lui lui paard

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-06-06 11:37

oké, maar ik bedoel het is je eigen paard... dit is mijn eigen paard niet, dus jij kan de dagelijkse beweging zelf bepalen

Ramoontje

Re: lui lui paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:20

moeilijk moeilijk. Wat ik meestal doe als ik merk dat een paard er geen zin in heeft of ergens niet graag langs wil (in de bak) dan leg ik overal in de bak balkjes neer. Op de plek waar ze moeilijk loopt en ook op andere plekken en dan ga ik er overheen rijden, de ene keer in stap, de andere keer in drag en dan galop. Tussendoor maar ik ook allemaal verschillende figuren, ik plaats ook pillonnen om te slaommen etc. Ik merk altijd dat mijn pony en ook paard er vrolijk van worden en ineens met veel meer plezie gaan werken en ook ineens die ene enge hoe van de bak vergeten en lekker ontspannen en vlotter gaan lopen.
Ik heb 2 totaal verschillende paarden. De ene heeft altijd energie voor 10 en is niet te stoppen. Haar werklust en haar energie, uiten zich ook weleens in dat ze enge dingen ziet rondom de bak. Mijn andere paard is de rust zelve. Je moet haar echt wakker maken tijdens het rijden en echt motiveren. Ik merk dat het leggen van die balkjes en andere objecten criss cross door de bak bij beide positief werkt. Probeer dit ook eens en beloon hem als hij het goed doet, dan wordt hij alsmaar trotser en krijgt hij er hopelijk meer plezier in. Verder raad ik je aan wat grondwerk/longeerwerk te gaan doen. Succes in ieder geval!

Lucy_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:39

Hmmm wij hebben ook z'n paard hier staan.
Hij is echt vreeeeeeselijk sloom, verwend en weet ik veel wat nog meer! Hij wil gewoon niet lopen, maakt zich niet druk wat je ook doet. Ook z'n baasje geeft hem z'n zin vandaag bevoorbeeld: ze wouden gaan buiten rijden, normaal vindt hij tractors niet zo heel eng, en nu ziet hij er 1 en hij gaat steigeren. Dat baasje bang(verzorgster was er ook bij, dat baasje is 12 en echt kei mager en slap enz0w!) verzorgster ook zwaar onder de indruk dus ze komen terug. Nou... paard z'n zin. Want dat wil hij gewooon toch? Hij hoopt dat ze hem afzadelen en gewoon terug in de wei zetten.
In de wei is hij dus écht niet lui: allemaal achter de andere paarden aan, bokken, steigeren en weet ik veel wat nog meer. Gewoon net een veulen.. hij is ook pas 6 en 1.53 groot en zeer sterk(Geloof me! Heb er ervaring mee, hij heeft me een keer de weg opgesleurd en ik knalde bijna op een auto)
Hij krijgt genoeg te eten, hij is ook niet extreem te dik en heeft ook niet zo heel veel spieren.
Zaterdag ging dan onze instructriece erop, met veel moeite aan de teugel gekregen(Wat hij dus NOOIT doet!) en iedereen onder de indruk. Niet zozeer dat hij het doet maar die bek die hij erbij trok! Zeer chagerijnig, wel eens een mens gezien wat z'n zin niet krijgt? Zo keek hij, net z'n klein kind wat een snoepje wil maar niet mag van z'n moeder.
Gemotiveerd krijg je hem niet. Hij is totaal niet entausiast. Echt niet, in niets! Springen niet, dressuur niet, buiten rijden niet, alleen maar sjokken door de bak een paar rondjes en hij wil weer naar de wei!
Volgens mij komt het een beetje op het zelfde neer toch? Ik denk dat je er niet echt wat aan kan doen. Ook dit paard wordt een beetje verpest zo, ze durft ook niet te springen enzo, dus elke keer wordt de les voor ons verpest als we gaan springen want zij durft niet.
Wat ik dus zou doen als ik z'n paard had is:
Veel belonen als hij wél 5 seconden door gaat. Zo begint hij te snappen: 'Hea ik ga sneller en ik wordt beloond? Dan is dat toch goed?' en als hij dan weer zachter gaat gelijk een tik. Niet even waarschuwen. Hij weet dat hij het goed deed, dus hij zal ook wel weten dat hij zo moet luisteren toch?
Proberen verschillend te rijden. Dus wat ik begreep is dat jij of buiten rijdt of in een bak. Ga dan eerst bijvoorbeeld een kwartier in de bak rijden en dan een half uur in een bos of op de duinen. Dat vindt hij waarschijnlijk wel leuk en dan zal hij misschien ook gaan denken: 'Hea als ik in de bak rij, mag ik daarna door de duinen, dat is wél leuk!' En misschien dat hij op een gegeven moment ook gaat denken dat het in de bak leuk is?
En ik zal ook proberen in plaats van 1x in de week bijvoorbeeld 2 of 3 x in de week te rijden. Of je zoekt een vriendin die jou ook wil helpen! Met z'n tweeen sta je sterker dan 1.
Nog veel succes ermee en ik hoop dat je er iets mee kan bereiken

