[AR] [LO]wie longeert met dubbelle longeerlijn

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

nescio1

Re: [LO]wie longeert met dubbelle longeerlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-05 17:55

Sjonniej schreef:
nescio1 schreef:
ok want mijn paard moet altijd eerst zjn energie kwijt en dan logeer ik hem eerst even en dan kan ik gelijk opstappen snap ie Pling

Jaja Lachen
Maar ik dacht dat je dat met dubbele longe deed. Dus vandaar dat ik het niet begreep, ik kon me er geen voorstelling van maken.

dat had ik ook geprobeerd maar dat werkt dus voor geen meter

SharirBobby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 10:24

Dubbele longe kan wel met zadel.
Dan moet je de stijgbeugels af laten hangen en met een sperriem aan de singel vastmaken zodat ze niet gaan klapperen.
Dan doe je de lijn door de stijgbeugel, door het bit en dan óf aan de ringetjes voor aan je zadel (maar dit is niet zo handig omdat dat ringetje altijd maar met een banketstaaf schroefje in het zadel vast zit), óf aan de bovenkant van je stijgbeugelriem (knoop leggen met uiteinde stijgbeugelriem en dan daarboven vasthaken zodat he op z'n plaats blijft zitten.
Je hebt dan bijna hetzelfde effect als met de katrolletjes met een longeersingel om.

Ik doe hem trouwens ook achter langs.
Gister heb ik voor het eerst m'n nieuwe paard aan de dubbele longe gedaan. Ik weet niet of hij het ooit eerder heeft gedaan, maar hij pakte het aardig op. Ging alleen veel te diep lopen in het begin, maar toen hij wat meer ging ontsnappen ging hij er beter tegen aan lopen.

nescio1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-05 17:01

ja dat zou misschien ook wel willen. dat diep lopen heeft mijn paard ook wel maar alleen als ik met dubbele longe doe, maar dan kan ik de lijn dus niet ergens doorheen doen waardoor de lijn gewoon los hing.

baudyh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-05 13:19

Ik longeer ook vaak met dubbele lijnen.
Als je voor het eerst met een nieuw paard ermee begint doe ik de lijn achter het schoftje langs.Als ie dat snapt achter zijn kont.Over het algeemeen pakken ze het goed op.Sommige gaan eerst een beetje rennen,maar meestal hebben ze het snel door.
Ik longeer gewoon met 2 zachte longeerlijnen.Die knoop ik aan het einde aan elkaar.Omdat de lijn die achter zijn kont langs loopt altijd langer is.Dan raak ik het minst in de knoop.
Ik doe de lijn door een oog(kan hoog zijn zoals bij een men schoftje maar ook lager bij een longeersingel en zelfs door de beugels bij een zadel(alleen moet de lijn dan zeker achter zij kont langs ,als je hem achter het zadel langs doet dan kruipt ie er onder,niet handig))en dan aan het bit.