Budget pads..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kim_S

Re: Budget pads..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-07 20:40

Oke ik zal morgen de camera meenemen en nog een paar foto's maken ( hopelijk is het dan beter weer). Ja met witte onderkant is hij inderdaad mooier!!

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 07:16

Ik zal ook nog eens een foto van dichterbij van de pad op mijn paard maken en dan mag je die wel gebruiken. Word alleen pas volgende week.

Clovertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 10:44

Heeft er iemand toevallig ook foto's van de Innova Hi- tech pad? Ik wilde er graag een bestellen voor Clover, maar ik twijfel over zwart of blauw.

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-07 12:47

Vandaag een testritje gemaakt met mijn pad. Het zadel lag er stevig en verschoof geen millimeter met het opstijgen, terwijl ik toch vrij losjes had aangesingeld, super dus OK dan! !! Maar een kort ritje gemaakt door het slechte weer, maar hij beviel in ieder geval super!!

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:41

pmarena schreef:
Ja dat groen staat zo rommelig vind ik ook , bij de zwarte...
maar ze komen steeds meer met lichte fleece onderkant ook.

ja inderdaad,
echt van dat vies groen.. maarja, we doen het er maar mee Haha!

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 12:42

Ach met een pad eronder zie je er niet veel meer van Vork Knipoog

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:07

Vandaag een buitenrit gemaakt met mijn nieuwe pad en weer is hij super bevallen. De ruggengraat was mooi droog en onderweg bleef het zadel mooi recht liggen en geen geschuif. Ook met opstappen bleef hij weer netjes liggen zonder te verschuiven, terwijl ik nog niet zo strak had aangesingeld, super dus!!

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 18:31

IK had net bij mijn rit wat problemen met de flap van de seatsaver. Bij het budgetpad gaat dat klittenband ander de pommel door en dan heb ik iets niet goed gedaan waardoor ik een heel stuk klittenband van het pad moest frommelen.

Ik haal de haren er trouwens af met een rubberen borstel van de Blokker, werkt perfect. Je krijgt het nooit helemaal haarvrij en dat hoeft ook niet maar voordat het de wasmachine in gaat (ik was 't niet heel vaak) wil ik er zoveel mogelijk haren af hebben. Het suede-achtige spul blijft overigens van prima kwaliteit en de kleur vervaagt ook niet. Zo'n hardroze vind ik ook wel erg gaaf maar ik zit even met een non-budget ...

Kim_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 19:43

Heb je hem al eens gewassen dan? Ik heb nog niet zo veel last van haren op de onderkant, maar dat komt waarschijnlijk omdat hij zijn wintervacht al voor een groot deel kwijt is.

Wat die problemen met het klittenband betreft kun je hem niet 'gewoon' vastmaken op dat stuk klittenband onder de seatsaver of had je dat al gedaan?

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-07 22:40

Mazzel-meid schreef:
pmarena schreef:
Ja dat groen staat zo rommelig vind ik ook , bij de zwarte...
maar ze komen steeds meer met lichte fleece onderkant ook.

ja inderdaad,
echt van dat vies groen.. maarja, we doen het er maar mee Haha!

Ik heb een groene pad te koop, zie topic: http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=63&t=770624&hilit=

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:14

Stomme vraag misschien.... maar laten jullie de inlages van de pad er automatisch altijd inzitten? Ook op een ronde fjord/tinker/haflinger?

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 10:22

Even een abbo want ik twijfel tussen een budget en een hi-tech (ik wil eerst het London dressuurzadel uitproberen en als ik dat 'niets' vind, een nieuwe pad voor mijn Cheyenne bestellen).

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 11:06

Ydnic schreef:
Stomme vraag misschien.... maar laten jullie de inlages van de pad er automatisch altijd inzitten? Ook op een ronde fjord/tinker/haflinger?

Waarom zou je ze er uit halen?

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 12:22

Ydnic schreef:

Tuurlijk de inlages zijn een "onderdeel" van het zadel. Je moet echt NIET zonder gaan rijden. (ja als je je paard naar de malemoer wil helpen) Knipoog

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:03

Zijn de budgetpad's ook geschikt voor de ietjes zwaardere ruiter?

_Floss_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 14:24

saroanda schreef:
Ydnic schreef:

Waarom zou je ze er uit halen?

