Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
pmarena schreef:Ja dat groen staat zo rommelig vind ik ook , bij de zwarte...
maar ze komen steeds meer met lichte fleece onderkant ook.
Mazzel-meid schreef:pmarena schreef:Ja dat groen staat zo rommelig vind ik ook , bij de zwarte...
maar ze komen steeds meer met lichte fleece onderkant ook.
ja inderdaad,
echt van dat vies groen.. maarja, we doen het er maar mee
Ydnic schreef:Stomme vraag misschien.... maar laten jullie de inlages van de pad er automatisch altijd inzitten? Ook op een ronde fjord/tinker/haflinger?
Ydnic schreef:Stomme vraag misschien.... maar laten jullie de inlages van de pad er automatisch altijd inzitten? Ook op een ronde fjord/tinker/haflinger?
saroanda schreef:Ydnic schreef:Stomme vraag misschien.... maar laten jullie de inlages van de pad er automatisch altijd inzitten? Ook op een ronde fjord/tinker/haflinger?
Waarom zou je ze er uit halen?
Miryamk schreef:Zijn de budgetpad's ook geschikt voor de ietjes zwaardere ruiter?
merrieveulen schreef:op http://www.boomloosrijden.nl staat een tabel voor combinaties ruiter/ paard icm een boomloos zadel.
Ydnic schreef:Bij mij op stal rijdt een meid met een barefoot van een jaartje of 4/5 oud, met een grandeurpad van dezelfde leeftijd. Toen zaten er geen inlages in die pads, bestond gewoonweg niet zoveel jaar geleden. Ze heeft een brede haflinger, en kon zich niet voorstellen toen ik mijn budget-pad liet zien aan haar, dat die inlages voor erg brede pony's ook nodig waren omdat je dan wel erg breed-breed gaat zitten.
Mijn vorige zadel (nevada) heb ik verkocht, daar zat een physiopad bij, maar vanaf het begin af aan had ik daar de inlages al uitgehaald en zo een aantal jaren gereden. Zonder rugproblemen bij mijn paard. Ik heb het zadel en de pad en de inlages meegegeven aan de nieuwe eigenaar, maar er dus eigenlijk niet op gehamerd dat die inlages nodig zijn en moeten. (omdat ikzelf gewoonweg al jaren zonder reed)
Nu, met mijn nieuwe zadel en budgetpad, was mijn eerste reactie: ik sloop die inlages eruit, heb een brede pony, dus niet nodig....
Vandaar mijn vraag...
Daarop voortbordurend vraag ik me ook af: moet die meid met de grandeurpad van 5 jaar oud zonder inlages nu een pad met inlages kopen? Zij weet niet beter dan dat dit setje wat ze nu heeft compleet is...