Laten naturals een hengst castreren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

jackie

Re: Laten naturals een hengst castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-06 09:41

Cassidy schreef:
Vippie schreef:
Eigenaren van ruinen vinden het vaak maar vies en gek dat ze dat ding schoon moeten maken en doen het daarom maar gewoon niet. Als je ze dan uitlegt dat dat toch echt wel eens moet staan ze je aan te kijken of je gek bent.

Als eigenaar van een ruin krijg je ook tegenstrijdige informatie als je informeert of en hoe je de penis van een hengst/ruin schoon moet maken. Ik bijvoorbeeld heb gehoord dat je er helemaal niet aan moet zitten, omdat je anders het risico loopt dat er infecties ontstaan (helemaal als je aan die vellen zit). En niet iedere hengst/ruin laat het schoonmaken zonder meer toe.

en denk je dat zo'n ranzig ding niet de kans op infecties verhoogt? dat niet iedere hengst of ruin het toelaat is een feit maar wel terug te voeren op nalatigheid in de opvoeding. mijn hengstveulen vond het in het begin ook niet leuk dat ik aan zijn ding zat. later dacht hij er anders over wat op halterwedstrijden nog wel voor hilariteit gezorgd heeft.

Quinzy

Re: Laten naturals een hengst castreren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-07 11:20

Ik laat mijn hengsten hengst. Maar dat heeft bij niks met natural zijn te maken.
Mijn hengstjes hebben beiden waarschijnlijk een toekomst als dekhengst, en ik heb de mogelijkheid (gelukkig) ze op weides te houden en ze zijn ook goed bevriend met elkaar dus niet alleen.
Mchten ze zich echt gaan misdragen, uitbreken... dan worden het vast en zeker ruinen Haha!