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-06 18:46

Bedankt voor jullie tips!

@ Kim4Bibi: Inderdaad zo'n paard is het... tikje erbij als hij langzamer gaat hoeft niet, dan staat hij helemaal stil!
Ik kan niet vaker rijden, het is mijn paard niet en ik val soms voor iemand in, dus ik rijd ook niet 1x per week... het is jammer...

Vorige keer ging ik met hem buiten rijden, toen wilde hij nauwelijks lopen en als hij wel liep dan gaf hij een bok, draaide 180 graden (om z'n as) en rende keihard weg...
Ik ben daar niet zo bang voor dus ik bleef doorgaan, helaas.. na een uur rijden (waar ik normaal gesproken nog geen 10 min. over doe) had ik het toch écht wel gezien...

Het is gewoon een verwende rot pony met een heel lief bekkie... sukkel... haha

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:00

Een heeeeel lief bekkie ja...!!

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 11:24

En ligt het aan mij of is hij een beetje afgevallen? Vorige keer was wel grappig, hij aan de longeerlijn en ik erop... toen had hij alleen al gerend dus hij ging niet zo hard meer Was wel bang dat Jo wat zou doen met die zweep, als hij dan bokt, dan ben ik echt de l*l

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 11:27

Volgens mij is hij niet afgevallen hoor...ja misschien van de trap...haha heeeel grappig van mij he... pffff

Ja kan me voorstellen,als ze hem een beetje opjaagd ,gaat hij wel,en bokken dat ie kan!!

sanniekeesje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-06 16:29

LindsyImmie schreef:
Vorige keer was wel grappig, hij aan de longeerlijn en ik erop... toen had hij alleen al gerend dus hij ging niet zo hard meer Was wel bang dat Jo wat zou doen met die zweep, als hij dan bokt, dan ben ik echt de l*l

Zag er heel profesioneel uit hoor

LindsyImmie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-06 16:38

haha en bedankt Dit is dus weer zo'n voorbeeld van leedvermaak!

Miss_Favre

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:21

Nee hoor,toelachen!!

Love u hoor Linz!

jackie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 09:49

het is net zo als Mac zegt. dit paard is verkeerd geconditioneerd.

hij is niet van jou, dus je kunt alle adviesen qua voer en nakijken door (holistische) dierenarts niet opvolgen.

je rijdt er alleen eens in de zoveel tijd op.

hij is vet en heeft waarschijnlijk totaal geen fut. achterlijk is hij ook niet want hij maakt met zijn eigenaar en met ieder die met hem bezig is de kachel aan.

mijn advies: als je hem zo leuk vind, ga hem dan poetsen en met hem wandelen en zo, maar laat hem voor de rest lekker met rust.

Lenneke_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-06 16:10

Ik geef Anouar sinds kort Pavo Summerfit ipv brokken. Hij heeft veel meer energie, hij kwam dus duidlijk iets tekort dat wel in die koeken zit en zat daardoor niet lekker in z'n vel.
Kan je misschien ook proberen, ze zijn helemaal niet zo duur, 10 euro voor 30 koeken, één koek per dag

xcomplientx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-06 14:00

Veel overgangen rijden, worden ze lekker actief van.