[AR] Wie heeft meer info over men endurance

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

MoniqueT

Re: [AR] Wie heeft meer info over men endurance

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 11:03

Dat kan ja, maar daar ging de discussie niet over. Jij bleef voor je laatste post maar volhouden dat het verschil maakt of je met enkel- of tweespan door zand van minimaal 30 cm diep gaat. En dat maakt dus niet uit.

't Is te hopen voor je dat er ooit meer mendurances zullen komen dan, maar vergeet niet dat er altijd een minimum snelheid zal blijven en dat grote shetten dat tempo vaak wel aankunnen en kleintjes misschien niet.

Ik weet heel goed dat je met shetten van 84 cm goed kan mennen, ik heb het zelf nog een aantal jaren gedaan. Maar een beetje kritisch kijken naar het terrein is dan wel nodig.

En advies aannemen van anderen is ook een kunst trouwens.

Afbeelding
2 x 83 cm, jaar 1984, met mijn vader op de bok en ik ernaast. Dit span liep grote tochten als de Vijfheerenlandentocht en Eersel-Postel, zonder problemen. Echter: heel goed getraind en met respect voor hun hoogte.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:01

ga voor de lol eens fietsen in de kootwijkse bossen, dan win je je respect wel weer trug voor die kleinde beestjes. (ik heb het dan niet over fietspaden maar over men-paden) 2 adviesjes alvast: neem een goede fiets mee en neem een telefoon mee zodat je iemand kan opbellen om je te komen halen als je niet meer verder kunt.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 21:06

Nou zeg he. Ik vraag hier gewoon om info meer niet. Dus ga niet zeuren over respectloos gedoe van mijn kant.

Ik ga heel netjes met mijn paardjes om en vraag nooit teveel van ze dus ga niet gelijk zo beginnen als ik om informatie vraag.

Ik ben nog nooit in Kootwijk geweest. De endurance wedstrijden waar ik bij geweest ben, was niet echt zwaar terrein dus vandaar dat ik gewoon om info vraag hoe het precies in elkaar zit met de men editie.

Wat betreft de minimum snelheid. Ook al zouden ze dan net halen dat maakt toch niets uit. Gaat me om de lol om mee te doen en niet om prijzen te winnen.

_Rebec

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 23:08

Mendurance is idd leuk, mits alles goed getraind is.

wij willen dat ook nog een keer doen. alleen die hele erge mulle zandpaden vinden we toch maar niks ook al zijn ze goed genoeg getraind.
op vakantie lopen ze 4 dagen 30 km. en dat is zeer goed te doen. en we zijn aangesloten bij 2 menverenigingen met ritten van 30 a 40 km. tussen de grote paarden en dan moeten ze ook flink bijbenen, maar ze lopen de grotere eruit

het vossenspan is trouwens 96 en 98 cm.

Maar veel succes over 2 jaar, weet je snel genoeg waar je aan toe bent

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 23:13

Bedankt

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 18:45

Ik ben dit jaar wezen kijken bij de mendurance in KWB.Zou zelf mee doen maar mijn pony was kreupel helaas.Het terrein was heel zwaar en ik denk persoonlijk nix voor shetten.Mijn vriendin heeft gestart met een fries en ondanks dat die heel hard getraind heeft haalde hij net 10 km per uur.paarden moeten min 8km p.u lopen en pony's geloof ik 6.
Deze wedstrijd in KWB telde al officieel mee.
Ik heb in de mensport gelezen dat voor volgend jaar er al 4 plekken in nederland zijn waar ze mendurance's willen gaan organiseren.Maar het staan allemaal nog in de kinder schoenen.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 18:56

Bedankt. Misschien moet ik maar eens lid worden dan van de mensport