linda_walter schreef:Maar dit topic gaat over paarden die buiten staan ZONDER schuilstal..mijn shetlander heeft ook een schuilstal met hooi en lekker dik stro in de winter kan ze altijd naar binnen of naar buiten dat is idiaal
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
linda_walter schreef:Maar dit topic gaat over paarden die buiten staan ZONDER schuilstal..mijn shetlander heeft ook een schuilstal met hooi en lekker dik stro in de winter kan ze altijd naar binnen of naar buiten dat is idiaal
linda_walter schreef:mijn shetlander heeft ook een schuilstal met hooi en lekker dik stro in de winter kan ze altijd naar binnen of naar buiten dat is idiaal

ze staan er ook bijna nooit onder hoor. ook niet in de zomer om in de schaduw te kunnen staan.
Maar goed bij gedomesticeerde paarden moet je andere keuzes maken. Ik vind wel dat ze de mogelijkheid moeten hebben om een soort beschutting te zoeken, of dat nou bomen zijn of iets anders. 

.
Een dat gaat vreselijk vies worden en schimmelen...
Je legt het er ook niet voor langere tijd neer, maar bijv. 2 x daags schoon en droog hooi neerleggen.
MysticTinker schreef:Officieel móet je een schuilstal hebben, anders kun je een boete verwachten![]()
Ik zou mijn paard niet graag zonder schuilstal buiten hebben. Hij gaat er regelmatig in staan, als het bijvoorbeeld érg heet is, of als het flink regent, dan merk ik dat hij toch liever binnen staat.
Marieke_1 schreef:Maar als jullie je paarden ook in de winter in het weiland hebben staan, gaat het gras dan niet kapot? Met de natte winters in NL wordt het toch een grote modderpoel? Dat is ook de reden waarom mijn verzorgpaarden in de winter 's nachts naar binnen gaan en overdag in de bak. Om het weiland in conditie te houden.