[AR] Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: Buitenrijden, ga je wel eens alleen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:11

nogmaals: Met de kar?

Marieke_456

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:35

Ik ga het liefst met z'n 2e, omdat dat veiliger en gezelliger is
Maar als ik zin heb om te mennen en er is niemand op stal ga ik lekker alleen

friendly

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 13:58

Nooit alleen!! Er kan altijd een ongeluk gebeuren dus dan is het veel beter als je iemand bij je hebt die evt. hulp kan halen/bellen. Dus ook zo veel mogelijk mobieltjes mee! Dat betekend: als je in een groep van 3 mensen een buitenrit gaat maken en iedereen heeft een mobieltje, ALTIJD MEENEMEN! En zet het nummer van de manege/stal/vereniging of whatever altijd in je mobiel. Handig...

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:03

*zucht*

Lezen schijnt wel erg moeilijk te zijn hè.

Dit tabblad van bokt het AR dat staat voor aangespannen rijden oftewel mennen.

Alle topics die op dit gedeelte van het forum staan hebben dus te maken met het rijden van een paard-en-wagentje. Dus niet, ik herhaal DUS NIET, het zitten OP een paard.

Gelieve daar met posten een beetje rekening mee te houden.

Jellie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:55

Ik ga altijd samen met mijn man mennen.
Ons paard is ook een gezamelijke hobby dus echt ideaal zo...
Alleen zou ik t nooit doen, dat vind ik toch te gevaarlijk.

Prince_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 21:58

ik ga gerust alleen naar buiten.
maar mijn pony is al wat ouder en ik vertrouw hem gewoon goed

bontegevaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 22:23

Met enkel- en dubbelspan ga ik gewoon alleen naar buiten. Als er iemand met me meegaat
vind ik dat wel veel gezelliger. Als ik dan iemand gestrikt heb om mee te gaan, knoop ik er
toch het liefst 4 voor! (gebruik van maken! ) Met 4 zou ik nooit alleen gaan.

Sjeffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 09:40

Alleen naar buiten met paard en wagen ga ik nooit.

Het is altijd verstandiger om iemand mee te nemen heb ik altijd geleerd.
Als er wat gebeurd kun je met twee mensen altijd meer.
En idd altijd zakmes mee!

friendly

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:46

Albertine_N: Ik moet zeggen dat ik daar niet echt op gelet had aangezien het feit dat als je op de site van Bokt komt je aan de linkerkant in het scherm ook onderwerpen kan aanklikken, en ik dit ook in dit geval gedaan heb, ik het helemaal over het hoofd gezien heb. Maar toch blijft het feit bestaan dat het erg gevaarlijk kan zijn om in je eentje eropuit te gaan. Me antwoord/opmerking ergens hierboven op de pagina is evengoed van toepassing.

Dora88

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:20

Ik ga met de pony altijd alleen. Tis een enkelspan, en de pony is zeer rustig. Ook vind ik het fijner voor de pony, dat ze dan niet zo veel hoeft te trekken.
Ik vertrouw onze pony gewoon door en door. Oké, het was gister wel makkelijk geweest dat ik iemand bij me had, om haar door het water te laten lopen, maar ja. Dat kan gebeuren. Mandy weigert het gewoon om door het water te gaan. Met het gevolg dat je bijna kiept...

Verder heb ik altijd een zakmes bij me, een stuk touw, halster en een touw met knip, en m'n telefoon. Dus als d'r iets gebeurd, kan ik me altijd zien te redden.

Voor de gezelligheid is het natuurlijk minder om alleen te gaan, maar goed. Dat maakt ook niet zo veel uit.

karlijn_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 16:37

bijna altijd alleen, is bijan nooit niemand thuis als ik ga mennen. met onz iets drukkere pony gaan we wel altijd met z'n tweeen. telefoon gaat sowiso altijd mee.

A10

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 19:17

friendly schreef:
Albertine_N: Ik moet zeggen dat ik daar niet echt op gelet had aangezien het feit dat als je op de site van Bokt komt je aan de linkerkant in het scherm ook onderwerpen kan aanklikken, en ik dit ook in dit geval gedaan heb, ik het helemaal over het hoofd gezien heb. Maar toch blijft het feit bestaan dat het erg gevaarlijk kan zijn om in je eentje eropuit te gaan. Me antwoord/opmerking ergens hierboven op de pagina is evengoed van toepassing.

