wel of niet buiten snachts..

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Lenneke_

Re: wel of niet buiten snachts..

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-06 20:32

webcam, kan ik ook op school kijken Tong uitsteken

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-06 13:45

Goed idee Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 09:52

Armaris schreef:
Wat een onzin over dat slapen!
Een paard kan op de weide evengoed slapen als op stal.
Ze slapen maar 3u per dag hoor!

Citaat:
Laat de staldeur eens open, wat doet ze dan zodra ze haar hooi op heeft?

Dat lijkt een een mooie test, zul je zien of je pony daadwerkelijk zo graag in stal staat. Lachen

Over die 3u per dag, dat nog geen eens. 20minuten verkeren ze meestal in diepe slaap, de rest
is meer halfweg, een beetje staan 'doezelen' . Kun je nagaan hoe gezellig het dan wel niet op stal
moet zijn. Alleen hele jonge/hele oude paarden slapen nog wel eens meer.

Qua weer en zal ze het koud hebben, daar heb ik mezelf helemaal van af gezet. Ze staat te springen,
rennen en bokken in de sneeuw, als het met bakken uit de hemel komt en waait en alle mutsen van
stal in hun schuilstallen staan, dan staat Keet op circa 1km afstand achterin het weiland te grazen Sigaar

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:05

weet je wat ik zo jammer vind vind ik heb al veel van dit soort discussies gezien.
Of het nu over ijzers sporen stallen en wel of niet op de wei gaat.
Ik zie vaak dat de naturals behoorlijk een andere manier van paarden houden de grond in kunnen boren.
Omdat ik mijn paard maar een uurtje of 5 in de wei gooi en is beslagen en ik hem wel scheer wil niet zeggen dat hij een slechter leven heeft.
Ik respecteer jullie manier van houden prima dat jullie het zo doen.
maar ik vind het niet leuk als jullie mijn manier van houden als slecht betitelen.
En dat zie ik wel heel veel gebeuren.
Mijn paard voelt zich goed ondanks dat hij een dikke deken opheeft omdat hij is geschoren en hij loopt ook goed ondanks dat hij ijzers opheeft.
En hij heeft geen stalgebreke omdat hij veel op stal staat.
sorry voor het off topic gedrag maar wou dit toch echt even kwijt.

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:07

de mijnen blijven ook gewoon heel de winter buiten... ze kunnen binnen en buitenlopen uit het schuilhok zoveel ze willen en er ligt steeds een enorme berg hooi klaar! Vroeger hadden ze wel winterstallen, maar ik vind mijn paardjes pakken gezonder (en levendiger!) sinds ze die niet meer hebben.

ik moet wel zeggen dat ik toch probeer van wel een lichte winterdeken op te leggen, omdat het anders wollige beertjes worden en ik ze niet meer droog krijg na het rijden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:13

Moniek schreef:
weet je wat ik zo jammer vind vind ik heb al veel van dit soort discussies gezien.
Of het nu over ijzers sporen stallen en wel of niet op de wei gaat.
Ik zie vaak dat de naturals behoorlijk een andere manier van paarden houden de grond in kunnen boren.
Omdat ik mijn paard maar een uurtje of 5 in de wei gooi en is beslagen en ik hem wel scheer wil niet zeggen dat hij een slechter leven heeft.
Ik respecteer jullie manier van houden prima dat jullie het zo doen.
maar ik vind het niet leuk als jullie mijn manier van houden als slecht betitelen.
En dat zie ik wel heel veel gebeuren.
Mijn paard voelt zich goed ondanks dat hij een dikke deken opheeft omdat hij is geschoren en hij loopt ook goed ondanks dat hij ijzers opheeft.
En hij heeft geen stalgebreke omdat hij veel op stal staat.
sorry voor het off topic gedrag maar wou dit toch echt even kwijt.

Ja, maar kijk eens waar je nu zit 'VNA' ofwel: Van Nature > Naturals. Als iemand stallen, ijzers, dekens of wat dan ook in de hemel prijst kun je dus reacties terug verwachten. En we waren op de vorige pagina al gewezen door Antheman dit soort discussies erbuiten te laten.

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:17

kijk dat is wat ik dus bedoel ik prijs NIKS de hemel in.
ieder zijn eigen manier maar ik merk wel dat jullie dit allemaal de grond in boren.
en ik vraag me af of dat echt allemaal nodig is.
misschien wel leuk om een topic te openen waar we wel over dit kunnen hebben zonder een welles of nietes spelletje.
Ik wil jullie argumenten graag horen want ik heb alleen maar gehoord dat jullie het er niet mee eens zijn en dat het slecht zal zijn maar ik heb nog nooit een duidelijk argument gehoord.
verder hou ik me nu stil want wil dit topic niet vergallen.

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:21

Moniek schreef:
kijk dat is wat ik dus bedoel ik prijs NIKS de hemel in.
ieder zijn eigen manier maar ik merk wel dat jullie dit allemaal de grond in boren.
en ik vraag me af of dat echt allemaal nodig is.
misschien wel leuk om een topic te openen waar we wel over dit kunnen hebben zonder een welles of nietes spelletje.
Ik wil jullie argumenten graag horen want ik heb alleen maar gehoord dat jullie het er niet mee eens zijn en dat het slecht zal zijn maar ik heb nog nooit een duidelijk argument gehoord.
verder hou ik me nu stil want wil dit topic niet vergallen.

Zoals Miirte ook al aangaf: kun je mijn reactie even teruglezen?

Moniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 10:24

ja daarom zei ik ook dat me nu verder stil hou om dit topic niet te vergallen.
zie mijn vorige reactie

keetieee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-06 13:10

voor de geinterreseerden onder ons Knipoog ik heb er voor gekozen om mijn paard buiten te laten..en tot nu toe gaat het hartstikke goed..blijf gewoon in de gaten houden hoe het gaat!

kynshiri

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:31

die van mij zijn hilarisch in de winter Haha! drie modderige varkentjes Clown

en als het sneeuwt gaan ze gezellig buitenstaan en dan vind je dus drie paarden met een pakje sneeuw op hun rug in de wei Rolleyes

Antheman

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-06 13:43

keetieee schreef:
voor de geinterreseerden onder ons Knipoog ik heb er voor gekozen om mijn paard buiten te laten..en tot nu toe gaat het hartstikke goed..blijf gewoon in de gaten houden hoe het gaat!

Super!

Hoe als ik vreagen mag, alleen, of met een soort loopstukje?