Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
marijke1234 schreef:Ze heeft gelijk... je moet tonen dat ze daar moet blijven. Als je dat niet duidelijk aantoont met je hand en arm, dan zou ik ook naar u komen, want je bent niet duidelijk.
Zoals ik al eerder zij, laat haar eerst wennen aan zwiepende touwen enzo, want volgens mij heeft ze toch nog wat schrik van die zweep als ze er zo vandoor rent...
WiskyBokjes schreef:Dan werkt het dus wel! Nu is het een kwestie van je hulpen reduceren/verfijnen. Het kan zijn dat deze (zware) hulp wel nodig is, omdat je pony op een lichtere hulp niet reageert. Dan begin je hiermee, maar houd je je pony heel goed in de gaten (zonder haar in de ogen te kijken) en op het moment dat je enige reactie waarneemt, maak je je hulp kleiner, door bijvoorbeeld wat rechter op te gaan staan.Ik heb haar gister gelongeerd, het ging wel goed maar ik bleef achter haar, ze ging snel lopen, ik haar gerust stellen met hoohoo en beetje zoutzak gaan staan, maar dan draait ze opeens om en staat ze voor mijn neus... als ik haar weer aandrijf springt ze weg en gaat ze weer hard lopen...
Margreet schreef:nou, als dat maar goed gaat dan....