Hoe steigeren aanleren?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

monteaura

Re: [VD] Hoe steigeren aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-06 23:18

Kijk even op de site van Pinky_girl!
Heel leerzaam! Overigens zou ik het niet doen. (niet boos worden)

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 17:35

Ik wordt niet boos. Ik doe mijn zegje.
Ik weet het daar heb ik al veel informatie over gehad. Alleen die manier van steigeren staat me niet echt aan dus vandaar.

merrieveulen: Dat is helemaal niet waar, ik probeer niet te winnen. Ik wil jullie iets duidelijk maken. Maarja idd hou er maar mee op. Schiet je toch niks mee op.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 21:51

en er zijn er zoveel hier die jou iets duidelijk willen maken... misschien helpt hat als je daar eerst eens naar luistert...

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-06 23:31

Ze zeggen wat, en ik sta er voor open heb ik al vaker gezegd. Maar dan moeten hun ook wel wat zeggen.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:36

je staat er duidelijk niet genoeg voor open, anders zou je wel meer doen met het gegeven commentaar, en het steigeren dus niet aanleren. en ze zeggen genoeg hoor... alleen hoor (lees) je het kennelijk niet... iedereen die het niet met jou eens is heeft gewoon ongelijk, lees je eigen posts maar eens objectief terug, dan zie je het zelf ook. (ik weet dat je ook hier weer tegenin zult gaan)

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-06 23:59

merrieveulen ik d8 dat je er niet meer op in ging.
als iedereen zegt dat je iets niet moet doen moet je het ook dan maar niet doen.....
ik den als je iets echt wil niemand je tegen kan houden.
en mij kijken ze ook aan als ik zeg dan mijn paard netjes op comando steigert...
krijg regelmatig te horen dat zal ik nou nooit aanleren veelste gevaarlijk......
tsjah dan zit er toch niet die volle 100% vertrouwen tussen jou en je paard.
ik heb dit wel.
en mijn paarden hebben respect voor me.
dus blijf hier niet over door zeuren mensen als zij dit wil leren laat haar .... hoop voor haar dat het goed gaat en ze de juiste manier vind.
tot die tijd dat je de juiste manier niet weet gewoon nog ff laten rusten je komt vast nog wel op de juiste manier voor jou en je paardje uit.

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 00:09

dravergekkie schreef:
merrieveulen ik d8 dat je er niet meer op in ging.
als iedereen zegt dat je iets niet moet doen moet je het ook dan maar niet doen.....
ik den als je iets echt wil niemand je tegen kan houden.
en mij kijken ze ook aan als ik zeg dan mijn paard netjes op comando steigert...
krijg regelmatig te horen dat zal ik nou nooit aanleren veelste gevaarlijk......
tsjah dan zit er toch niet die volle 100% vertrouwen tussen jou en je paard.
ik heb dit wel.
en mijn paarden hebben respect voor me.
dus blijf hier niet over door zeuren mensen als zij dit wil leren laat haar .... hoop voor haar dat het goed gaat en ze de juiste manier vind.
tot die tijd dat je de juiste manier niet weet gewoon nog ff laten rusten je komt vast nog wel op de juiste manier voor jou en je paardje uit.

dat heb ik ook al gezegd... maar ze wil het gewoon nu, klaar. maar ik bemoei me er niet meer mee...

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-03-06 20:18

Nee ik wil het helemaal niet nu. Ik heb het na dit topic niet meer geprobeerd! En ga dat ook niet doen totdat ik de juiste manier weet.
En dat heb ik ookal gezegd, maar waarschijnlijk heb jij dat niet gelezen.

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-06 20:24

verstandig Ramona!

ben blij dat je dit besluit genomen hebt, en als de tijd ervoor is....... dan gaat het vast goed.

Succes!

merrieveulen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-06 20:45

KiWiKo schreef:
verstandig Ramona!

ben blij dat je dit besluit genomen hebt, en als de tijd ervoor is....... dan gaat het vast goed.

Succes!

Mee eens! tot die tijd veel succes met de andere VD dingetjes, en dat steigeren komt dan ook vanzelf wel! ik ben blij om dit te horen!

dirke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-06 22:56

waar sommige zich al niet druk over maken zeg!
ramona_lief weet heus wel waar ze mee bezig is, en het is haar pony/paard dus ze moet toch zelf weten wat ze doet.

als je geen antwoord hebt op haar vraag reageer dan gewoon niet!!!!!!
i.p.v commentaar te geven!!

melanie20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 12:23

wil je mijn pony lenen???

die kan het heeelll goed voordoen!!

zonder dat je er om vraagt....

snap de nut niet echt om het teleren....

zeker ik er 1 heb die het zelf al doet...
vind er niks grappigs aan

dravergekkie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-06 18:03

het is gewoon een onderdeel van vd!!!

Maaik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 17:54

dirke schreef:
waar sommige zich al niet druk over maken zeg!
ramona_lief weet heus wel waar ze mee bezig is, en het is haar pony/paard dus ze moet toch zelf weten wat ze doet.

als je geen antwoord hebt op haar vraag reageer dan gewoon niet!!!!!!
i.p.v commentaar te geven!!

Ze willen je beschermen omdat bij veel mensen het verkeerd afloopt. Begrijp ik ook best.

Melanie20: Nee hoeft niet. Ik wil dat mijn pony het beheerst op commando doet en niet als een gek loopt te steigeren want als Jolly dat zal doen is er iets goed mis in de rangorde.

dravergekkie: Mee eens

dagami

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-06 19:59

Het is natuurlijk onzin om maar te zeggen dat je steigeren wel aan mag leren omdat het een onderdeel van VD is he Niet elk VDpaard hoeft te kunnen steigeren en zoals ik al eerder aangaf is steigeren ook niet voor elk paard (en ook niet voor elke trainer) weggelegd.

