Maar tegenwoordig... ik ben tegen de manier waarop het vlees 'groeit', bio-industrie enzo.

Dat is gewoon walgelijk.

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
AstraGirlie schreef:draag geen bont,
Evenstar schreef:In de tijd dat de mens holbewoners waren, waren de mannen jagers en de vrouwen zochten kruiden e.d. M.a.w. ik vind dat de mens inderdaad gewoon vlees mag eten. De mens schoot alleen het vlees dat ze nodig hadden, de rest lieten ze met rust (zoals alle dieren dat doen).
Maar tegenwoordig... ik ben tegen de manier waarop het vlees 'groeit', bio-industrie enzo.![]()
Dat is gewoon walgelijk.
Arabesk schreef:en wat ze er allemaal voor rotzooi instoppenhormonen antibiotica etc etc
dát is voor mij dé reden om geen vlees meer te eten en ook de manier van respectloos dierenhouden in de bioindustrie
judithM schreef:AstraGirlie schreef:draag geen bont,
Even een beetje off-topic:
Weet je dat de dieren die gefokt/gehouden worden voor de bontindustrie het vaak veel beter hebben dan menig huisdier/slachtdier?......
Een dier dat gehouden wordt om uiteindelijk in een bontmuts te belanden moet goed in zijn vel zitten (letterlijk) om een mooi vel te houden. Dat betekend dat ze een schoon verblijf en goed voedsel moeten krijgen. Ook moeten de dieren zich goed voelen omdat het ander te zien is aan hun pels (denk maar aan paarden).
Hoeveel huisdieren kwijnen weg, ziteen in te kleine kooien, worden "vergeten" of worden door lieve kinderhandjes fijngeknepen?.........schrikbarend veel.
Ik vind dat daar iets aangedaan moet worden voordat mensen zeggen: bont neeeee dat kan echt niet.
Sorry moest t even kwijt hahaha
Miirthe schreef:Mirthe, een vis heeft meestal een beter leven achter de rug ipv bioindustrie achtige praktijken. Vanwege mijn voedselallergie kan ik niet volledig dierloos, ik mag ook geen kaas, melk en eieren. Dan zou ik dus veganistisch zijn meteen...
Ik ben tegen bioindustrie én het geklooi met allerlei hormonen en toevoegingen, voor mij een reden om te minderen met vlees. Ik ga proberen te stoppen, maar dus nog wel vis.
@ Arabesk; Ja ok, dan heb je daar weer een punt en gelijk. Maar ik ken 'vegetariers' die zeggen dan 'ja tis toch maar een vis' .
Dát vind ik geen argument.