[AR] [NH]2 kruinen op voorhoofd. Wat betekend dat?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

flettie

Re: [NH]2 kruinen op voorhoofd. Wat betekend dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 17:16

SuperRoos schreef:
anya, leuk dat het klopt Ja

flettie, die van fayette is idd een aparte kruin, ben hem 1x eerder tegen gekomen bij een arabier maar heb toen nooit een goede beschrijving van het karakter terug gehad
zou zo dus niet veel erover kunnen zeggen, alleen dat het kenmerk van de 2 kruinen waarschijnlijk ook wel hiervoor opgaat, en van de verhalen die ik van je ken klopt dat wel met de beschrijving van een paard met 2 kruinen,
wel apart dat ze verder ook nergens kruinen heeft, de haren moeten toch ergens samenkomen he

Ja, dat vond de DA ook wel Haha! Die stond echt zo te kijken van:"He, geen kruinen meer? Verward"
Ik heb ooit eens van jou al eens een karakteromschrijving gehad van Fayette (een jaar of twee geleden) maar waar ik die gelaten heb Nagelbijten / Gniffelen
Die van Hercje van vorig jaar heb ik nog wel en tot nu toe klopt die aardig Haha!
Denk dat ik binnenkort maar weer eens een paar goede foto's van Flet moet maken dan kun je het nog een keer doen en in je bijzondere-gevallen-bestandje stoppen Tong uitsteken Knipoog

Pasterza

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 20:25

runningkawa schreef:
Kawa heeft er ook 2
maar dan schuin onder elkaar.
Ik zal er eens een foto van gaan maken Ja

Iemand enig idee wat dat betekend?

Geen idee. Mijn paard heeft er ook 2 schuin onder mekaar, zie foto op de 1e pagina (haf). In het midden tussen de ogen loopt ie naar beneden uit en daar rechtboven zit een 'gewone'.

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-05 23:34

He wat een leuk topic, mijn friese merrie heeft 2 kruinen, ze is ietwat dominant, super betrouwbaar erg nieuwsgierig en ondernemend en soms wat druk (als ze iets niet begrijpt met rijden bijvoorbeeld).

Onze andalusische merrie heeft 4 kruinen, over haar weet ik nog niet zo veel te vertellen want we hebben haar nog maar een maand of 5, en vlak daarvoor is ze uit spanje gekomen en heeft bij een handelaar gestaan, dus ze moet nog even "bijkomen". Maar ook zij is een apart diertje, ook super betrouwbaar, ietwat drammerig soms (grenzen aftasten) leergierig en werkwillig en temperamentvol maar wel koel in de kop. Zal eens kijken of ik foto;s kan plaatsen.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 15:11

flettie, ja ik herinnerde het me weer toen ik het berichtje had getypt, heb fayette al eens gedaan maar idd 2 jaar geleden, ik kon het toen nog niet echt gedetailleerd en ook fayette is nu ontzettend veranderd maar het is ok als je weer eens wat foto's stuurt, leuk zelfs

schaapjuh, owja je staat nog op de wachtlijst, ja er komt ff niet veel van ben echt druk met school enzo, misschien binnenkort ff flink wat tijd en dan zal ik er eens goed naar kijken, maar vooral jouw oordeel over wat ik er dan van vindt is belangrijk om er dan achter te komen wat die combinatie inderdaad betekend

delphi, een paard met 2 kruinen die super betrouwbaar is, dat is interessant om te horen, meestal hebben ze dus toch wat onvoorspelbaars, niet gemeen ofzo maar ook niet 100% te vertrouwen (als je dat ooit al mag zeggen over een levend wezen)
ik ken 1 paard met 2 kruinen die echt totaal betrouw baar is, een wat oudere hengst waar de kindjes zo met niks op kunnen springen enzo, die heeft dus echt alle andere kenmerken van zn hoofd, en ook zn bouw, want dat kan ook beinvloeden, gewoon super

en je anda met 4 kruinen, is heel zeldzaam ook, staat 1 paard in het boek met 4 kruinen en daar word over gezegd dat het een ongewoon en interessant karakter heeft
zal ook weer afhankelijk zijn van de rest van de kenmerken maar ik zie dan dus een zeer intelligent en fijngevoelig paard voor me met een ontzettend sterk karakter en een prachtige persoonlijkheid waar je mee om moet kunnen gaan

wel leuk, ineens een boel van die 'aparte' paardjes Ja

Cilian

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-05 23:31

Baas boven baas, moet je maar denken, maar ik heb ooit eens bij mijn fjord het aantal kruinen op zijn hoofd geteld, en kwam toen uit op 17! Het is dan ook een heel apart paard, wel goud eerlijk, maar onder het zadel en voor de kar niet echt te vertrouwen.

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-05 21:43

hier een wat duidelijkere foto van mijn paard zijn kruinen, ik plaats er één van zijn voorhoofd en van zijn wangen en ook een oogfoto, hoop dat jullie er wat mee kunnen!!

Afbeelding

zoals je ziet bij deze foto heeft hij een paar ronde kruinen en 1 wat langwerpige

Afbeelding

foto van zijn wang!

Afbeelding

oogfoto, zoals je ziet heeft hij ook iets typisch onder zijn ooghoek, hij heeft namelijk een gaatje zitten aan allebei de kanten, dit zijn extra traanbuisjes!