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-06 20:05

Is idd waar, dacht ik ookwel aan. Maar over het algemeen vind ik het erbij horen. Ookal hoort het erbij ik zal het echt niet bij elke pony aanleren! Jolly is pas de eerste waar ik het aan wil leren.

Bokkiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:46

ik weet 100 % zeker dat jolly geen vlieg kwaad zou doen.
Ik ken jol dan maar 3 dagen maar ik ben er van overtuigd!!!
Ze vraagt niet of het wel veilig is of wat dan ook. Maar hoe je steigeren moet aanleren!!

@ ramona_lief: Jol kan toch nu al steigeren?

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-06 17:49

Spuit elf door de bocht

Maaik

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-06 17:13

Bokkiej: Jemiggg, ik had het hier uitgepraat zeg maar, en het topic was teminste een beetje weggezakt en ik was er totaal niet meer mee bezig.

KiWiKo: Hihi

elinebakker

Re: Hoe steigeren aanleren?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-06 20:30

Mensen.. wat kunnen jullie zeuren zeg.. Laat dit meisje die haar vraag stelde gewoon haar zegje doen. Als je een makkelijke manier heb zeg het dan gewoon.. Niet zeiken mahn..

Ik heb zelf een shetlandertje, daar is deze manier wel makkelijk voor. Je tilt gewoon haar ene beentje op en dan komt ze vanzelf omhoog. Steeds belonen. Dan komt ze vanzelf automatisch omhoog. Belonen! En dan leer je gewoon een ander commando aan, want als je het zo houdt dat als je haar beentje aantikt dat ze dan gaat steigeren, dan doet ze dat ook als je haar hoef uit wil krabben! Meteen anders aanleren dus, zodra ze omhoog komt als je dat vraagt.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, en laat de rest maar zeuren

XxX Eline.. P.S. chek: www.paardenpret.tk

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 10:46

jaaaa, je tilt gewoon het beentje op, en heb je je weleens afgevraagt waarom ie dan omhoog komt? als ik jou arm pak en ver genoeg naar achteren breng ga je ook steigeren....
Die methode werkt puur omdat de pony omhoog gaat om pijn te ontwijken. Nou, dan hebben we het echt over vrijheidsdressuur hoor.....

Waarom wordt daar toch altijd zo makkelijk over gedacht?
Mijn shet zou ik ook kunnen leren steigeren, die zou geen vlieg kwaad doen en het netjes enkel op commando uitvoeren. ze zou het echter ook braaf doen als haar 10 jarige verzorgster per ongeluk het commando zou geveb, met alle gevolgen van dien

elinebakker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:05

weet jij dan een betere manier stef? mijn pony doet dit niet om de pijn te ontwijken want als ik haar been optil steigert ze vanzelf. en als je eens goed nadenkt, als je je singel aan heb gesingeld, doe je toch ook altijd het been naar voren om te zorgen dat ze singel niet dubbel zit!!! en als je 10 jarige verzorgster pech heeft met jouw pony dan moet je dat ook aan haar vertellen, en jij hebt de verantwoordelijkheid over haar, dus niet zeuren maar gewoon vertellen!

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:15

Waarom zou je een pony steigeren willen aanleren? omdat je dat leuk vind?
Mag jij is meekomen naar christa en haar longeren, kijken of je het nog zo leuk vind als een paard steigert (denk het niet )

Je kent je paard zeg je maar naar wat ik weet blijft een paard een dier, en dieren kunnen nou eenmaal onvoorspelbaar zijn hoelang je je paard ook kent.

Je bent 14, neem aan van de mensen hier die ouder zijn dat het niet slim is om je paard te leren steigeren, mensen die dit doen zijn vaak professioneel bezig met dit soort dingen en hebben hier vaak een opleiding voor gehad.

Leer je paard gewoon op een doosje staan ofzo

elinebakker

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:38

Je zou het altijd kunnen proberen.. Kom maar kijken naar míjn pony.. kan je zien wat zij allemaal kan en hoe leuk ze dat vind. Ze heeft ook geleerd om het nooit te doen zonder dat ik het vraag. Enneh.. k wil niet veel zeggen.. ík ben in opleiding, speciaal voor vrijheidsdressuur, zit bij mijn vakkenpakket in!!
Je kan je pony wel leren steigeren als je zeker weet dat diegene er geen gebruik van gaat maken tegen je.
En ik ben het niet eens met jouw mening over dat paarden dieren zijn. Natuurlijk zijn ze dat, maar mijn pony laat het ALTIJD merken als ze iets gaat doen, zelfs als ze ergens van schrikt.. (niet dat ze dat vaak doet..) dan wordt ze eerst al zenuwachtig en dan weet ik wat zij gaat doen.. Duszs..

Equidea

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-06 20:44

Ja ik kan mijn pony ook "lezen" hoor maar het zijn en blijven dieren hoe goed je ze ook kent. Maar dan nog, jij hebt er in iedergeval al een cursus voor gehad of je bent er nog mee bezig
En een shetlander is toch heel wat anders dan een grote pony
Niet alleen in grote maar zeker in gewicht. een shetlander zou je nog kunnen houden als het fout dreigt te lopen, een wat grotere pony word al veel moeilijker.

Geloof me het is eng als er oppeens een dikke christa van 1.45 voor je staat te steigeren (maarja dat was gelukkig niet op mij gericht maar omdat ze kennis maakte met de stroomdraad)