Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Het maakt geen fluit uit waardoor een paard niet luisterd op de vraag om bvb. te stoppen.
Speedster schreef:HC, rijd jij ook zonder autogordel?
Speedster schreef:Jij doet het alleen voorkomen, alsof het pas echt verantwoord is om naar buiten te gaan, als je het zo goed voor elkaar hebt dat je eigenlijk zonder optoming naar buiten zou kunnen. ?
Karoliefje_ schreef:Dit is niet het doel van mijn topicaub verder via pb
Karoliefje_ schreef:reed met een zacht bitje maar zonder dat had hij toch wel even wat gekker gedaan
Karoliefje_ schreef:Kunnen Bokkers mij overtuigen van de hackamore,
- Hoe werkt het
- Hoe ga je er mee om
- Wat vinden jullie een reden om de Hackamore te gebruiken
etc.
Barst los
Waratje schreef:Welke versie hack je gebruikt maakt behoorlijk uit. De "gewone" hack, dus met korte scharen en een leren neusband vind ik persoonlijk veel te instabiel en te onrustig. De afgebeelde hack heb ik geen ervaring mee, maar lijkt me goed te kunnen werken en dan heb je nog de duitse hack die als neusstuk een beklede "fietsenketting" heeft en een iets andere schaarwerking als de engelse hack. Die duitse ziet er vreselijk heftig uit, dat is hij in zekere zin ook, maar hij ligt stabiel bij het paard en geeft daardoor weer rust. Als je er vanaf blijft is er niets aan de hand, als je eraan komt, kom je behoorlijk binnen, zowel op en om de neus als achter de oren. Mijn paard vind het een k-streek als ik hem omhang, want dan kan ze er echt niet omheen om gewoon te luisteren, dit doe ik dus ook alleen bij hoge uitzondering als discussies even niet aan de orde zijn.
charlotvanre schreef:Karoliefje_ schreef:Kunnen Bokkers mij overtuigen van de hackamore,
- Hoe werkt het
- Hoe ga je er mee om
- Wat vinden jullie een reden om de Hackamore te gebruiken
etc.
Barst los
ik wil je niet overtuigen om een hackamore overtuigen! ik vind dit zonde dat dit ontworpen is. het is ver even slecht als met bit. Ik zou kiezen voor een andere bitloze optoming! volledig ijzerloos dan. Die werken even goed en zijn veel paardnatuurlijker. ikzelf rij met een sidepull! Is trouwens ook heel goed.
een hackamore heeft een veersysteem! echt zeer slecht...