clicker + beloning

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

JoyRider

Re: clicker + beloning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 17:30

Ik begreep dat de clicker het moment aangeeft waarover je tevreden bent.

Ik leer Joy nu naar een bal toe te draven en die aan te raken: dan is ze dus op afstand en kan ik haar geen snoepje geven. Door te klikken weet ze wanneer ik tevreden ben en dan kom ik het snoepje brengen. Als het snoepje de beloning zou zijn, zou Joy kunnen denken dat het kunstje is dat IK naar de bal kom lopen ofzo Haha!

Overigens erg leuk om te doen! Ja

Mews

Re: clicker + beloning

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-07 21:59

JoyRider schreef:
Ik begreep dat de clicker het moment aangeeft waarover je tevreden bent.

Ik leer Joy nu naar een bal toe te draven en die aan te raken: dan is ze dus op afstand en kan ik haar geen snoepje geven. Door te klikken weet ze wanneer ik tevreden ben en dan kom ik het snoepje brengen. Als het snoepje de beloning zou zijn, zou Joy kunnen denken dat het kunstje is dat IK naar de bal kom lopen ofzo Haha!

Overigens erg leuk om te doen! Ja

Ja, dat klopt dus. Ja De clicker is het beloningssignaal, waardoor je paard weet dat hij het op dat moment goed doet en er een beloning voor gaat krijgen. Ja

Inderdaad leuk om te doen, leerzaam voor zowel mezelf en paard, en ik merk echt dat het effect heeft. Lachen