik hoef dus alleen maar een filmpje te zien van een paard wat jij longeert, dat kan denk ik zelfs een amateur filmen Knipoog .

Zoals ik al vaker gezegd heb, is dat moeilijk te filmen.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 18:40

CaroleKlomp schreef:

Dat lijkt me overigens een beetje vreemd. Een beetje deskundig iemand kan absoluut het verschil zien tussen een paard dat wel of niet goed los en over de rug loopt, of het verschil tussen een paard met impuls en balans, en zonder.
Zelfs als je het revolutionaire van je methode niet zou kunnen filmen, wat uiteraard mogelijk is, dan moet het resultaat toch in elk geval heel duidelijk te zien zijn.

Als je vindt dat dat niet kan, dan kan dat niet anders dan komen omdat ook de overeenstemming over 'los', 'over de rug' 'met impuls' en 'in balans' uiteen lopen. In dat geval lijkt een discussie me geheel zinloos.

Yellomofoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 21:59

Ik wil het ook graag zien Lachen
Ben deze zomer van plan om intensief en verscheidene keren per week mijn pony te longeren en sta echt open voor wat nieuws, spijtig dat je hier geen filmpje kan/wil plaatsen...

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:16

CaroleKlomp schreef:
Lest schreef:

Wat hier word gevraagd is toch niet moeilijk te filmen, Je kan toch je resultaten laten zien DMV een filmpje van alleen het paard. voor dat jij je techniek hebt toegepast en erna(of eerst gelongeerd door zijn eigennaar zoals die dat normaal doet EN daarna terwijl jij hem longeerd) De verbetering van het paard moet dan toch duidelijk te zien zijn. als mensen dan onder de indruk zijn van je resultaten, Kunnen ze je 'live' komen bekijken (je inhuren weet ik veel).

themi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-08 22:22

CaroleKlomp schreef:
Je hebt recht op je eigen mening maar dat betekent niet dat mensen die een andere mening hebben en ook daadwerkelijk het effect kennen niet hoeft te respecteren omdat jij denkt dat het alleen maar lucht verhalen zijn.

En niemand is te oud om te leren. Onlangs was er nog een bijna 70 jarige intsructeur/ jury lid (iemand die al vanaf zijn jeugd in de paarden zit en er nog mee gewerkt heeft) HIj kon zich ook niets voorstellen bij longeren zonder touwtjes/ bijzet. Nou ja hij had het idee dat het weinig zoden aan de dijk zou zetten. Toch wilde hij komen kijken. Pas toen begreep hij het omdat hij zag dat het paard ter plaatse veranderde. Een leerling van hem vroeg zich de dag later af wat er gebeurd was omdat het paard zo heerlijk los door de rug voelde toen ze net opstapte.

Ik ben nog steeds voor 100% overtuigd dat deze manier van longeren meer uit een paard haalt. Tot deze overtuiging ben ik gekomen door de ervaringen uit de praktijk. Daar waar de paarden mij zelf hebben laten zien dat het op deze manier longeren zonder touwtjes meer effect heeft.

Zo zie je maar wij hebben dus 2 verschillende meningen daarover.Voor mij is deze manier van longeren een waarheid geworden, voor jou niet. Maar is daar daadwerkelijk wat mis mee, vind je?

Ik heb geen moeite met paarden in evenwicht, balans en los door het lijf te laten lopen op de circel zonder bijzet of hulpmiddelen....sterker nog, dit is dagelijkse bezigheid. En zal ik je een geheim verklappen? Dit wordt al eeuwen gedaan! Niets nieuws en revolutionair, wel belangrijk om uit te dragen in deze tijd. Waar ik wel moeite mee heb is jouw halleluja uitspraken alsdat je wat uitgevonden hebt en dit niet kunt funderen. Een fijn lopen dpaard kan je namelijk wel vastleggen op foto/ film.

en dit is het laatste berichtje wat ik aan jouw spendeer.

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-08 13:15

Het is vermoedelijjk niet te filmen omdat dit mysterieuze fenomeen zich waarschijnlijk voornamelijk voordoet tussen Caroline´s oren....

