"hij is te klein om op te rijden"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

saskiakefie

Re: "hij is te klein om op te rijden"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-08 19:43

even een vraagje voor de mensen die het rijden heel erg belangrijk vinden:
als je paard nou eens kreupel werd, en het stond vast dat er nooit meer op gereden zou kunnen worden, zou je hem dan verkopen? En als DAT niet zou lukken zou je hem dan desnoods naar de slager brengen?
(het paard heeft verder geen pijn, maar natuurlijk wel voer en verzorging nodig)

sandr0

Re: "hij is te klein om op te rijden"

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-08 11:14

saskiakefie schreef:
even een vraagje voor de mensen die het rijden heel erg belangrijk vinden:
als je paard nou eens kreupel werd, en het stond vast dat er nooit meer op gereden zou kunnen worden, zou je hem dan verkopen? En als DAT niet zou lukken zou je hem dan desnoods naar de slager brengen?
(het paard heeft verder geen pijn, maar natuurlijk wel voer en verzorging nodig)

Wij hebben 6 jaar onze oude pony van haar oude dag laten genieten zonder dat we er op konden rijden. Ze heeft 33 jaar mogen worden.Dat hebben we met alle liefde gedaan. Dat kost alleen per maand net zo veel als een gewoon paard onderhouden. Als mijn huidige paard niet meer geschikt zou zijn om op te rijden en hij heeft verder geen pijn dan zou ik een plek zoeken waar hij als gezelschaps paard zijn leventje kan slijten. Het is geen paard om op t land te zetten en that 's it. Niet elk paard doe je daar een plezier mee. Als mijn paard niet kan werken en zijn energie kwijt kan word ie nukkig en chagerijnig. Mocht ie dus niet meer als rijpaard geschikt zijn en ik kan geen fijne plaats voor m vinden waar hij zijn oude dag kan slijten op een manier war hij zich prettig bij zou kunnen voelen ja dan zou ik m dus in laten slapen.