Ervaringen hoefschoenen Easyboot Epic/Bare

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

deedee19

Re: Ervaringen hoefschoenen Easyboot Epic/Bare

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-07 09:33

Ik zelf heb het oude model easyboots nog. Die heb ik al een jaartje of vier/vijf. Daar moet je dus wel de backstrap bij gebruiken. Als de straps nieuw zijn (wat ik nu dus doormaak want ik heb ze moeten vervangen) gaat het even lastig met aandoen, maar eenmaal gevormd gaat het hartstikke goed.

Tinkerbel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 22:58

Heb een vraagje, rij ook met easyboots epics, bij wie is het wel eens voorgekomen dat je ze verliest onder het rijden? Dit is nu al 2 keer gebeurt, gebeurt alleen als ze een rare sprong maakt, dat wel, maar is toch erg vervelend. Met name omdat mijn paard het niet zo leuk vindt, als er iets om haar benen bungelt. De maat is wel gewoon goed.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:00

bij mij absoluut niet, gelukkig.

Wat gebeurt er dan? gaat de metalen sluiting voor dan ook los? anders kan ik me nl niet voorstellen dat ze uitwillen als de maat goed is.

Tinkerbel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:18

nee hoor, de metalen sluiting blijft gewoon zitten. Als ze heel scherp met haar voet draait, dan kunnen ze uitgaan. Bv, als ze ergens van schrikt. De maat is echt goed.

maiks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-07 23:44

Voor het aantrekken van een easyboot bare (ouder model) gebruik ik een hamer. Omdat ze zo krap zijn komt de teen anders niet makkelijk voorin terecht en met de hamer tik ik de schoen naar voren en vervolgens laat ik mijn paardje inderdaad ''instappen'' en trek de achterband omhoog.

Uittrekken heb ik een stevige schroeverdraaier bij nodig, eerst om onder de sluiting te zetten en dan een paar keer bij de zijwanden tussen de schoen zetten dan wip je ze zo los......

Ben verder prima tevreden erover trouwens, gebruik ze alleen indien nodig maar verlies zo nooit, ook niet door modder of water (afkloppen)

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:09

lvm, je zou toch haast zeggen dat ze toch iets te groot zijn.
Ik had de voeten van mijn paardje ook precies opgemeten en bijpassende easyboots gekocht. Ik had dezelfde problemen als jiji.
Op advies van Shyla25 heb ik na lang tobben toch een keertje een maat kleinere easyboots gepast.
Het probleem was direct over. Ze gaan iets moeilijker aan , maar blijven dan ook perfect zitten!
ook bij paniekreacties, waarbij mijn merrie zich 180 graden omdraaide en wegvluchtte en ook in de modder.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 08:39

Ik denk ook dat ze iets te groot zijn. Waarschijnlijk geen hele maat dan. Dat probleem had ik ook met de voorhoeven van mijn paardje. Vandaar dat ik nu voor ijzers heb en achter schoenen. In de winter gaat hij op blote voetjes.

Tinkerbel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-07 23:42

oke, bedankt. Een maat kleiner is geen optie, die past ze nl niet. Dat heb ik al geprobeerd. Gelukkig komt het ook niet vaak voor. Verder bevallen ze wel goed. Heb ook wel even gedacht aan old macs, die kunnen volgens mij helemaal niet uit. Maar voorlopig blijf ik nog wel even met mijn easyboots rijden. Mocht het vaker voorkomen, dan ga ik zoeken naar een andere oplossing.

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 09:59

Er bestaan ook Simple Boots, die kunnen ook niet uit, doordat ze hoger sluiten
En zijn erg makkelijk aan en uit te doen door het klittenband.
die kosten 109 Euro voor en paar.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 15:00

Die wil ik gaan proberen Skessa! Zijn van Cavallo. Lijken me erg pracktisch! (en leuke kleurtjes! Haha! )

Tinkerbel2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-07 22:14

Dat is misschien nog wel een optie. Waar zijn die schoenen te koop?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-07 08:42

Maar als je met dat klitteband eens fijn een buitenrit met modder ed gaat maken blijft dat klitteband dan wel goed?

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-07 17:18

arno8 schreef:
Huertecilla van bokt heeft ze voor 1 van zijn paarden.

Heb er een topic over geopend. Even de zoekfunctie gebruiken.

Inmiddels zijn ze al knap gesleten en de gaiters ondanks herhaalde reparaties volledig aan véllen.
De EB-Bare is een erg goede hoefschoen doch ik ben HEEL blij dat het er naar uit ziet dat de merrie ze niet of nauwelijks meer nodig heeft. Het lijkt erop dat de pijnloze zwaardere belastingsmogelijkheid haar hoeven toch nog een herstelspurt gegeven hebben.

Mijn vriendin kreeg en krijgt ze niet zelf om.

Dus, goede hoefschoenen, maar wat een rámp zijn hoefschoenen....

HC

whoopie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 15:55

Je kunt hoefschoenen ook aandoen met sokken, sommige mensen doen dit om wrijving te voorkomen, maar net als bij ons (sokken in je schoenen) vult dit de schoen ook meer op. Dus mischien een idee wanneer je hoefschoenen iets te ruim zijn.