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 06:17

Kuggur schreef:
Het is vermoedelijjk niet te filmen omdat dit mysterieuze fenomeen zich waarschijnlijk voornamelijk voordoet tussen Caroline´s oren....

Lijkt me vreemd, dan zou het immers bij iedereen die het effect kent tussen de oren moeten zitten..
Maar goed, ieder zijn mening toch, Kuggur.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 06:27

@themi Ik heb geen moeite met jouw mening Themi.
Natuurlijk is longeren al heel oud, maar er is veel verschil tussen longeren en longeren. Ik zie longeren als een vervangende training, die dus ook daadwerkelijk het paard verbeterd. Veel mensen longeren voor de beweging of de afwisseling en dat is ook heel goed denk ik. Maar een paard daadwerkelijk verbeteren aan de longe is in mijn ogen wel iets anders.

Ik kan het longeren wel degelijk funderen, zoals ik alles wat ik zeg kan funderen. Maar dat is heel wat anders dan filmen. Het gaat hier om de techniek van het longeren en dat is onmogelijk te filmen voor een amateur als ik. Je moet namelijk in beeld hebben wat de longeur doet en zegt en je moet daar ook direct de reactie van het paard op kunnen zien. Anders kan je onmogelijk een beeld krijgen van de techniek die ik gebruik.

Inmiddels heeft deze techniek aan de paarden laten zien dat het werkt. Een ruiter die een dag later voelt dat zijn paard heel anders voelt na 1 keer longeren via deze techniek, terwijl deze ruiter van niets wist lijkt mij een treffend voorbeeld. Ik vind deze manier van longeren zeker revolutionair vanwege het effect.

Maar met ieder ander die daar anders over denkt, heb ik geen moeite.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 06:35

Shadow0 schreef:
CaroleKlomp schreef:

Dat lijkt me overigens een beetje vreemd. Een beetje deskundig iemand kan absoluut het verschil zien tussen een paard dat wel of niet goed los en over de rug loopt, of het verschil tussen een paard met impuls en balans, en zonder.
Zelfs als je het revolutionaire van je methode niet zou kunnen filmen, wat uiteraard mogelijk is, dan moet het resultaat toch in elk geval heel duidelijk te zien zijn.

Als je vindt dat dat niet kan, dan kan dat niet anders dan komen omdat ook de overeenstemming over 'los', 'over de rug' 'met impuls' en 'in balans' uiteen lopen. In dat geval lijkt een discussie me geheel zinloos.

Het gaat hier in mijn ogen over de techniek van het longeren die ik gebruik. Een amateur als ik, ben niet in staat om zowel dat wat de longeur doet en zegt te laten zien in combinatie met de reacties van het paard daarop.

Als een ruiter die van niets weet voelt dat zijn paard een dag na het longeren met deze techniek meer balans, impuls, losser loopt en lekker door de rug is, ben ik ervan overtuigd dat we deze begrippen op eenzelfde waarde inschatten.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 06:56

CaroleKlomp schreef:
Natuurlijk is longeren al heel oud, maar er is veel verschil tussen longeren en longeren. Ik zie longeren als een vervangende training, die dus ook daadwerkelijk het paard verbeterd. Veel mensen longeren voor de beweging of de afwisseling en dat is ook heel goed denk ik. Maar een paard daadwerkelijk verbeteren aan de longe is in mijn ogen wel iets anders.

Hieruit blijkt maar weer dat je gewoon begon met een gebrek aan kennis (longeren voor de beweging of de afwisseling), en nu denkt dat je iets revolutionairs heb ontdekt (longeren als een vervangende training). Hele volkstammen van paardenmensen longeren al eeuwen als vervangende training, dus niets nieuws onder de zon.

Fijn dat jij het nu ook ontdekt hebt, en dat het voor jou iets revolutionairs is. Bewijst alleen maar dat je je aan het ontwikkelen bent in de paarden, en op de goede weg bent.