Bij mij op stal rijdt een meid met een barefoot van een jaartje of 4/5 oud, met een grandeurpad van dezelfde leeftijd. Toen zaten er geen inlages in die pads, bestond gewoonweg niet zoveel jaar geleden. Ze heeft een brede haflinger, en kon zich niet voorstellen toen ik mijn budget-pad liet zien aan haar, dat die inlages voor erg brede pony's ook nodig waren omdat je dan wel erg breed-breed gaat zitten.
Mijn vorige zadel (nevada) heb ik verkocht, daar zat een physiopad bij, maar vanaf het begin af aan had ik daar de inlages al uitgehaald en zo een aantal jaren gereden. Zonder rugproblemen bij mijn paard. Ik heb het zadel en de pad en de inlages meegegeven aan de nieuwe eigenaar, maar er dus eigenlijk niet op gehamerd dat die inlages nodig zijn en moeten. (omdat ikzelf gewoonweg al jaren zonder reed)
Nu, met mijn nieuwe zadel en budgetpad, was mijn eerste reactie: ik sloop die inlages eruit, heb een brede pony, dus niet nodig....
Vandaar mijn vraag...
Daarop voortbordurend vraag ik me ook af: moet die meid met de grandeurpad van 5 jaar oud zonder inlages nu een pad met inlages kopen? Zij weet niet beter dan dat dit setje wat ze nu heeft compleet is...

flicka

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:04

Miryamk schreef:
Zijn de budgetpad's ook geschikt voor de ietjes zwaardere ruiter?

Eerlijk gezegd vind ik een boomloos zadel niet bijzonder geschikt voor een ruiter boven de 80 kilo. Misschien met een Grandeur met dubbele inlages eronder maar deze vraag kun je het best aan mensen die in die zadels zitten vragen zoals pmarena of buitenzinnig van Bokt.

deedee19

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:13

Ik weeg zelf iets meer dan 80 kilo en gebruik mijn zadel alleen voor de buitenritten ongeveer 1x per week. Voor de rest gewoon mijn boomzadel.

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:40

sandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 20:59

jaja ik heb ook budjet pad en ben er zo blij van. heb hem onder mijn randolls liggen.
Afbeelding
Alleen heeft het aan de achterzijde zo dat het een beetje als een tentje omhoog staat kan ik daar iets aan doen op een breder paard is het niet.Mss eens strijken?

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-07 22:45

merrieveulen schreef:
op http://www.boomloosrijden.nl staat een tabel voor combinaties ruiter/ paard icm een boomloos zadel.

Dank je merrieveulen, ik heb al even gekeken maar kon zo snel geen tabel vinden. Wel dat een fysiopad aan te raden is, dus een budgetpad zal niet voldoen denk ik.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 13:26

Heb straks bij mijn nieuwe arizona ook gelijk 2 budget pads bestel en ben benieuwd.

Sees

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-07 16:06

Ik gebruik mijn boomlooszadel eerlijk gezegd altijd, voor alles...Ik weeg ± 65 kg en heb jaren met een boomzadel op mijn paard rondgereden maar echt gelukkig was ik nooit. Het zat niet lekker, mijn paard was steeds kreupel (ondanks opvullen, zadelmakers, ander zadel etc) en ik vertrouwde er niet zo op.
ik rijd ongeveer 3 à 4 x in de week (zowel dressur als buitenrijden als het occasional sprongetje) en ik heb helemaal geen klachten. Ik gebruik mijn boomloos gewoon zoals ieder ander zadel...

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-07 21:16

Ydnic schreef:
Bij mij op stal rijdt een meid met een barefoot van een jaartje of 4/5 oud, met een grandeurpad van dezelfde leeftijd. Toen zaten er geen inlages in die pads, bestond gewoonweg niet zoveel jaar geleden. Ze heeft een brede haflinger, en kon zich niet voorstellen toen ik mijn budget-pad liet zien aan haar, dat die inlages voor erg brede pony's ook nodig waren omdat je dan wel erg breed-breed gaat zitten.
Mijn vorige zadel (nevada) heb ik verkocht, daar zat een physiopad bij, maar vanaf het begin af aan had ik daar de inlages al uitgehaald en zo een aantal jaren gereden. Zonder rugproblemen bij mijn paard. Ik heb het zadel en de pad en de inlages meegegeven aan de nieuwe eigenaar, maar er dus eigenlijk niet op gehamerd dat die inlages nodig zijn en moeten. (omdat ikzelf gewoonweg al jaren zonder reed)
Nu, met mijn nieuwe zadel en budgetpad, was mijn eerste reactie: ik sloop die inlages eruit, heb een brede pony, dus niet nodig....
Vandaar mijn vraag...
Daarop voortbordurend vraag ik me ook af: moet die meid met de grandeurpad van 5 jaar oud zonder inlages nu een pad met inlages kopen? Zij weet niet beter dan dat dit setje wat ze nu heeft compleet is...

ik rij een belgisch trekpaard met een physiopad, simpelweg omdat ze met de grandeurpad drukplekken kreeg.
dus in mijn ogen zijn inlages altijd nodig, bij voorkeur zelfs dubbele inlages!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 19:18