[AR] Cap op met mennen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

LADPR

Re: [AR] Cap op met mennen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 12:54

Ja nou ja dan moet ik wat vaker een nieuwe tuig kopen.

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:45

Mijn eerste tuig was ook postorder bij Divoza en goedkoop. De ene na de andere riem brak en ik heb altijd veel geluk gehad dat dat niet in de heetst van de strijd gebeurde want dan kwamen er echt ongelukken. Daarnaast was het draagcomfort van de pony ook een belangrijk punt voor mij. Dat stugge en smalle leer zat toch niet echt prettig.

Lekker of topic.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 13:49

Karoliena; Maar wanneer moet je dan een nieuw tuig kopen, zodat je niet verongelukt...

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:15

Jij gaat er gelijk van uit dat mijn tuig slecht is. Het is mooi soepel dik en breed leer. Dus het zit voor mijn pony ook heel fijn. Ik kijk altijd voor ik het gebruik alles na dus wie zegt dat mijn tuig kapot gaat tijdens het werk?

Mijn tuig komt bij een tuigmaker vandaan die ze gewoon voor weinig verkoopt. Hij heeft ook wel duurdere tuigen maar dan heb je gewoon extra dingen zoals een zwarte laklaag of beslag in zilver of goud kleur. Voor mij hoeft dat allemaal neit aangezien dit toch zijn eerste tuig is.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:23

Nee daar gaat het niet om Karoliena. Een goedkoop tuig heeft een mindere kwaliteit. Anders zou de tuigenmaker/verkoper en verlies op lopen, en ze zorgen wel dat dat niet gebeurd.
En die duurdere prijs zit hem vooral in het leer en niet in al die extra's.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 15:26

Nou bij hem dus blijkbaar niet. Het is mooi sik soepel leer. Dus ik zie dat als goede kwaliteit. Ook al blijf je zeggen van niet. Ik heb zelfs nog aan hem gevaagd of het kwa kwaliteit iets uitmaakt en bij hem dus niet. Alleen de duurdere tuigen hebben bij hem dus extra dingen geen extra kwaliteit. Dus daar gaat het wel om.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:23

Nou zou ik als tuigenmaker ook niet zeggen dat ik sh it tuig zou verkopen, maar je kunt idd geluk hebben.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:26

Volgens mij maakt hij ook geen tuigen voor grote paarden. Hij had alleen maar drie shetland matne liggen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:43

Daar wordt al een groot deel van de prijs mee verklaard.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-05 19:47

Zijn duurste tuig was dacht ik net 300 euro en daar zit alles op en aan. Hij heeft ze in ienie minie, shetland en iets groter