[AR] Hoe je dromen ineenkeer in duigen kunnen vallen...

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

ulrich

Re: Hoe je dromen ineenkeer in duigen kunnen vallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 23:48

Dat is inderdaad erg vervelend. Ik heb deze week zoiets ook mee gemaakt. Ik rijd sinds 1 week met mijn 3-jarige shetlandhengstje aangespannen. En alles ging echt super, waren al lekker buiten geweest. Nu ging ik dinsdag met mijn vriendin met haar spannetje naar buiten en ze waren echt super braaf. We waren al 3 kwartier weg en ineens schiet uit het niets mijn pony op hol. Ik probeerde er alles aan te doen om hem te stoppen, maar helaas lukte dit niet. Gelukkig waren we in een parkje dus er was geen verkeer. Maar na 100 meter was daar de bocht en die haalde we dus niet. We lagen uiteindelijk op zijn kop in de greppel. Gelukkig had de pony niks en ook mijn spullen zijn allemaal nog heel, alleen ben ik een beetje erg beurs en heb er een gekneusde enkel en een licht gekneusd middenrif aan over gehouden. Wij hebben hem wel gelijk weer ingetuigd en toen was er niks meer aan de hand, dus wat er nou precies gebeurd is is een raadsel. Ik denk dat hij werd gestoken ofzo, want anders weet ik het ook niet. Maar zo zie je maar dat je dromen inderdaad heel snel weer induigen kunnen vallen. Ik heb de moed nog niet verloren, maar de angst zit er wel even in. Nou jij sterkte ermee!!! Ik hoop dat je paard er snel weer voor staat

mylittlejoy

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-06 22:17

Sjonniej schreef:
mylittlejoy schreef:
Erg rot voor je. Maar bekijk het van de positieve kant, zowel jij als je pony zijn er alletwee nog en hebben er niets (permanents) aan overgehouden.

Dat is nog maar de vraag... Pony heeft voorlopig nog niet voor de wagen gestaan.

Ik bedoelde eigenlijk meer fysiek. Voor hetzelfde geld was er echt iets ernstigs gebeurd en had ze of het zelf niet na kunnen vertellen, of de pony was tegen een vrachtwagen opgelopen. Als je dan kijkt naar hoe het eigenlijk nog goed is afgelopen, mag je daar toch erg blij mee zijn. Het blijft een nare situatie, maar het had veel erger kunnen zijn.

Mentaal zal het beestje nu best een klap opgelopen hebben, maar met genoeg vertrouwen en geduld geloof ik dat dat allemaal weer goed kan komen.

Mariska_28

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 00:17

Ik heb het vorig jaar met mijn Tinker gehad. Had meerdere mensen op de huifkar toen Ciara er opeens bokken vandoor stoof. Wonder boven wonder is alles goed gegaan, en liep de kar vast in een stapel takken. Daarna wel doorgereden, moest ook wel we waren midden in het bos, en ze was wel heeeeeeel erg gespannen (ik ook trouwens) maar we zijn wel heel thuis gekomen.

Ik heb er lang over nagedacht wat het nou geweest kon zijn, en ik denk dat ze voor het eerst haar veulentje voelde trappen (ze was toen een half jaar drachtig ofzo). De paar keer erna voor de wagen was voor zowel mij als haar erg spannend, maar naar enig doorzetten doet ze het nu weer zoals vanouds.

Ik weet niet of jouw merrie misschien drachtig is? Zowiezo veel succes met het hervinden van het vertrouwen, ik weet hoe moeilijk dat is!!

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 07:55

Mariska_28 schreef:
Ik weet niet of jouw merrie misschien drachtig is? Zowiezo veel succes met het hervinden van het vertrouwen, ik weet hoe moeilijk dat is!!

eeeuhhh nee...
die is niet drachtig..
of ze moet door een ruin gedekt zijn...
ze staat bij alleen maar ruinen in de wei die al minimaal 1 jaar GEEN HENGST meer zijn.
dus ik weet het eigenlijk wel zeker van niet.
Maar misschien wordt ze volgend jaar gedekt, dat wil ik ook heel graag als het haalbaar is.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:20

heb dezelfde wagen.
Mits je de broek goed afsteld en de wagen dus op de broek remt kan hij idd niet op de hakken komen, het loopt daar nl schuin weg. Amerikaans model wagen waarbij de met de achterbenen "onder de wagen weg lopen"
Als je echter geen broek om hebt, of hem niet goed hebt zitten kan het dus wel.
Ondanks dat ze over de zeik was had ik haar geloof ik niet uitgespannen. heb zelf dezelfde fout gemaakt, waardoor je ze dus eigenlijk beloont voor hun angst door het enge ding weg te halen.
Volgende keer als ze gek gaat doen zou ik haar tot rust manen, even op adem laten komen en weer een paar pasjes lopen (MET wagen dus) al is het maar een paar pasjes, maar niet gelijk uitspannen

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 16:22

ik had gerust nog een paar pasjes met haar willen lopen...
maar dat gaat lastig met 3 mensen die haar vast moeten houden omdat ze het zo eng vond.

Essie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 16:58

Nou met mijn shet heb ik (met dezelfde wagen als jij) ook problemen gehad. Hij begon te bokken voor de wagen en kwam met zijn been over de ehhh bomen (ze heten ze toch... ooo erg ben het even kwijt).
Hij vloog in paniek door de wei. Met 2 mensen hebben hem vastgegrepen. Ik ben van de wagen gesprongen. Snel tuig los, maar heb hem er wel gelijk weer voorgezet. Hij was wel gespannen, maar heb daarna nooit meer problemen gehad. Denk dat als ik hem er niet meer voor had gezet, dat ik dan meer problemen had gehad.

Als ik jou was zou ik er toch iemand bij halen die er ervaring mee heeft.

IvysToeter

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-06 17:08

Als ik haar weer ga inspannen dan doe ik dat zeker.

___Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 19:24

wat een erg verhaal! :S
ik hoop dat het, nu je rustig aan doet ,weer gaat lukken uiteindelijk!!!

sneppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-06 13:58

ik kan me goed indenken dat jullie men vertrouwens een deuk opgelopen heeft. !! Huilen
Iemand die ik ken heeft dit ook eens aan de hand gehad, zeer ervaren menner, daardoor ook het probleem ontdekt.
Namelijk het zelfde verhaal als jij, gewoon tijdje aan het rijden en ineens er redelijk in paniek bokkend vandoor. Om vervolgens eindje verder weer normaal te lopen. (hij was/is dermate ervaren dat hij stoppen en uitspannen geen optie vond)
Dit ging idd ERRUG hard !!! Zelf kon hij het vanaf de bok niet bekijken en vroeg hulp op de vereniging, hij dacht zelf ook aan een insect, wondje of onder werk uitkomen ect. Daar kwamen we dus achter dat de buiten singel achter de binnensingel langs liep en dat daar dus af en toe een velletje tussen kwam en dan was het dus bal !!!. Dat leertje wat op de singel zit was gebroken waardoor de buiten singel dus achter de binnen singel kwam te liggen na verloopt van tijd door het bewegen. We hebben een andere singel eraan gemaakt en deed het absoluut niet meer.
Wie weet moet je het op dat vlak zoeken.

succes !!