Mijn paard slaat bij grondwerk, hoe oplossen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Tanja_dB

Re: Mijn paard slaat bij grondwerk, hoe oplossen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 21:58

aerdenhout1 schreef:
Ach...ik denk maar zo...mijn paarden worden allemaal dik in de 30 jaar, dus zo beroerd zal ik het denk ik niet doen. Daarbij heb jij mij niet horen zeggen dat een paard met ongelijke benen, vaste rug, of scheve bek van mijn part, niet rechtgericht moet worden. Misschien een optie om eens in mijn profiel te kijken???
Ik denk dat ik in de loop der jaren een aardig inzicht heb gekregen van een paard dat verkeerd gereden is, of lichamelijk een probleem heeft en dan heb ik het nog niet eens over de mentale toestand van sommige dieren die hier binnen komen.

Ik heb in je profiel gekeken en geloof idd best wel dat je er kijk op hebt. Maar hoe zie jij de situatie met mijn paard dan? Hoe moet ik haar volgens jou trainen?

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:08

Ik kan aan de hand van een foto niet zien hoe jij rijd of hoe je paard loopt. Zoek goede instructie zou ik zeggen ( is ook niet gemakkelijk ik weet het! ) maar als je er zelf echt niet uitkomt, is dat denk ik de beste oplossing. Met een goede instructeur of trice aan de kant kom je vaak met sprongen vooruit.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-07 22:10

aerdenhout1 schreef:
Ik kan aan de hand van een foto niet zien hoe jij rijd of hoe je paard loopt. Zoek goede instructie zou ik zeggen ( is ook niet gemakkelijk ik weet het! ) maar als je er zelf echt niet uitkomt, is dat denk ik de beste oplossing. Met een goede instructeur of trice aan de kant kom je vaak met sprongen vooruit.

Helemaal mee eens. We kunnen hier met z'n allen vanalles bedenken, maar uiteindelijk heb je gewoon goede instructie nodig (net als wij allemaal Knipoog)

Tanja_dB

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-07 23:03

Met rijden heb ik gewoon les hoor Knipoog Zeker met rijden is het fijn als je feedback krijgt, want je gevoel kan soms zo anders zijn dan het beeld wat een ander krijgt! Met longeren heb ik nog nooit problemen gehad, het is enkel grondwerk waarbij dit probleem zich voordoet. En daarin is het idd lastig om instructie te krijgen. Laat het dan ook maar even achterwege en probeer het over een tijdje weer op te pakken! Wat het ook is, misschien gaat het over omdat ze sterker wordt, of ouder, en kan ik over een tijdje wel wat grondwerk met haar doen zonder dat ze bokt. En anders open ik dan gewoon weer een topic Tong uitsteken

Bedankt voor alle adviezen, mocht nog iemand een tip hebben hoor ik het graag!