Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

manutjuh

Re: Meisje die al haar woede op pony's af richt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-08 14:07

ik zou haar eerst vragen waar ze problemen mee heeft als ze de pony slaat. als ze zegt dat je je er niet mee moet bemoeien zeg je gewoon dat je je er wel mee bemoeit zolang zei die pony slaat. en misschien komt er wel uit dat ze wel een probleem heeft. dan kan je haar uitleggen dat er ook een geweldloze oplossing is. en anders loop je 'toevallig' en keer met je NH lerares lang

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-08 19:32

manutjuh schreef:
ik zou haar eerst vragen waar ze problemen mee heeft als ze de pony slaat. als ze zegt dat je je er niet mee moet bemoeien zeg je gewoon dat je je er wel mee bemoeit zolang zei die pony slaat. en misschien komt er wel uit dat ze wel een probleem heeft. dan kan je haar uitleggen dat er ook een geweldloze oplossing is. en anders loop je 'toevallig' en keer met je NH lerares lang

Ze slaat ze nu niet meer omdat ik haar gezegt hebt dat ze kan gaan ..
Maar op zich wel goed idee .!!

twilight10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 09:43

jeetje dat is echt niet normaal je kan het natuurlijk proberen maar bij zulke mensen die er niet geiintereerd in zijn werkt het waarscheinlijk ook niet en ik vind het goed van je dat je haar weg hebt lasten gaan maar kan je niet tegen die mensen van die haflinger zeggen hoe ze met paarden omgaat

Melissaaaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-08 16:52

ja oke.. maar er niks van zeggen is ook niet goed..

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-03-08 20:32

twilight10 schreef:
jeetje dat is echt niet normaal je kan het natuurlijk proberen maar bij zulke mensen die er niet geiintereerd in zijn werkt het waarscheinlijk ook niet en ik vind het goed van je dat je haar weg hebt lasten gaan maar kan je niet tegen die mensen van die haflinger zeggen hoe ze met paarden omgaat

Waarom eigenlijk niet ?

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 15:29

Heb je al met haar ouders gepraat en hoe is dat afgelopen?

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 15:41

Nee , nog niet , we waren ff weg , op vakantie Tong uitsteken ..

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 16:07

Tja sannekeee, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Zelf heb je een topic lopen over je verzorgshet die gaat liggen en dan sla je hem meerdere malen om hem omhoog te krijgen. Als hij het daarna weer doet herhaal je dat nog een keer dunnetjes. Dan bokt hij vervolgens onder het rijden en ook dat heb je hem wel even afgeleerd door een paar flinke meppen te verkopen. Ook heb je een topic lopen over luis bij de pony's en dat ze 14 dagen op stal moeten blijven en plaats je een dag later foto's van diezelfde shetlanders die over een hindernis heen getrokken worden. Dit is dus op z'n minst een beetje vreemd, de tekst in je ondertitel klopt dus niet.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 18:26

aerdenhout1 schreef:
Tja sannekeee, de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet.
Zelf heb je een topic lopen over je verzorgshet die gaat liggen en dan sla je hem meerdere malen om hem omhoog te krijgen. Als hij het daarna weer doet herhaal je dat nog een keer dunnetjes. Dan bokt hij vervolgens onder het rijden en ook dat heb je hem wel even afgeleerd door een paar flinke meppen te verkopen. Ook heb je een topic lopen over luis bij de pony's en dat ze 14 dagen op stal moeten blijven en plaats je een dag later foto's van diezelfde shetlanders die over een hindernis heen getrokken worden. Dit is dus op z'n minst een beetje vreemd, de tekst in je ondertitel klopt dus niet.

WAT ?
Dat ben ik niet !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Daar heb ik op gereageerd !!
DAT BEN IK NIET !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ECHT NIET !!!
IK HEET SANNE en @ bokt : Sannekeee!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

DIT VIND IK NOUW ECHT banketstaaf EN NU GA IK WEL FF BOOS WORDEN !!!

Al je iemand van iets beschuldig moet je het wel ZEKER WETEN !!
Want ik ben dat niet , ik heb maar nog maar 1 ding ( gebruiker / profiel ) en dat ben ik niet , kijk maar eens naar mijn profiel en dan maar die van dat mens die dat topic heeft geopent !!!!!!!

