Mijn vriend heeft onze wagen ook zelf gemaakt. Hi jis geremd, geveerd en er zit een draaikrans op. Zeer stevige wagen, niet om de krijgen, maar wel met 1 hand vooruit te krijgen.
Ik heb zelf een kar gebouwd met onafhankelijke wielophanging. het ding is daardoor verschrikkelijk stabiel. Inspiratie heb ik opgedaan op paard en koets. Het frame is opgebouwd uit gaspijp die ik met een hydraulische buiger bewerkt (gebogen)heb. Wielen zijn eend-wielen, de schokdempers en veren komen van een motorfiets. De draaikrans heb ik gekocht. De scharnierende punten bewegen op bouten in bronzen bussen. Iniddels rij ik er al 8 jaar marathons en recreatief mee. Ik heb hem nu met een langboom (die is wel gekocht) geschikt gemaakt voor een tweespan. Nu moeten er nog remmen op, met tweespan zonder rem vindt ik een beetje eng...... Ik zal kijken of ik er een foto van op bokt kan krijgen.
Ik wil mijn mini shetlander ook graag beleren voor de kar, ik ben van plan zelf een soort sulky te maken, omdat het toch maar proberen is hoe hij erop reageert. Ik heb verschillende frames opgezocht en dat gaat mijn schoonvader voor mij maken. Alleen het achterstel is iets moeilijker denk ik.. Heeft iemand tips??