Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
_rosita_ schreef:lanoline! dank je hc, idd!
Citaat:mijn touwhalster heb ik een tijd terug gekregen, heb geen idee waar 'ie gekocht is. het is een fijn ding in ieder geval:)
dat ik blijkbaar ook de uitzondering ben die de voor het paard zo goede lanoline-kant op het paard legt.
annebe schreef:Daarom heeft de leerbewerker het over het gehele schaap gestikt.

EbbyT schreef:..., scheurt je schaap niet? Kan dat die krachten wel aan?
Visconti schreef:Ik zit er over te denken om van een schapenvacht een shabrack te gaan maken. Al dat kunstof spul bevalt niet zo goed, en ik had nog een bontje liggen en de zweetopname is daar gewoon vele malen beter. (of in iedergeval de afvoer daarvan). Jammer genoeg zijn alle bontjes in de winkel zeer onpraktisch voor mijn paard. (die sierranden bij de schoft zijn niet bepaald geschikt voor een paard met een hoge schoft) Kun je eigenlijk gewoon in een vacht knippen?
Rieja schreef:Ik ben het met HC eens, wat is er mis met een goed passend zadel.
_rosita_ schreef:wauw! dat is nog eens een koopje... ik heb een ontzettende PIEEEP hekel aan rommelmarkten, zal mn ma er eens heensturen, die vind het leuk:D
ik heb even in je profiel gekeken en dat is precies wat ik bedoel! gewoon, lekker groot en volgens mij zit het heerlijk!
Echt een hele mooie vind ik persoonlijk. Zit momenteel in England en zag ze daar liggen voor 20 pond, echt mooie grote vacht alleen niet zo dik (geschoren volgens mij) maar dat was nou net precies wat ik zocht
Dus heb hem maar gekocht.
Shetfan schreef:Nu vraag ik me af of die vacht snel lelijk wordt?
Of ik nog wat moet wegscheren voor de ruggegraat?
Wat voor kleur de huid heeft van een bruinvachtig schaap?
Hoe ik de vacht kan wassen zonder dat het zijn functie verliest?