roossie22 schreef:Pellie schreef:ik hang de netten zo hoog dat het de grond niet raakt, maar wel zo laag dat in een vrij natuurlijke houding hun hooi kunnen eten.
brr.... doodeng... ik heb vroegah zo'n bui gehad dat mn pony hooi in zn hooinet moest ( en waarom...juist omdat de rest het ook deed) en vond hem op een gegegevn moment sochtends staande in zn stal met zn been in het net, helemaal vast! godzijdank was het een beestje die het wel best vond en leek tre begrijpen dat ie met dat soort dingen dat maar stil moest staan tot iemand m los haalde, maar ik heb m toen echt los moeten knippen en wil er niet aan denken wat er gebeurd had kunnen zijn
roossie22 schreef:Pellie schreef:ik hang de netten zo hoog dat het de grond niet raakt, maar wel zo laag dat in een vrij natuurlijke houding hun hooi kunnen eten.
De hooinetten van www.hooinet.nl hebben maar een mazenwijdte van 6 cm, hierdoor kan een paard er niet met zijn hoeven in blijven hangen.
Een hooinet zo laag mogelijk bij de grond hangen evenaart wel de natuurlijke eetwijze van het paard en is dus beter voor zijn spijsvertering, gebit enz.