wie doet aan T-touch?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

magda_90

Re: wie doet aan T-touch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 09:02

Inge_ schreef:
magda_90 schreef:
Ik ben eigenlijks best wel benieuwd hoe dit in werking gaat. Ga je met je vingers een soort rondjes draaien en moet dit hard of zacht?
Kan iemand mij hier meer over vertellen?

Niet alleen met je vingers. Je hebt verschillende 'grepen', bijvoorbeeld de 'panter'. Alle grepen hebben dierennamen. En hard of zacht, een beetje er tussen in. Knipoog
Als je er meer over wilt weten kun je beter een boek kopen..

Ok, bedankt

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 11:38

TurdusMerula schreef:
Ik ken het niet goed, lees alleen hier en daar wat.

Het klinkt alsof je het ook bij mensen zou kunnen doen (in principe), of zeg ik nu iets doms?

Als je een cursus doet, oefen je het ook op elkaar en voel je dus ook wat voor effect het heeft.
Ik gebruik het soms, niet heel vaak. Het kan zeer nuttig zijn.
Uit de Amazone begreep ik dat er een nieuw boek uit is van Linda, waarin allerlei technieken systematisch zijn samengevat, nu nog in het Engels, binnenkort zou het ook in Nederlandse versie uitkomen. Ik hoop dat op de NH-dag Mediaboek het bij zich heeft (als die er tenminste weer bij zijn). De boeken die we hebben staan van haar zijn niet zo systematisch, dus een goede samenvatting zou best welkom zijn. Knipoog

TurdusMerula

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:01

Alleen maar goed toch, op elkaar oefenen. Weet je tenminste zelf hoe het werkt...

Marthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 13:51

ik heb het nog nooit gedaan.. maar wil het wel eens proberen

maaike93

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-07 19:50

Iejoortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-07 16:09

Linda komt 16 september naar Nederland om haar nieuwe, inmiddels vertaalde boek op Horse Event te promoten. Ze zal tevens een demo geven dan.

Programma Horse Event zondag 16 september

Voor 11.30: Linda signeert alvast een stapel boeken bij stand Media Boekservice
11:30 - 12.15: Linda geeft demonstratie in rijbaan
12.15 - 14.00: Linda is bij de stand van Media Boekservice om te signeren en foto's 'readings' te doen.

Beschrijving fotoreadings (marketingtekst Tirion)

Laat een (gratis) reading doen van jouw paard*
Linda Tellington-Jones, de wereldberoemde paardentrainster is in het land.Tijdens het Horse Event geeft Linda in de Equiral NH Circles een TTEAM demonstratie en signeert zij haar nieuwe boek 'Gedrag en training van paarden'.
Tevens kan jij een reading doen van jouw paard!

Hoe?
- Kom tijdens de signeersessie (12.15-14.00 uur) naar de stand van Media Boekservice.
- Neem drie foto's van je paard mee: 1. Een foto waar duidelijk van voren het hoofd van het paard is gefotografeerd, 2. Een foto waar het hoofd van het paard van de zijkant is gefotografeerd en 3. een kiekje dat van de zijkant is geschoten en waar het paard (met evt. de ruiter) helemaal opstaan.
Linda vertelt jou in een paar minuten over het karakter en het gedrag van jouw paard!

* Bij drukte krijgen de mensen die een boek van Linda kopen en laten signeren voorrang op de reading.

Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 15:27

TTouch lijkt mij inderdaad ook erg interessant. En dan niet alleen op het gebied van paarden maar ook bij honden e.d. Ik heb er tot nu toe weinig ervaring mee, maar het lijkt mij voor de toekomst wel wat om hier bijvoorbeeld een cursus over te volgen o.i.d Lachen

Edit: spelfout...

Marthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:52

Ik zou het ook graag eens willen proberen.

Avonturier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 09:55

Even een stipje

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 13:28

Marthe__ schreef:
Ik zou het ook graag eens willen proberen.

Kom je naar de NH-dag? Daar is een clinic TTEAM van Vanda Oosterhuis en ik verwacht dat ze ook wel een stand heeft.

Marthe__

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-07 22:44

nee ik denk dat ik,, Jammergenoeg niet kan komen! Boos!

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-07 12:12

Hallo,

Ik was een beetje aan het rondzoeken op internet over TTeam bij paarden. Ik ben bij mijn paard ook aan het experimenteren wat ze lekker vind en op welke plaatsen.
Ik krijg reactie achter dr oren, schoft en staart. Ik ben dus echt super benieuwd op welke plekken je nog meer je paard kan laten ontspannen.
Heeft iemand enig idee of er een boek is waarin dit allemaal uitgelegd staat (de plekken op het lichaam enz.)

Ik ben erg benieuwd, ik vind het allemaal erg interessant.

Gr. Ilona

xarianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 15:20

jaa ik heb het wel geprobeerd.Mijn stresserige haflinger,vind het heerlijk,en leert zich eindelijk een beetje ontspannen:)

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-07 17:37

xarianne schreef:
jaa ik heb het wel geprobeerd.Mijn stresserige haflinger,vind het heerlijk,en leert zich eindelijk een beetje ontspannen:)

mooi zo Knipoog

dekoezegtboe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 17:48

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 18:38

ik gebruik het bij mijn oude merrie van 32 jaar. Ze loopt en staat al jaren in dezelfde houding, en nu ik haar meer wil gaan aarden en bewuster maak van haar benen wordt ze er zelfs nijdig van. Maar eigelijk vind ze het ook wel lekker en als ze dan weg mag stappen is het echt zo van ow... Welk been moet nu eerst. Na alle zachte aanrakingen doe ik haar nog even lekker strijken met een massageborstel, dat vind ze het lekkerst van alles en dan is haar dag ook weer helemaal goed. Na mijn verwen les met haar toen ik het dus leerde, werd ze weer heel dominant in de groep en erg vrolijk met het losennen enzo. Normaal zou ze niet zomaar stijgeren, maar nu begint ze me echt uit te dagen enzo, en dus ook te stijgeren. Lekker jolig dus.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-07 23:07

dekoezegtboe schreef:
http://www.mediaboek.nl/product/20545_G ... en&lang=nl
Gedrag en training van paarden (nederlandse vertaling)
Met A/Z probleemoplosser
Linda Tellington-Jones

edit heeft iemand diet boek al.. ben benieuwd of er ook iets over t-touch in staat!

Vandaag kwam het uit, werd op horse event gepresenteerd aan Linda zelf en ja, ik heb het boek daar gekocht en meteen laten signeren Go jij! Go jij!
Enne er staat vanalles over t-touch in Haha!