tjah.......
Mevrouw of meneer de allesweter.
Dat ik het mss niet volgens uw commerciele leermethode heb mijn paard aangeleerd kan best zijn. Dit wil niet zeggen dat enkel jouw manier van tel is en geen enkel ander manier de juiste is!
Maar ik begrijp het dat u zo reageerd om uw methodes te laten blijken de enige echte goeie te zijn.
De vraag hier op bokt was "hoe leer je een paard steigeren op commando"? Wel ik heb mijn antwoordt gegeven. Zo heb ik het geleerd en ik maak geen andere mensen uit voor charletans en nietskunde paardenmensen. Ik deel de info die ik heb ervaren is dit de goeie of niet tjah voor mij altans wel. Als het voor u niet volstaat, leg het dan eens uit aan de mensen hier hoe je het wel moet doen zonder commerciele redenen en verplichtingen. Want ik heb u hier niet zien schrijven hoe het dan wel moet hoor.
En als u het waard vindt om een illigale steigerend paard naar de slacht te verdommen wel dan bent u verkeerd bezig of hebt u een verkeerd gedacht over paarden. Er zijn nog altijd mensen die iets verdraagzamer zijn in de samenleving ook met dieren. En neen hoor gevaarlijk vind ik het niet. Sorry echt niet.
U intrepreteerd mijn paard als monster, terwijl dat helemaal zo niet is. Hij kent het steigeren nu bijna twee maanden en we hebben het vier keer beoefend, hij is leerling en doet het fantastish naar mijn gedacht. Heel gecontroleerd. Hij heeft op de fotosessie met de plechtige communie van de wel vijftig keer steigeren één maal ongevraagd gesteigerd...is dit zo erg. Hij was verdomd heel braaf met da meisje ik zou het andere eens willen zien doen hoor.
Tlijkt wel of ik enige jaloesie lees van jouw?
Wij zijn sterk bezig met het afstraffen als hij steigerd in de koets en voor de rode lichten. Zoals gij met uwen Blacky het ook hebt moetn afleren. Zo zie je maar dat ge het ook tegenkomt.
U praat ook zoals u mijn paard al jaren kent.......Stress heeft hij niet hoor als hij aan de lichten staat, hij wil gewoon voorwaarts. Hij gaat niet steigeren omdat hij zou stress hebben, die kent geen stress. Dan ken ik veel gestresseerde paarden en paarden die rijp zijn voor de slacht amaai....er zouden er niet veel meer rondlopen als het aan u lag.
Chapeau als U uw paarden perfekt alles kan laten doen van VD en met rijden enzo......echt waar. MAAR AUB MAAK ANDERE MENSEN ZOALS IK NIET UIT. Dit is pas geen goeie omgang en dan wel nog met de mens wat zou het dan kunnen zijn met dieren? U hebt nog geen respekt voor de mens. Dit kan ik uitmaken uit uw schrijven hé.
U moet mij niet voorstellen als een mishandelaar naar de andere bokt lezer. De foto's spreken voor zich dat alles onder controle is punt.
Ik heb trouwens niet geschreven dat ik mijn paard ongestraft laat steigeren op commando. sorry maar dan lees je het niet goed. Tis niet oomdat ik een cowgirl ben en het eens graag heb dat een paard dom doet dat ik er niet op reageer en het niet afstraf. U hebt het totaal verkeerd begrepen maar zulke reakties schrijf je als je gefrustreerd rondloopt.
Ik hoop dat je nog uit uw depressie komt.