Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
horssie schreef:zonder al die extra pruttel
pmarena schreef:Aan de andere kant is het misschien wel zo leuk om gewoon samen een fijne manier van rijden ermee te vinden die goed werkt voor ons.
Speedster schreef:Lijkt wel gedachten lezen af en toe!
Canthar schreef:ik denk persoonlijk dat het voor iedereen een goed plan is om op zijn minst het een keer te proberen met de halsring, ...
Huertecilla schreef:Nogmaals, als het niet in een breder plaatje past, je geen idee hebt wat je er eigenlijk mee wil bereiken en hoe je daar wil komen, kun je het beter laten.
Pluvinal had daar een erg treffend citaat over, over trainen/werken met of zonder vooropgezet doel.
Als het geen toegevoegde waarde heeft in de communicatie(vaardigheid) dan geeft het alleen maar verwarring en dát is geen valkuil maar een slangenkuil...
Veel plezier.
HC
Huertecilla schreef:Ik vind daarom dat het een erg slécht idee is om het 'een keer te proberen'.
Canthar schreef:zoiets vind ik geen reden om het niet te proberen! al heb je een moeilijk paard, teugels kunnen hem ook niet altijd tegenhouden en zijn misschien helemaal niet nodig...
Bandida schreef:Canthar schreef:zoiets vind ik geen reden om het niet te proberen! al heb je een moeilijk paard, teugels kunnen hem ook niet altijd tegenhouden en zijn misschien helemaal niet nodig...
Ik ook niet, ik zeg alleen dat je dat niet zonder ervaring op je eigen (of een vreemd) paard of op zijn minst niet zonder even na te denken moet doen
Canthar schreef:ja daar heb je volgens mij ook echt gelijk in, bispax, ik krijg vaak vrij geirriteerde blikken te zien... en als je dan langs de manege komt waar iedereen netjes in rijkleding en met geheel opgetuigd paard rondloopt kijken ze je aan alsof je een moordenaar bent, terwijl je toch eigenlijk andersom zou verwachtenop dit moment hebben ze weer eens zo'n sneu concours bij ons, dus ik ga op zondagavond lekker eens op de springplaats rondrijden en showen met mijn halsringetje
heerlijk is dat toch! maar goed, dat is mijn zicht op die dingen, ik ben nogal extreem wat dat betreft, dat moet ik toegeven
Canthar schreef:we hadden het hier even over de halsring, dat HC en anderen het er niet mee eens waren over wat ik zei over de manier van beginnen met een halsring. daar was "laat ieder gewoon zijn gangetje gaan" ook op gericht.
ik heb zelf vroeger ook veel engels gereden, met bitten en zwepen en bijzetteugels en ik veracht mezelf om wat ik toen deed. dus ik veracht ook mensen die dat nu doen. dus ja, ik vind het leuk om op een buitenrit eens langs de wedstrijden te rijden, om de reacties te zien! ik veroordeel geen mensen die het anders doen zoals jij zegt, ik veroordeel mensen die alleen op prestatie en lof uit zijn, zoals 99% van de manegeruiters hier. die geven hun paard na een mislukte wedstrijd af en zijn voor de rest van de week kwaad op hun dier.
heb nu even weinig tijd voor een langere reactie, die komt later wel
Canthar schreef:ik heb zelf vroeger ook veel engels gereden, met bitten en zwepen en bijzetteugels en ik veracht mezelf om wat ik toen deed. dus ik veracht ook mensen die dat nu doen.