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 07:02

Kuggur schreef:

Ik heb jouw reacties getemd. Ik vind het nogal zoeken naar ruzie. Eigenlijk gewoon triest dat je mensen zo probeert te vernederen Boos!
Misschien een idee om sommige dingen voor je te houden. Ga iets leuks doen ipv te zeuren. Je hoeft dit niet te lezen en je hoeft er ook niet mee eens te zijn.

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 07:29

Anoeska schreef:
CaroleKlomp schreef:

Hieruit blijkt maar weer dat je gewoon begon met een gebrek aan kennis (longeren voor de beweging of de afwisseling), en nu denkt dat je iets revolutionairs heb ontdekt (longeren als een vervangende training). Hele volkstammen van paardenmensen longeren al eeuwen als vervangende training, dus niets nieuws onder de zon.

Fijn dat jij het nu ook ontdekt hebt, en dat het voor jou iets revolutionairs is. Bewijst alleen maar dat je je aan het ontwikkelen bent in de paarden, en op de goede weg bent.

Zo zou het misschien kunnen zijn, maar dit is in geen geval in mijn situatie het geval.

Zoals iedereen het recht op een mening heeft, heb ik dat ook. Dat ik het revolutioanir vind, is dus mijn goedrecht. IK baseer dat op het effect en de resultaten van deze specifieke manier van longeren. Niemand hoeft het van mij revolutionair te vinden, de mensen die ook de effecten en de resultaten kennen, zijn dat echter uit eigen ervaring met mij eens.

Mensen die een mening baseren op iets waarvan ze het effect niet kennen of ervaren hebben, respecteer ik. Hun mening echter heeft om die reden op mijn visie geen invloed.
Laatst bijgewerkt door CaroleKlomp op 22-06-08 07:42, in het totaal 2 keer bewerkt

CaroleKlomp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-08 07:38

AnnemiekvM schreef:
Kuggur schreef:

Ik heb jouw reacties getemd. Ik vind het nogal zoeken naar ruzie. Eigenlijk gewoon triest dat je mensen zo probeert te vernederen Boos!
Misschien een idee om sommige dingen voor je te houden. Ga iets leuks doen ipv te zeuren. Je hoeft dit niet te lezen en je hoeft er ook niet mee eens te zijn.

Ik heb er zelf geen moeite mee. IK vind dat iedereen recht heeft op een eigen mening. Voor mij is dat geen probleem omdat ik denk dat je veel kan leren van mensen, zeker als ze een andere mening hebben.

Zelf respecteer ik een ieder zijn mening, maar als een ander dat niet doet is dat ook een keuze. In mijn ogen zegt het niet respecteren van iemand altijd veel over de persoon zelf. Wel vind ik het jammer als het de sfeer in een topic negatief beinvloedt.

Wanneer iemand deze techniek van logeren niet kent of de effecten niet heeft gezien, denk ik niet dat je in staat bent om een waardig oordeel te vellen. Dat betekent in mijn ogen dan niet dat je geen eigen mening mag hebben. Iemand kan het dus heel goed helemaal niets vinden in mijn beleving.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-08 08:07

@TS, volgens mij snap je niet wat de meeste bokkers hier graag willen zien. Je hoeft niet je hele 'methode' tot in de puntjes uit de doeken te doen. Als jij een filmpje kunt/wilt maken van hoe de pony normaal gelongeerd wordt en zijn houding daarbij, en daarna een deel waarin de pony op jóúw manier gelongeerd wordt, dan moet het verschil toch duidelijk te zien zijn. Je kunt bijvoorbeeld laten zien hoe de longeerlijn vastzit, hoe je lichaamshouding is t.o.v. het paard, daarbij steeds het verschil tonend met de 'oude' longeermethode. Dit zijn toch dingen die zelfs een meisje van 14 kan filmen, zou niet zo moeilijk moeten zijn toch?

Persoonlijk denk ik dat het meer met lichaamshouding en het supersnel inspelen op de kleinste signalen te maken heeft dan met een longeerlijn. Ben benieuwd of we nog een visuele verheldering gaan krijgen, en met benieuwd bedoel ik oprecht benieuwd!