steigeren..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Oliebeer

Re: steigeren..

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-07 20:04

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:09

o0o_Jade_o0o schreef:
stef schreef:
paard gebruikt het niet tegen je, als ze willen steigeren steigeren ze toch wel, of ze het nu op cvommando kennen of niet

Daar ben ik het niet mee eens. Er zijn genoeg paarden die (bv. mn eigen pony Bloos ) hun kunstjes beginnen doen als iemand anders met een zak voer door de wei komt in de hoop eten te krijgen of gewoon om aandacht te krijgen. Als dit een klein kunstje is als schudden of toucheren heeft dit niet zo'n grote gevolgen (hoewel je het niet mag tollereren) als steigeren. Dit vind ik misbruik want ze weten goed genoeg dat dat niet mag.

Dan heb je het ze IMO niet consequent genoeg aangeleerd. Een paard gaat ook onder het zadel niet ineens in een apuyement lopen omdat ie dat toevallig heeft geleerd

o0o_Jade_o0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 10:33

stef schreef:
Dan heb je het ze IMO niet consequent genoeg aangeleerd. Een paard gaat ook onder het zadel niet ineens in een apuyement lopen omdat ie dat toevallig heeft geleerd

Dan leer je het meestal niet aan met koekjes denk ik, Knipoog

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-07 15:32

dus? VD hoeft ook niet met koekjes. Mijn shet gaat echt niet uit haarzelf ineens liggen ofzo hoor, mijn haf steigert ook niet zomaar (tenzij ze daar een reden voor heeft)