DUS GA IEMAND ANDER BESCHULDIGGEN EN KIJK VOORTAAN EENS GOED WIE DAT DOMME TOPIC HEEFT GEOPENT !!

Edit : Sorry , voor mijn bericht voor de ander , maar dit maakt me echt super boos , want zo iets zou ik nooit doen !! Ik zou mijn pony's dan helpen en niet gaan slaan !!!!!

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 18:30

Ik heb het bericht ff gekopieerd !! :

Cillia Onderwerp bericht: Hulpgezocht voor mn verzorgponyGeplaatst: 28-02-08 12:22

Laatst heb ik weer eens gereden op mn verzorgpony wat ik normaal iedere week doe maar ze deed echt NIET normaal!

Ze zat alleen maar te bokken steigeren toen was ze eventjes rustig en wilde een ander meisje op haar pony mij wat latenzien dus ik ging even rustig midden in de bak stappen.

Op een geven moment doet mijn verzorgpony haar oren naar achteren draait 2 rondjes en gaat LIGGEN!

Ik ben er maar snel af gestapt want ze reageerde niet op mijn been en zweep!

Ik was dus uit eindelijk afgestapt maar mevrouw bleef gewoon liggen!

Ik gaf haar maar tikken tot ik echt kwaad werd op dr!

Ik gaf haar toen nog een tik en die was vrij hard aangekomen denk ik want mevrouw stond direct op ze had blijkbaar gemerkt dat ik boos was!

Ik ben er toen weer op gestapt en wou ze het weer proberen maar lukte niet toen gingen we draven en ging ze steeds mij zitten uitdagen!

Hebben jullie tips wat iker aan kan doen!!??

Ik longeer haar de laatste tijden voor dat ik ga rijden dus dat gaat al een beetje beter.

Laatst bijgewerkt door Tanja op 28-02-08 16:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Tekst omgezet naar normaal lettertype en leesbaar Nederlands.

Dat ben ik niet !!!
Maar trouwens , over die luizen moet je niet praaten , je weet geneens waar ik die foto's heb gemaakt , en ik ben daar niet , ik heb de foto's gemaakt op het topic lieve shetje @ work , maar hun sprongen met ze !! Ik ben trouwens veel grooter dan hun !! En hun moeten nog heel veel leren !!
DUS CHEK JE BRONNEN VOOR DAT JE IEMAND BESCHULDIGT !!!!!!!!!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 19:18

Je hebt gelijk sannekeee...mijn verontschuldiging! Bloos Bloos
Ik had even een black out denk ik. Zit me hier DIEP te schamen.

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-03-08 19:20

Oke , nouw dan zand er over ?? Jij omdat je het verkeerd had , en ik omdat is zo boos werd !! En over dat luizen enzo , daar hebt je wel een beetje gelijk in , maar met die luizen is gwn een beetje verwarend !!

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-08 20:15

Lief van je dat je nu zo reageerd. Ik zat er ook niet een beetje naast...nogmaals sorrie ik ga mijn leven beteren.
Ik moet opnieuw leren lezen ben ik bang

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 10:26

Gaat dat niet wat ver?
Ik denk ook dat ze hulp nodig heeft, maar ik vrees dat je door de eigenaar in te lichten haar helemaal niet gaat helpen... integendeel, je gaat haar tegen jou opzetten...
Dat meisje doet me denken aan mensen met autisme... Ze weten gewoon niet hoe ze moeten omgaan met andere mensen/dieren en zo iemand heeft vooral nood aan structuur! Ze moeten weten wat goed en slecht is. Mensen met autisme kennen die grens niet, zeker als de ouders er weinig tot niet mee bezig zijn. Ze moeten ook leren omgaan met emoties, maar dat kan alleen met de juiste begeleiding. Ook de omgang met andere mensen/kinderen moet gestructureerd worden.
Zo iemand naar een psychiater of psycholoog sturen vind 'k gewoon te ver gaan en helemaal niet nodig! Zo iemand heeft eerder een vertrouwenspersoon nodig. Een soort van Mentor die haar kan begeleiden in het proces naar volwassenheid.

Dit kind lijkt me gewoon het slachtoffer van de onwetendheid van haar ouders en de rest van haar omgeving...