Ik heb gelezen dat sommige mensen oude sportsokken hiervoor gebruiken, je kunt volgens mij ook speciale sokjes kopen (kijk eens op hun site), en mijn hoefbekapper gaf aan dat je ook ander spul kunt gebruiken wat ook als verbandmateriaal wordt gebruikt om een been of arm, dit is rondgeweven, ik weet niet of je weet wat ik bedoel. Dit spul moet je dan dubbel gebruiken. Dit is dan ook weer tegen schuren.

Succes.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-07 21:07

Buisverband , kun je bij iedere apotheek halen.

Maar echt goed werken doet het meestal niet hoor. Het kruipt omhoog de schoen uit tijdens het lopen of de hoef trapt het kapot. Wil je iets dat echt werkt dan moet je het aan de schoen zelf vastmaken en niet om het been alleen.

toverpaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-07 18:05

Staan er toevallig ergens een paar linken vermeld naar verschillende hoefschoenen en hun verkopers?

jackie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 00:16

Huertecilla schreef:
De EB-Bare is een erg goede hoefschoen doch ik ben HEEL blij dat het er naar uit ziet dat de merrie ze niet of nauwelijks meer nodig heeft. Het lijkt erop dat de pijnloze zwaardere belastingsmogelijkheid haar hoeven toch nog een herstelspurt gegeven hebben.

Mijn vriendin kreeg en krijgt ze niet zelf om.

Dus, goede hoefschoenen, maar wat een rámp zijn hoefschoenen....

HC

dat is erg positief. had ergens anders gelezen dat je er niet op rekende dat ze ooit zonder schoenen zou kunnen.

ik gebruik zowel de epics als de bares. mijn epics heb ik voorzien van de nieuwe easy-up buckle. die vind ik beter zitten. de bare's zijn idd wat minder makkelijk aan te trekken. ik tik ze met een rubberen hamer erop. ze blijven allebei heel goed zitten.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 11:12

jackie schreef:
dat is erg positief. had ergens anders gelezen dat je er niet op rekende dat ze ooit zonder schoenen zou kunnen.

Heel positief en zonder meer toe te schrijven aan het gebruik van de hoefschoenen.
Ik verwachtte dat ze nooit zó goed zou worden dat ze zonder bescherming over de steile bergpaden met grove granietsplinters hier zou kunnen galopperen. Over asfalt e.d. was geen enkel punt. 'Helaas' is dat hier een relatief luxe ondergrond voor onze campocrossers Knipoog

hc

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 12:55

lvm schreef:
Dat is misschien nog wel een optie. Waar zijn die schoenen te koop?

deedee19 schreef:
Maar als je met dat klitteband eens fijn een buitenrit met modder ed gaat maken blijft dat klitteband dan wel goed?

sorry, ik was even dit topic kwijt Bloos

Simple Boots zijn te koop bij Krämer in Duitsland en binnenkort waarschijnlijk ook bij een bekapper op de Veluwe (Mike van Dijk)
Deedee, de blubber was tot nu toe geen probleem voor het klittenband. Schoenen goed laten drogen na de rit en uitkloppen. Je gaat toch pas door de blubber als het klittenband al vastzit!
De enige reden dat ik mijn Simpleboots weer heb verkocht is dat de kleinste maat toch nog net iets te groot was voor mijn paardje, anders had ik ze heel graag gehouden.
Nu gebruikt iemand anders ze naar volle tevredenheid !

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-07 15:04

Ik heb nu de Easyboots en die zitten super, maar ik kreeg ze wel érg moeiljik aan en uit (was 20 minuten bezig om 1 paar uit te krijgen Bloos ) Een maat groter verloor mijn paardje onderweg, dus de kleiner maat schoenen was wel goed.
Ik las op PaardNatuurlijk dat iemand de hielband eruit had gehaald en ik heb dat ook geprobeerd. Dan heb je wel gaiters nodig, wil je paard de schoenen niet gelijk verliezen. Om de gaiters vast te zetten heb ik Taper Straps gemonteerd. Zo zien ze er dan uit:
Afbeelding
Afbeelding

Een kennis heeft later voor mijn 2de paar easyboots die Taper straps nagemaakt en die bevallen net zo goed.
Afbeelding

Zo geen knellende hielbanden meer voor mijn paard en voor mij wat meer gebruiksgemak . De schoenen gaan nu nog steeds niet 'zomaar' aan en uit, maar wel zoveel gemakkelijk dat ik de schoenen ook echt gebruik nu en ze niet voor het mooi in de kast laat liggen Knipoog

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 12:41

@Skessa, heb je misschien de link van Kramer?? Ik kan hem niet vinden... Bloos

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 19:41

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 21:41

Ikheb ze besteld! Haha! Spannend!! Als alles goed past, kan ik nog die sokjes van jou overnemen??

Bedoel je het stuk van Antheman?? Knipoog

skessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:03

oeps, ja, sorry Bloos Haha!

mijn sokjes zijn geschikt voor de schoenen maatje 0 en 1 en te koop voor de liefhebber Knipoog .

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-07 22:10

Nou, ik ben straks vast een liefhebber! Knipoog Hoeveel vraag je voor ze?