Belonen met voedsel, ja of nee?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

_Martine_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 10:15

Amable schreef:
En waarom is dat dan niet de bedoeling Douni? Is er iets mis mee dat hij verwacht iets te krijgen voor iets wat hij doet? Is het verkeerd dat ik werk lever aan een baas en daar een salaris voor terug verwacht?

Dus jij vindt dat je een paard áltijd moet belonen met voedsel als hij iets goed doet?
het zoals jij het noemt "salaris" krijg je toch ook niet meteen? maar pas aan het eind vd dag, week, maand. Niet meteen nadat je iets goed gedaan hebt.
Jouw salaris is meer gewoon het voeren, dus 's ochtends en 's avonds.

Anders worden paarden vrésélijk verwend en dat is heel vervelend.

Als je je paard vanaf het begin afaan beloond met een aai of een lief woordje en het paard niet beter weet, is dat prima toch?!

Roos_M

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 16:49

Ik doe alleen dat ze een voetje geeft zegmaar. Je zou zeggen ja, wel met voer belonen. In het begin wel maar later niet meer, als ze wat ruikt staat mijn paard daar met de been omhoog :/ vreselijk irritant. Als je ze het aan het aanleren bent dan moet je wel volgens mij want anders doen ze het niet, of ze werken niet mee..

Amable

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-06 19:29

Martine1232 schreef:
Dus jij vindt dat je een paard áltijd moet belonen met voedsel als hij iets goed doet?
het zoals jij het noemt "salaris" krijg je toch ook niet meteen? maar pas aan het eind vd dag, week, maand. Niet meteen nadat je iets goed gedaan hebt.
Jouw salaris is meer gewoon het voeren, dus 's ochtends en 's avonds.

Anders worden paarden vrésélijk verwend en dat is heel vervelend.

Als je je paard vanaf het begin afaan beloond met een aai of een lief woordje en het paard niet beter weet, is dat prima toch?!

Klopt, maar ik heb de hersens dat het makkelijker is als mijn baas het salaris voor mij opspaart. En ik weet dat als ik mijn salarisstrook krijg het enkele dagen later op mijn rekening staat. Dat is een afspraak. Je maakt met je paard de afspraak na de click komt er een beloning.

Ik werk met voedselbeloning met mijn paard en geloof me, hij is niet verwend!

Belonen met een aai of vriendelijk woordje zou theoretisch idd prima kunnen. Sociaal contact is een eerste levensbehoefte en kan dus idd gebruikt worden als beloningsmateriaal. Maar dat betekent dat je je paard niet meer te pas en te onpas kan aaien en vriendelijk toe kan spreken. Want je moet een beloning namelijk wel kunnen doseren. En ik knuffel gewoon te graag met mijn paard! Daarbij moet het paard jouw gekozen beloningsmateriaal ook nog als beloning zien. En ik kan me voorstellen dat een paard wat de hele dag met vriendjes op de wei loopt niet heel veel waarde hecht aan een aaitje van jou. Een paard wat de hele dag in zijn uppie op stal staat dan wrs weer wel. Maar ik gebruik dan liever voedsel en zet mijn paard met soort genoten op de wei

Felies_xx

Re: Belonen met voedsel, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-06 17:15

ik beloonde altijd met voedsel ( Paarden snoepjes, Wortels of weet ik veel ) En toen die het op Commando kon deed ik zonder en af en toe gewoon een snoepje! Lachen

Diannee

Re: Belonen met voedsel, ja of nee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-06 12:16

Je kunt ook afwisselen, de ene keer iets lekkers de andere keer een knuffel Knipoog