warom die riemen en banden? :s

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

prompter

Re: warom die riemen en banden? :s

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 21:43

Helina0611 schreef:
ik heb het in dit geval niet over umpire maar over Paco en Lucius liza de paarden van me tante,
umpire is een heel lang verhaal, zelfs justi en ylonka weten het hele verhaal niet. maar ik vind het prima hoe alles is gelopen had umpire niet kunnen houden

Bedoel je wellicht "Luscious Lisa"? De vosmerrie? Ik dacht dat die van een meneer was ipv een mevrouw Verward

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 23:15

Ik dacht dat Lucious Lisa van een hele groep was en dat Paco Impuls van Ge en zijn vrouw samen waren.
Net als Un gamin en Talent Impuls... Maar leuke foto's hoor Lachen

Submodopmerking:
Dit topic was trouwens bedoeld als 'discussietopic' en niet als 'iedereen laat zijn foto's zien' topic, graag alleen foto's toevoegen als ze nut hebben voor de discussie, anders op HAW plaatsen Lachen

Kimmie1974

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 11:27

Paco is voor zover ik weet gewoon van de familie Hilgersom hoor, net als Un Gamin en Talentje Haha!

Smallheal

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:12

Jolliegirl schreef:
tong vastbinden vind ik ronduit belachelijk en gewoon zielig!
die proppen in de oren vind ik ook niet echt toepasselijk.
het hoofd omhoog houden kán ik begrijpen!
en een ketting in de modn bij een onbestuurbaar paard, haal hem dna uit de koers belachelijk.

ben tevens wel bekend met dravers, kennisen draven op nationaal niveau, maar die rijden met zo min mogelijk troep op t paard!

dresuur miepjes zijn dan ook zielig wat dacht je van martingaal? kunen ze hun hoofd ook neit houden wwaar ze willen ze worden persee in de krul getrokken nee dat is lekker

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:40

Jolandaa, laat ze lekker joh... wij weten beter...

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:43

Pardon? slaat dat op mij? Bloos
je haalt nu een quote boven, teriwjl ik eronder al meer heb gezecht.
er is mij via pb een hoop uitgelegd oke?
En dresuurmiepen tsja, ook daar heb ik dingen op tegen (als je gelezen had, had je dat geweten!)

Edit : typo

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 13:54

Jolandaa schreef:
dresuur miepjes zijn dan ook zielig wat dacht je van martingaal? kunen ze hun hoofd ook neit houden wwaar ze willen ze worden persee in de krul getrokken nee dat is lekker

Wijzen naar (zgn) misstanden in andere sporten is een zwaktebod - vind ik Lachen. Bovendien is een martingaal nou net een van de vriendelijkste hulpteugels die er zijn - we kennen hem zelfs in de drafsport Knipoog.

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:06

ik moet zeggen dat ik er echt totaal geen verstand van heb. . Lachen ( in dit topic is voor mij wel al een hoop duidelijk geworden)

Is het misschien niet zo dat je dit moet zien als hulpmiddelen? net zoals de dressuur miepjes onder ons Haha! deze ook hebben (denk martingaal, slof of een van de vele andere hulpmiddelen). Deze zijn in verkeerde handen altijd paard onvriendelijk. . . maar in de juiste handen misschien net dat stukje ondersteuning dat het paard op dat moment nodig heeft? overigens denk ik dat een gewoon bitje in de verkeerde handen al paardonvriendelijk is Bloos

wat ik dus al zei ik bezit niet bijzonder veel kennis. . of het nu om dressuur of een andere tak van de sport gaat Lachen

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 14:29

Ik denk dat jij de spijker op zijn kop slaat, Nalatjuh Lachen.

Over het gebruik van een ketting bij een bit wil ik nog wel iets kwijt, want daar bestaat nog wat onduidelijkheid over:

Wij hangen inderdaad bij sommige dravers een zgn speelketting in de mond bij het bit erbij. Deze speelketting hangt in een boogje, en wordt niet "aangetrokken" zodra de teugels aangenomen worden, zo los hangt hij. Deze ketting is heel geschikt voor paarden die weinig speeksel aanmaken. Ze worden door deze ketting aangemoedigd een beetje met hun tong met de ketting te gaan "spelen" (vandaar de naam speelketting), en zo maken ze automatisch meer speeksel aan. Deze ketting werkt dus absoluut niet in op tong en lagen. Mocht het bit ooit breken (wat ik zelf nog nooit heb meegemaakt gelukkig) dan kan deze ketting wel als "vangnet" functioneren, maar daar is hij dus absoluut niet voor bedoeld.

