Texas1 schreef:aha...maar als je nou de bak afzet en dan gwn alleen een volte heb en haar dan los zonder longeerlijn longeert??? dan kan ze a. je longeerlijn niet uit je handen trekken en b.kan je der dan echt op timmeren dat ze niet omdraait, zoals je zegt dat ze halt stap draf goed doet kan je dat dan ook gewoon gebruiken toch? het heeft bij ons geholpen...bij ons kreeg die het ook in zijn kop om ineens idd. op die ene hand om te draaien hebben geprobeerd heel kort aan de lijn te longeren, dat werkte niet! al ging hij stappen ofzo dan draaide die zo om! in een oogflits. Maar toen dachten we dan maar zonder longeer lijn en de bak ervoor afzetten en hem soms echt ff keihard achteraangejaagd als hij om wilde keren, want dat sloeg nergens op! Ik moet je zeggen het heeft echt geholpen!!!
succes ermee iig!
1: ik kan de bak niet afzetten want we hebben maar 1 bak en daar wordt ook in gereden
2: paarden mogen in die bak niet loslopen, hij is niet zo hoog en het mag gewoonweg niet.
Nu longeer ik haar gewoon, met de longeerlijn aan 1 bitring vast. Wanneer ze 'gewoon' loopt is er niets aan de hand (longeerlijn staat dan niet strak) maar wanneer ze er vandoor gaat geef ik een ruk aan de lijn en wordt ze naar binnen 'gestuurd'. Dit werkt tot op heden prima en ik doe haar hiermee geen pijn. Wanneer de druk namelijk weer weg is, gaat het bit weer op de goede plaats.
Dit vinden mijn armen ook een stuk prettiger