Ik snap al niet waarom ze het er in de eerste plaats neergezet hebben..
Maar misschien hebben ze het licht gezien...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
JoviBan schreef:Het deed me denken aan dat stukje in Paardentips destijds.
Misschien dat een vrijwilligerster die voor de DB de website bijhoudt ofzo, dat zinvolle info vond.![]()
Nicolletje schreef:JoviBan schreef:Die ene zin (nu vetgedrukt) zou ik ook wel onderbouwd willen zien.
Hoezo kan het dier dan beter worden opgestald? En waarom?
Wij zitten op laaggelegen, drooggelegde veengrond.
De grondwaterstand wordt beheerd door het waterschap en ik heb begrepen dat deze hoger wordt gehouden in de winter vanwege de weidevogels.
Ik kan me er wel wat bij voorstellen, die paardenhoeven en de regen in combinatie met de klei-ondergrond maken het land stuk, en niet een beetje stuk, maar zo stuk dat ik er tot ongeveer de rand van mijn kaplaars in zak, het klei zuigt aan dus soms blijft je laars erin zitten
Na een winter op zulke grond is de hele wei stuk.
Als ze dan geen plek hebben om heen te gaan, want dit weidegezicht mag niet aangetast worden door bomen of schuilstallen, plus dat je niet zomaar zand op deze veengrond mag storten, dan is dat volgens mij niet echt heel goed voor je paarden.
flicka schreef:Ik vind die spelfouten nogal meevallen. Je leest wel ergere dingen hier op Bokt
flicka schreef:Ik vind die spelfouten nogal meevallen. Je leest wel ergere dingen hier op Bokt
Jammer dat ze schuilstallen niet verplicht stellen bij de wetgeving. Niet dat alle paarden er in gaan staan maar ze hebben dan wel de keuze. Gelukkig staat de mijne omringd door bomen en houtwallen en in de winter een regendeken.
Ik ben blij dat er een DB is die misstanden onderzoekt (vaak na tipgevers) en hoop dat deze organisatie nog lang mag bestaan.
Er wordt teveel met dieren aangemodderd door eigenaren die niet beseffen dat ze het eigenlijk niet aankunnen.
Yvonnelind schreef:Je begrijpt wat er bedoelt wordt, toch? Het is niet de mooiste brief, maar ik heb het gevoel dat sommige mensen hier een stok zoeken om de DB mee te slaan...
daantjuhhh schreef:Plus het probleem wat mijn paard altijd krijgt op het lage stuk land..
MOK, zijn voeten zijn dan echt 24 uur nat..
Je kan een paard niet 24/7 op laag gelgen natte grond houden!
Ik vind dat niet dier vriendelijk..
.
Yvonnelind schreef:Je begrijpt wat er bedoelt wordt, toch? Het is niet de mooiste brief, maar ik heb het gevoel dat sommige mensen hier een stok zoeken om de DB mee te slaan...