Het ziet er gek uit als je het niet gewend bent, maar de meeste paarden vinden zo'n speelketting bij het bit erg prettig Lachen. Bij jonge paarden helpt het om het bit sneller aan te nemen.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-07 16:19

Kijk deze 2 bovenstaande reacties word ik wijzer van Ja

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 22:46

Nalatjuh schreef:
ik moet zeggen dat ik er echt totaal geen verstand van heb. . Lachen ( in dit topic is voor mij wel al een hoop duidelijk geworden)

Is het misschien niet zo dat je dit moet zien als hulpmiddelen? net zoals de dressuur miepjes onder ons Haha! deze ook hebben (denk martingaal, slof of een van de vele andere hulpmiddelen). Deze zijn in verkeerde handen altijd paard onvriendelijk. . . maar in de juiste handen misschien net dat stukje ondersteuning dat het paard op dat moment nodig heeft? overigens denk ik dat een gewoon bitje in de verkeerde handen al paardonvriendelijk is Bloos

wat ik dus al zei ik bezit niet bijzonder veel kennis. . of het nu om dressuur of een andere tak van de sport gaat Lachen

wat is een slof? Nagelbijten / Gniffelen

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:46

Door Ans (en Wendy) worden we vaak wijzer Haha!

@lana_te: een slofteuggel...

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 22:48

Jolliegirl schreef:
Kijk deze 2 bovenstaande reacties word ik wijzer van Ja

ik ook Haha!

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 22:49

KindnessM schreef:
Door Ans (en Wendy) worden we vaak wijzer Haha!

@lana_te: een slofteuggel...

Nors opkijken ik hoor ervan praten maar uuuu fototje mss *bruin*

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-07 22:53

op HAW zijn er wel fotos van te vinden.
is een soort van extra lange teugel die vanaf de singel (tussen de benen door of vanaf de zijkant van de buik) naar t bit gaan en dan als teugel erbij vastgehouden worden.
Erg slecht voor je paard als je er niet mee weet om te gaan

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-07 23:22

ow zo.. dus eigelijk iets om het hooft niet naar boven te laten gaan maar veel sterker en krachtiger dan een hulpteugel?

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 09:47

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-07 13:01

dank je

Ciara87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-07 14:47

geen probleem, je kan niet alles weten dacht ik zo Lachen

lana_te

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-07 14:04

dat denk ik ook Haha!

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:24

promptertje schreef:
Helina0611 schreef:
ik heb het in dit geval niet over umpire maar over Paco en Lucius liza de paarden van me tante,
umpire is een heel lang verhaal, zelfs justi en ylonka weten het hele verhaal niet. maar ik vind het prima hoe alles is gelopen had umpire niet kunnen houden

Bedoel je wellicht "Luscious Lisa"? De vosmerrie? Ik dacht dat die van een meneer was ipv een mevrouw Verward

ben weer terug van vakantie en zie deze reactie:
ja die is van een man ja Haha! mijn oom en tante trainen paco hun eigen paardje en Luscious Lisa is van een stal genoot en liza en paco trainen samen.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:27

[quote="ruitje"]
Ik dacht dat Lucious Lisa van een hele groep was en dat Paco Impuls van Ge en zijn vrouw samen waren.
Net als Un gamin en Talent Impuls... Maar leuke foto's hoor Lachen

oom ge en tante len idd.
en ja zei hebben nog 2 paarden maar die worden getraint door iemand anders.

Helina0611

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-07 11:30

ik ben niet zo vaak meer op bokt, dus als je een bericht wil sturen doe dat maar via een pb

davincilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:00

Hey wat tof dat ik de naam Un Gamin Impuls voorbij zie gaan dit beestje heb ik als eerste getraind toen ik bij Rob de Vlieger werkte! Iedereen lachte me uit dat ik zo gek van hem was en talent in hem zag omdat hij zo klein was!
Maar hij doet het toch goed zo te horen en steeds bij de uitslagen te zien!
sorry hoor moest er even uit!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-07 08:15

promptertje schreef:
Jolandaa schreef:

Wijzen naar (zgn) misstanden in andere sporten is een zwaktebod - vind ik Lachen. Bovendien is een martingaal nou net een van de vriendelijkste hulpteugels die er zijn - we kennen hem zelfs in de drafsport Knipoog.

Vind ik mooi uitgelegd, vaak zie ik dit soort topics voorbij komen met elke keer dezelfde reacties. Verwijzingen naar andere sporten, en soms nogal een heftige post op tegenmeningen.
Raar dat we elkaars mening gewoon niet kunnen respecteren.

De watten zijn om stil te houden, maar in de koers worden ze er toch uitgetrokken, en door het plotse schrikgeluid gaan ze dan toch harder. Daar dienen ze toch voor of niet?