Waratje schreef: Chips zijn op heel andere plaatsen teruggevonden dan de spier waarin ze geplaatst zijn. Regelmatig komt het ook voor dat je de chip zeer duidelijk kunt voelen zitten, je maakt mij niet wijs dat dan die spier 100% goed functioneerd. Dan heeft het lichaam namelijk bindweefsel er omheen gemaakt en dat verstoort echt wel de spierfunctie.
Toch leuk mensen die zichzelf tegenspreken.
Als een chip gaat zwerven issie dus niet in de spier ingebracht maar onder de huid. Immers zoals je zelf zegt maakt hetlichaam bindweefsel aan rond de chip. Echter er is geen paard met chip wat minder presteert dan een paard zonder hoor.
Waratje schreef:Ik ben tegen het onnodig inbrengen van lichaamsvreemde objecten, dus mijn paard is niet gechipt. DNA-identificatie is de methode die betrouwbaar werkt, want het DNA blijft altijd hetzelfde en kan niet kapot gaan, waar een chip wel (gemakkelijk) kapot kan gaan.
Ik gok hij staat ook niet op ijzers? Wordt nooit ingeent en alssie ooit wat gaat mankeren heeft je paard pech want in de natuur worden paarden ook niet geopereerd 
Ik vind dat iedereen lekker zelf moet weten offie zn paard wel of niet chipt maar ook niet moet zeuren dattie niet aan wedstrijden of keuringen mee mag doen als hij/zij het niet doet. En vooral een ander niet aan moet vallen omdat diegene wel zijn paard heeft gechipt ooit en geen problemen ondervind van de chip.