Dat snap ik, maar daar zijn andere topics voor, en als je de eerste post van dit topic had gelezen had je nóg een keer kunnen zien dat het over mennen gaat.

judithM

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-06 19:02

Ik ga nooit alleen rijden met de wagen.
Als er niemand mee kan ga ik wel wat longeren of fietsen ofzo.

littlemouse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 16:31

Ik ga nooit alleen met de shetlanders op pad, zowel enkelspan als tweespan niet. Ten eerste al omdat het naar mijn idee veiliger is en ten tweede omdat het ook veel handiger is om een groom mee te hebben.

Bij ons in de buurt heb je nogal veel wildroosters en het is behoorlijk onhandig als je elke keer van de koets af moet stappen om de hekken open te doen. Ik heb trouwens geen idee hoe je zowel paard als koets door het hek krijgt zonder tussen het hek vast te komen te zitten.

En het is natuurlijk ook gezelliger om iemand mee te hebben Lachen

wiranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:00

ik ga met het enkelspan wel alleen. soms met tweespan ook, simpelweg omdat we meters moeten maken en ik niet altijd iemand beschikbaar heb om mee te gaan. net als bontegevaar maak ook ik er "misbruik" van als er iemand mee is door ook vier pony's mee te nemen. heeft alles gelopen en is bovendien leuk.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 23:11

Ik rijd eigenlijk altijd alleen. Inspannen doe ik ook alleen. Heb zelden iemand in de buurt die mee kan/wil.

Myrte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:28

ik weet eigenlijk dat er wel iemand mee moet.
en vaak gebeurt dat ook wel
maar soms vind ik het heerlijk om me paard in te spannen
en dan lekker een ritje te gaan maken Lachen
heb wel altijd mes en halster mee!

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:32

Eigenlijk ga ik altijd alleen. Mobiel mee, zweep mee (voor enge mannen Tong uitsteken ), cap op en gaan!

hunter87

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:34

onder het zadel ga ik wel alleen. ik neem (totaal niet nodig) wel altijd een zweep mee voor het geval dat er mensen in het bos je lastig vallen ofzo en rij altijd met de zweep aan de kant waar de mensen staan. gelukkig kom je bij ons haast nooit iemand tegen.
als we met de kar gaan ben ik groom dus zijn we altijd met zn 2tjes

Duvel91

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-06 17:42

Ik ga eigenlijk ook nooit alleen, we hebben een karretje met 2 wielen en de bankjes aan de zijkant, dus het is voor de pony fijner als er 2 mensen zijn, dan is de kar in evenwicht.

Picassox

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 15:17

Ja. Alleen op mijn pony ga ik alleen, op m'n paard is het vragen om zelfmoord plegen als je alleen het bos in gaat. Tong uitsteken

_Cindy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:45

Ik heb al vaak genoeg alleen een rondje gereden, dan blijf ik altijd wel in de buurt, en ik zeg altijd tegen iemand waar ik heen ging. Vroeger liet ik altijd iemand afstappen als er een tractor of grote vrachtwagen langskwam, maar nu blijf ik gewoon rustig stappen, en is Milo er ook niet meer bang voor.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-06 15:56

R_ChiChi schreef:
Ja. Alleen op mijn pony ga ik alleen, op m'n paard is het vragen om zelfmoord plegen als je alleen het bos in gaat. Tong uitsteken

LEZEN!!!!!! dit is AR Gaaaap

Yuri

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 09:29

arme albertine, lezen is een vak he Tong uitsteken

Met mijn fjord ga ik voor geen goud alleen, die draait namelijk nog wel een plotseling om, dan moet je echt van de wagen af en dan blijf ik als koetsier zitten.

ik ben nu voor mijn welsh merrie een karretje aan het zoeken, met haar zou ik zeker in de bak alleen durven, en misshcien buiten ook wel. maar dan ben je ook zo van de bok af als er wat is. Met een grote pony is je aanspanning zoveel groter.