Ik heb hetzelfde probleem als wat jij nu ervaart, gehad. In het begin ontspande mijn paard helemaal niet op bitloos, of iig, van aanleuning was geen sprake, ontspanning aan zijn kant in overvloed waarschijnlijk . Deed ik het bit er weer in: aanleuning. Of althans, dat dácht ik. Ik ben er inmiddels achter dat die verkregen aanleuning dus vals was. Ik denk dat veel mensen ook niet precies weten wanneer een paard met een goed ruggebruik en ondertredend achterbeen in aanleuning loopt. Vaak wordt een valse knik gezien als een aan de teugel lopend paard. Dmv training en een goede instructeur/trice kun je uiteraard ook de juiste aanleuning krijgen zonder bit. iets wat ik persoonlijk veel fijner vind.
Vergis je niet hoeveel druk er op een bit staat, zelfs met de zachtste ruiterhanden .
Paulive, ik begrijp jouw bericht niet geloof ik. Wat heeft dat met het onderwerp te maken ?
rakmonanko11
Geplaatst: 20-05-16 21:36
Leone schreef:
Jeetje dat vind ik knap wie is deze man?
Dat is vanaf de grond aangeleerd op commando dat als je aan neckrope trekt hij nagevelijk loopt. (aan de teugel) Maar wel super handig natuurlijk en ook best knap als je dit zo goed kan leren dat het zelfs in draf lukt