Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
[***] schreef:Ik heb een shet van 100 cm maar met mennen moet je toch echt wel op de verharde weg blijven anders wordt het voor haar zwaar, en ik heb een lichte tweewieler. Eigenlijk wil ik er een shet bij en dan een leuke kar zodat ik ook het bos eens in kan, met 1 pony maak je niet zulke lange ritten (ik niet dan)
Maar als je op de wagen 2 volwassenen hebt kun je ook prima het bos in hoor! jesperlover schreef:[***] schreef:Ik heb een shet van 100 cm maar met mennen moet je toch echt wel op de verharde weg blijven anders wordt het voor haar zwaar, en ik heb een lichte tweewieler. Eigenlijk wil ik er een shet bij en dan een leuke kar zodat ik ook het bos eens in kan, met 1 pony maak je niet zulke lange ritten (ik niet dan)
Mennen met een shet gaat prima!Ik heb mijn shet van 1m ook voor de wagen staan. Hij heeft de koetsentocht van 30km (4uur) meegesjouwd met de rest van de grote gelderlanders en kwpners en het ging prima. Hij moest een wagen met 4 wielen + 3 volwassenen en 2 kinderen trekken. Behoorlijk veel maar als je dan op de verharde weg blijft gaat het primaMaar als je op de wagen 2 volwassenen hebt kun je ook prima het bos in hoor!
jesperlover schreef:Ik heb mijn shet van 1m ook voor de wagen staan. Hij heeft de koetsentocht van 30km (4uur) meegesjouwd met de rest van de grote gelderlanders en kwpners en het ging prima. Hij moest een wagen met 4 wielen + 3 volwassenen en 2 kinderen trekken. Behoorlijk veel maar als je dan op de verharde weg blijft gaat het primaMaar als je op de wagen 2 volwassenen hebt kun je ook prima het bos in hoor!

[***] schreef:Daar gaat het volgens mij nieteens om, die van mij loopt rustig een strandrit van 3 uur onder het zadel, ook door mul zand, maar met een kar door hetzelfde zand trekt gewoon beroerd vind ik.
Een kar waar ik regelmatig mee heb gereden (zie profiel, zwarte wagen) heeft dus autobanden, nou joh, dát loopt pas zwaar. Mijn eigen houten wagen trek ik zo de wei uit (klein heuveltje op om de wei uit te komen), maar die zwarte wagen krijg ik echt niet in mijn uppie uit de wei... je merkt het ook aan mijn pony, die moest ook tijdens de marathon veel meer trekken.
) met spaakwielen
Ziet er prachtig uit (veel minder lomp) en trekt een stuk makkelijker en lichter.
Ik ga straks ook weer een 'versneld beleerproces' doen met mijn merrie die al jaren voor de kar loopt, vanwege het ongeluk dat ik 2,5 week geleden heb gehad.
te snel gaan is nergens goed voor