Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
paardpony schreef:Ik heb gewoon moeite met snel reageren, omdat ze alleen nog maar stapt is het heel moeilijk om dan snel te reageren als ze ze langzaam gaat.
Margreet schreef:Dan ga je toch in draf of desnoods galop als je dat makkelijker vindt? Dan heb je er in ieder geval nog een "versnelling" tussen zitten voordat die eigenwijze stil staat.
paardpony schreef:Margreet schreef:Dan ga je toch in draf of desnoods galop als je dat makkelijker vindt? Dan heb je er in ieder geval nog een "versnelling" tussen zitten voordat die eigenwijze stil staat.
Haha, mijn pony heeft geen versnellingIk Heb haar zolang dat ik haar ken nog nooit zien galoperen
Draf gaat al moeizaam
loon_corr schreef:stem verheffen.
lukt het niet ?
consuquent zijn en een tik geven.
als je paard bang is is het een ander verhaal.
is dit niet het geval dan moet ze ophouden met dat gedoe.
succes
paardpony schreef:loon_corr schreef:stem verheffen.
lukt het niet ?
consuquent zijn en een tik geven.
als je paard bang is is het een ander verhaal.
is dit niet het geval dan moet ze ophouden met dat gedoe.
succes
en als dit wel het geval is?
Shyla25 schreef:Misschien eens met een dubbele lijn proberen dan kan je haar evt de andere kant op sturen, dan is ze even van de wijs en kan jij verder gaan.
Ook kan je proberen het tempo hoog te houden en bv eens in draf te beginnen
loon_corr schreef:en als dit wel het geval is?
snelleken schreef:[/quote]loon_corr schreef:en als dit wel het geval is?
Een longeer clinic ? is dat niet een beetje overdreven ga gewoon lekker aan de gang en je wordt vanzelf handig let maar op.
zou je misschien met haar/hem naa reen clinic kunnen gaan.
paardpony schreef:[/quote]Een longeer clinic ? is dat niet een beetje overdreven ga gewoon lekker aan de gang en je wordt vanzelf handig let maar op.
zou je misschien met haar/hem naa reen clinic kunnen gaan.
flashy8 schreef:Hey,
Dit heb ik al enkele keren voorgehad.
Het komt er eigenlijk gewoon op neer van vliegensvlug te zijn en je pony voor te zijn.
Je neemt de longe in je hand en je zweep erbij. Ga in een driehoek staan.
Neem je zweep erbij.
Stel je longeert op linkerhand.
Neem je longe in je linkerhand en je zweep in de rechterhand.
open je linkerhand zodat het paard weet welke kant hij/zij op moet en draai je bovenlichaam klein beetje die kant op.
Ondertussen hou je vanachter de zweep, net achter de achterhand om hem vooruit te houden.
Dan komt het erop neer snel te zijn en te zien wanneer je pony zich zal draaien.
Loop mee en probeer de driehoek zo goed mogelijk te behouden, als je hem enkele keren hebt gehad zal hij het wel begrijpen.
Heb het onlangs nog gedaan met een pony die altijd hetzelfde deed bij zen eigenaresse, bij mij duurde het 5min en het was over.
Dus snel en slim zijn![]()
Flashy
sammie_44 schreef:Het kan ook zijn dat ie je gewoon niet begrijpt, of ergens pijn aan heeft.. Als ie niet reageert op de zweep zou ik niet verder gaan op die dwingende manier, maar gewoon rustig aan helemaal opnieuw beginnen.. Hoe harder je slaat en meer hoe doder hij ervoor wordt en hoemeer kans je hebt een mep van je paard terug te verwachten..
Ga gewoon telkens wanneer je longeren gaat iemand meenemen, zodat diegene mee kan lopen en een nog betere/duidelijker hulp kan geven..
Ook zou ik een stukje afzetten, zodat ie sowieso ook wat meer steun heeft van de kant.
Doe maar geen 'join-up'..
Phylos schreef:Misschien moet je iemand vragen die eerst een tijdje met je pony meeloopt, dus die hem vasthoud en dan in de cirkel die jij wil samen met je pony loopt