Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Waratje schreef:Bij ons staan de meeste paarden wel 24/7 buiten, maar 's nachts in een zandpaddock.
fojoe schreef:Waratje schreef:Bij ons staan de meeste paarden wel 24/7 buiten, maar 's nachts in een zandpaddock.
ben je dan niet bang voor zandkoliek?
en geef je ze 's nachts hooi bij?
PeruaansePas schreef:Wat mij opvalt als ik kijk naar paarden die echt zomer en winter 24/7 in het land staan is dat ze minder snel echt overgewicht lijken te krijgen dan de paarden die 'slechts' 12 uur per dag ofzo in het land staan. Net alsof het eetgedrag zich stabiliseert als ze een tijdje lang het zelf uit mogen zoeken. Ik zie dit ook bij mensen die hun paarden 'overzetten' op onbeperkt ruwvoer eten ipv een paar afgewogen porties per dag. In het begin is de neiging tot overeten wel aanwezig.
Pop schreef:in de zomer zou het zo kunnen, maar in de winter:
Nadelen:
Als je in de winter gaat rijden kun je je paard niet meteen de wei in doen, ze moeten eerst opdrogen. anders worden ze heel erg verkouden, en ze zitten dikker in het haar ( de meesten)
- In de winter, minder gras, meer modder, soms wei bevroren, onweer enz.
Voordelen in de winter heb ik niet=) Alleen in de zomer vind ik het wel lekker voor de paarden. Ik zou het niet doen, maar ik snap dat je het doet
mentjuh schreef:wanneer merk je trouwens of je paard geschikt is voor 24/7 op de wei want er zijn toch paarden die daar niet (minder) goed tegen kunnen?