HorsesWoman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-03-08 10:28

sannekeee schreef:
Hallo , Gestoord is ze niet , maar ze heeft wel wat problemen .
Ik snap dat je dit advies goed bedoelt en dat je dit zielig vind voor die dieren , maar plz. gebruik ander taal gebruik want ze is niet gestoord. ( behalve als je dit bedoel als Pdd nos ofzo )
Maar ik denk wel dat ze iets heeft , iets van Pdd nos ?
dat zit wel in haar familie.

Ik heb mijzelf even gequote !! Want Pdd nos zit in haar familie en ik denk dat zij het ook heeft ..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 11:23

als er nu een draadje los zit in het hoofd.repareer je dat echt niet hoor,zeker niet door een psycholoog,sommige gedragsstoornissen zijn aangeboren en gewoon niets aan te doen....niet zonder begeleiding bij dieren in de buurt laten,dat is naar mijn idee het enige wat werkt...iedereen gaat er te vaak vanuit dat(aangeboren ) stoornissen te genezen zijn....ik denk dus van niet

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:00

geerke schreef:
als er nu een draadje los zit in het hoofd.repareer je dat echt niet hoor,zeker niet door een psycholoog,sommige gedragsstoornissen zijn aangeboren en gewoon niets aan te doen....niet zonder begeleiding bij dieren in de buurt laten,dat is naar mijn idee het enige wat werkt...iedereen gaat er te vaak vanuit dat(aangeboren ) stoornissen te genezen zijn....ik denk dus van niet

misschien niet te genezen nee... maar wel mogenlijk te begeleiden... en komaan... je hebt het hier over een kind... wanneer bepaald problematisch gedrag vroeg wordt aangepakt is er wel iets aan te doen, maar helaas willen veel ouders de problemen niet zien en is het te laat wanneer problemen opgelost moeten worden...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-08 22:01

Dit heb ik nog nooit gehoord, wat erg! Ach gut

Ik zou met haar ouders gaan praten

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 08:37

de hele tbs kliniek en gevangenis zit vol met mensen die ooit kinderen waren...

willeke_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 12:02

geerke schreef:
de hele tbs kliniek en gevangenis zit vol met mensen die ooit kinderen waren...

klopt, maar met mensen die ooit kinderen zijn geweest, waar de problemen niet zijn aangepakt wanneer ze zich manifesteerde... en dan wil men de problemen gaan aanpakken als ze volwassen zijn... logisch toch dat dat niet gaat...

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:26

dat zou toch mooi zijn,problemen aanpakken in de jeugd,zoals jij zegt,dat dat 100% werkt,dan zijn de gevangenissen en tbs klinieken niet meer nodig....dromen doen we s'nachts....

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 14:40

geerke schreef:
dat zou toch mooi zijn,problemen aanpakken in de jeugd,zoals jij zegt,dat dat 100% werkt,dan zijn de gevangenissen en tbs klinieken niet meer nodig....dromen doen we s'nachts....

Waarom zou het 100% moeten werken? Elk kind dat wel geholpen wordt is toch mooi meegenomen?

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:04

ik heb het erover dat het haast niet te doen is om aangeboren"storingen" te genezen,ik heb het niet over een kind wat een momentje lastig is.....

natasj

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:11

ouders?
kan e daar niks tegen zeggen?
als het echt zo erg is zou ik de dierenbescherming er bij halen of zo..

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-08 21:25

Je kunt iemand met Autisme niet genezen, maar deze persoon en de omgeving kunnen wel leren hoe ze ermee om moeten gaan. Om meteen te zeggen dat dit meisje niet meer te redden is en dat mensen die denken dat er wel hulp mogelijk is, s' nachts moeten gaan dromen vind ik wel erg ver gaan.

Niet iedere autist is een gevaar voor zijn of haar omgeving en niet alle criminelen hebben een psychische stoornis die vergelijkbaar is met autisme of dergelijke.

En inderdaad ieder kind wat geholpen kan worden om niet af te glijden is er eentje. Wij kennen de situatie niet van het meisje, wie weet heeft ze wel vanalles meegemaakt, of heeft een probleem met zichzelf, waarom zou je zo'n jong meisje dan niet mogen proberen te helpen, wie weet gaat het met een beetje hulp stukken beter en leert ze haar woede te beheersen en anders te uitten.