krachtvoer?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Waratje

Re: krachtvoer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 12:14

Ipsilonka schreef:
Dat van die E-nummers enzo daar had ik echt nog nooit van gehoord (voer word nog weer lastiger) Weet iemand of die stoffen ook in Equiral zitten?

Equiral is een heel erg schoon voer, net als EquiSanum en nog enkele merken, daar zitten deze stoffen niet in.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 14:05

Dit is het lijstje zoals Djilan die in aug 2005 op het enduranceforum heeft geplaatst

Citaat:
Ik zet er neer of er 1 van deze 3 inzit en zo ja welke... Niet de hoeveelheid, want dat heb ik niet van elke fabrikant doorgekregen.

Cavalor: E 321 & E 324
Dodson& Horrell: nee
Equiral: E 321
Equi sanum: nee
Fyto Horsecare: E 321
Hartog: E 321 & E 324 (niet de lucerne, wel in de mengelingen zoals in de granenmixen, slobber en de muesli de anti-oxidant BHT/Ethoxyquine. )
Havens: E 320 & E 321
HippoStar:
muesli, reform granenmix, powermix en slobber wordt gebruik
gemaakt van een klein beetje BHA- BHT
(E 320 & E 321 dus)
In de andere producten van HippoStar wordt alleen gebruik gemaakt van
Alfatocoferol.

Marstall: nee
Pavo: E 321 (De persoon die mij mailde zei van niet, op de zak staat echter van wel...)
St Hippolyth: nee
Subli: nee (voor zover ik het op kon maken uit de mail)
Treurniet: nee
V Cooten(Masters): nee
Edit:
Besterly: nee
mijten: nee

In dit lijstje zijn Hartog en Cavalor de enige die Ethoxiquine gebruiken...

Let op: het is niet echt heel erg recent dus het kan inmiddels gewijzigd zijn. Zelf navragen bij de fabrikant kan dus handig zijn (ook al is dat geen absolute garantie)

Equiral komt uit exacte dezelfde fabriek als Pavo. Ik heb ooit zo een etiket van de equiral in een Pavozak gevonden. De productie is dus zeker niet strikt gescheiden.

Orchid

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 16:13

Even een aanvulling: Pavo gebruikt BHT, maar dit is wel op de verpakking te vinden, bij de ingredienten. Het zit niet in alle types voer.
Bij Subli hetzelfde verhaal, ook BHT, niet overal in en staat op de verpakking Lachen

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:25

Op de Havenszakken staat ook inderdaad dat er E320 en E321 in zit. Ik heb gekeken op de sportmuesli, de reformmuesli en de slobbermash.
Hartog balance bevat ook nog steeds E 321 & E 324

Ik krijg het vermoeden dat bovenstaand lijstje nog steeds up-to-date is. Equiral is dus niet zo schoon en natuurlijk als dat ze doen voorkomen.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-07 20:27

Op de zak van Hartog Concept staat het niet, Balance inderdaad wel.