[AR] [VD] hoe laat je een ''zwaar'' paard dat nou doen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Tmara

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-05 11:09

@viola..ja dat weet ik n ook wel hoor..enk je dat ik t achteraf wel zo slim vind van me zelf :S mg

ponyzotje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 13:39

Ja amai... TS vroeg al in haar eerste bericht om normale uitleg. Al in het volgende bericht zei ze dat het het laatste op haar lijstje was. Wat is bokt ongelooflijk kinderachtig, dit verwacht je absoluut niet van volwassen mensen en het is gewoon triest. Komt er nu eens iemand die het wel verstandig wil doen, nml veel informatie verzamelen en bij punten van twijfel die ze tegenkwam (nml het is een zwaar paard, maar dat staat nergens expliciet vermeld) om verduidelijking komt vragen... Veiliger kan niet, dunkt me.
Verder ben ik te onervaren om je meer advies te geven, mi is het inderdaad hetzelfde met een groot paard. Je moet er natuurlijk heel zeker van zijn dat je een hele goeie band hebt en het paard dit niet tegen je wilt gebruiken. Maar als je eerst bij de basis start en langzaam opbouwt, dan zie je nog wel... Tegen dat je daar bent heb je veel meer informatie, zowel van buitenaf, als over jullie band.
Succes!

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 18:45

Ponyzotje, het enige wat ik heb gezegt is dat ik haar tegenstrijdig vond in haar uitspraken, en tja, als ze dan zelf gelijk over een slotje begint, houdt het idd op

douschka

Re: [VD] hoe laat je een ''zwaar'' paard dat nou doen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-05 22:49

Wat is het nut ervan om een paard te leren steigeren??

LadyMadonna

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 12:29

Verwerking van meerdere kunstjes, show element (als je shows doet dan natuurlijk).
En het is gewoon heel mooi als je paard met de kleinste aanwijzing doet wat jij wilt, niet uit angs, niet uit bedelen, maar uit samenwerking

gillian

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-06 15:52

ponyzotje schreef:
Ja amai... TS vroeg al in haar eerste bericht om normale uitleg. Al in het volgende bericht zei ze dat het het laatste op haar lijstje was. Wat is bokt ongelooflijk kinderachtig, dit verwacht je absoluut niet van volwassen mensen en het is gewoon triest. Komt er nu eens iemand die het wel verstandig wil doen, nml veel informatie verzamelen en bij punten van twijfel die ze tegenkwam (nml het is een zwaar paard, maar dat staat nergens expliciet vermeld) om verduidelijking komt vragen... Veiliger kan niet, dunkt me.
Verder ben ik te onervaren om je meer advies te geven, mi is het inderdaad hetzelfde met een groot paard. Je moet er natuurlijk heel zeker van zijn dat je een hele goeie band hebt en het paard dit niet tegen je wilt gebruiken. Maar als je eerst bij de basis start en langzaam opbouwt, dan zie je nog wel... Tegen dat je daar bent heb je veel meer informatie, zowel van buitenaf, als over jullie band.
Succes!

Ja sorry hoor, maar als de ts meteen duidelijk had uitgelegd wat ze bedoelde, had ze waarschijnlijk wel meer normale antwoorden gehad
"hoe laat je een "zwaar" paard dat nou doen" is nl niet echt een duidelijk vraag

Verder adviseer ik om eerst eens gewone vd oefeningen te gaan aanleren voordat je begint aan iets wat eigenlijk heel erg gevaarlijk is/kan zijn.
Er zijn hele leuke boeken in de handel waar heel veel dingen in staan, echt heel leuk!!
Paardenschool van Natalie Penquitt bijvoorbeeld, echt een aanrader!!
Zo heb ik m'n vorige paard het compliment geleerd, en de beginselen van de spaanse pas.