Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Esperanza schreef:In mijn geval staat NB voor Natural Balance
josboere schreef:jeuj zeg in het verleden behaalde resultaten bieden geen garantie voor de toekomst !!!![]()
waarom zoeken mensen bij dit forum het wondermiddel voor hun paard?![]()
ik ben zelf iemand die van technisch komaf is en ga te rade bij deskundige als ik het niet weet. een forum is verre van deskundige maar een poel van duizend en een meningen over hoe het zou moeten (lijkt beetje op Den haag momenteel-->er komt niks zinnigs uit )![]()
zoek iemand op die echt verstand er van heeft en je 1 mening geeft het liefst iemand met een verterinaireachtergrond.
wat nou wel en niet goed is met natuurlijk bekappen of gewoon is helemaal offtopic en al een vrij uitgekouwd onderwerp!![]()
succes
Jos
ps: er zijn vast een hoop deskundige op dit forum maar een echte deskundige onderbouwd zijn antwoord met een bijzonder makkelijke uitleg van een mogelijke oplossing !!!!! en niet met een hoop info waar je nog niks wijs uit wordt.
Antheman schreef:Esperanza schreef:In mijn geval staat NB voor Natural Balance
Ohja![]()
Wie doet dat bij jou?
Janneke soms?
josboere schreef:ai sorry verkeerde topic * trekt boetekleed aan *
Arabesk schreef:bewaar deze foto maar goed en maak elk jaar een nieuwe foto, je zult zien dat nu de straalgroeven buiten de hoefballen uitkomen, maar dat het elk jaar nauwer gaat worden
dollemina schreef:Naar aanleiding van jou antwoord @arabesk heb ik vandaag gekeken naar 1 van mijn paarden. Zij staat al 20 jaar op een voorijzer en nog steeds zie ik (na 20 jaar continu ijzers) de straalgroeven buiten de hoefballen komen. Het is absoluut niet nauwer geworden.
Esperanza schreef:dollemina schreef:Naar aanleiding van jou antwoord @arabesk heb ik vandaag gekeken naar 1 van mijn paarden. Zij staat al 20 jaar op een voorijzer en nog steeds zie ik (na 20 jaar continu ijzers) de straalgroeven buiten de hoefballen komen. Het is absoluut niet nauwer geworden.
Het is ook echt niet zo dat dat bij ieder paard gebeurt. Je hebt een goede hoefsmid of niet....
dollemina schreef:Arabesk schreef:bewaar deze foto maar goed en maak elk jaar een nieuwe foto, je zult zien dat nu de straalgroeven buiten de hoefballen uitkomen, maar dat het elk jaar nauwer gaat worden
Naar aanleiding van jou antwoord @arabesk heb ik vandaag gekeken naar 1 van mijn paarden. Zij staat al 20 jaar op een voorijzer en nog steeds zie ik (na 20 jaar continu ijzers) de straalgroeven buiten de hoefballen komen. Het is absoluut niet nauwer geworden.
skippy1 schreef:Zo wordt het echter wel gebracht, alsof bij álle paarden die op ijzers staan áltijd de vernauwingen optreden. Enige nuance is dus wel op zijn plek.
Visconti schreef:Dat zou het logisch gewijs ook moeten doen, tenzij je elke week het ijzer er afhaald en bekapt. De mate waarin verschild alleen per smid en per paard...
Esperanza schreef:Je hebt een goede hoefsmid of niet....
Visconti schreef:kwestie van hoeven trainen...
merrieveulen schreef:wat ik de nadelen vind van ijzers, is:
dat de hoef niet meer kan uitzetten