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 11:51

cilian, heel apart die 17 kruinen, zou het beest wel willen kennen Ja in het boek staat 1 geval van een paard met 16 kruinen
een karakter van gecompliceerde aard staat erbij, dit paard kon slechts gereden worden door 1 jongetje van 15 en daarbij was ze een succesvol junior springpaard
in het begin was ze ontzettend moeilijk te trainen geweest maar nu ze aan alles goed gewend was wil ze alles voor die jongen doen
denk dat het bij dit soort dieren dus heel erg meeteld bij wie ze zijn, wat ze moeten doen en de band die er is, denk dat die bij dit soort paarden nog belangrijker zijn dan bij ongecompliceerde dieren (hoewel ik vind dat een band er altijd moet zijn hoor begrijp me niet verkeerd hihi)
dit zijn de dieren waar wij van kunnen leren, die ons de ogen openen dat een paard niet zomaar een gebruiksvoorwerp is maar een intelligent individu dat je met ontzettend veel respect moet behandelen...

judithhh, thanx voor je heldere foto's
ik tel 4 kruinen op het voorhoofd, kunnen er ook 5 zijn ligt eraan hoe je het ziet
staat dus 1 paard in het boek met 4 kruinen en daar word over gezegd dat het een ongewoon en interessant karakter heeft, verder dus afhankelijk van andere kenmerken, kan alsnog heel gecompliceerd zijn ofzo dus
ook apart van de extra traanbuisjes zeg, wat ik ook zie aan het oog, dat is mooi groot, zacht en driehoekig wat wijst op een zeer intelligent en nadenkend paard
zou het kenmerk van de 4 kruinen dus al iets versterken

nou ik ga met de wachtlijst aan de gang haha Bloos

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 15:44

SuperRoos schreef:
ik tel 4 kruinen op het voorhoofd, kunnen er ook 5 zijn ligt eraan hoe je het ziet
staat dus 1 paard in het boek met 4 kruinen en daar word over gezegd dat het een ongewoon en interessant karakter heeft, verder dus afhankelijk van andere kenmerken, kan alsnog heel gecompliceerd zijn ofzo dus
ook apart van de extra traanbuisjes zeg, wat ik ook zie aan het oog, dat is mooi groot, zacht en driehoekig wat wijst op een zeer intelligent en nadenkend paard

bedankt voor het kijken...dat hij gecompliceerd is dat klopt wel, ze noemen hem op stal gekscherend...schizofreen.. omdat hij nogal heftig kan reageren op stal, onder de man heeft hij nog nooit problemen gegeven, daar is hij juist heel braaf en werkwillig in en is volledig bij zijn werk.
dat ik er zelf trouwens 5 telde is denk ik doordat ik die langwerpige ook meetel, ik weet en kan ook niet precies zien of dat de haren zijn die bij elkaar komen of dat het een apparte kruin is.

maar die kruinen op zijn wangen...wordt daar wat over gezegt??
zijn benen zitten trouwens ook vol.

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 19:35

judithh schreef:
SuperRoos schreef:

bedankt voor het kijken...dat hij gecompliceerd is dat klopt wel, ze noemen hem op stal gekscherend...schizofreen.. omdat hij nogal heftig kan reageren op stal, onder de man heeft hij nog nooit problemen gegeven, daar is hij juist heel braaf en werkwillig in en is volledig bij zijn werk.
dat ik er zelf trouwens 5 telde is denk ik doordat ik die langwerpige ook meetel, ik weet en kan ook niet precies zien of dat de haren zijn die bij elkaar komen of dat het een apparte kruin is.

maar die kruinen op zijn wangen...wordt daar wat over gezegt??
zijn benen zitten trouwens ook vol.

ik weet niet of je zelf foto's kan maken maar zou graag eens beter naar je paardje willen kijken om te zien of het karakter dat jij beschrijft puur door de hoeveelheid kruinen komt of dat ik nog meer 'gecompliceerde' dingen aantref, als verder alles ongecompliceerd is leert mij dat namelijk weer wat over de kruinen
ik weet niet of je dat wil hoor maar anders is dit wat ik nodig heb

ik heb alleen foto's nodig van het hoofd van je paard, het liefst met de voorpluk even in een knot zodat ik alle vormen goed kan zien, ook alleen een halster om of met niks maar absoluut geen hoofdstel
belangrijk ook is dat het hoofd echt in een ontspannen houding is, niet half slapend maar ook niet in nerveuse stand ofzo
ook mag ie geen eten in zn mond hebben
wat ik precies nodig heb, 2 foto's echt van het hoofd dus, nek mag dr wel bij op staan
1 van de zijkant, echt recht van de zijkant dus niet schuin van zij, onder of boven, ogen open
1 van de voorkant, oren recht naar voren en de mond in ontspannen toestand

over de kruinen op de wangen of over de rest van het lichaam word niet echt wat gezegd of is het in ieder geval niet bevestigd, dr zijn natuurlijk een aantal theorieen van zigeuners, indianen of andere stammen maar daar weet ik zo ook even niet veel van

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:00

ik zal morgen de foto's maken..als hij mee wil werken..haha..hij is namelijk niet echt het type wat stil blijft staan, hij wil eerder kijken wat voor ding ik in mijn handen heb en er in bijten...ik ga mijn best doen!

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-05 21:02

nu las ik trouwens in een andere reactie van jou superroos, dat een paard met 2 kruinen onvoorspelbaar is, is dit ook kenmerkend voor een paard met meerdere kruinen of alleen als ze er 2 hebben?

SuperRoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-05 18:40

judith, fijn dat je foto's wil maken, succes ermee haha, dan mag je ze wel pben, je mag ze ook hier plaatsen als dat makkelijker is dan sla ik ze wel even op

paarden met 2 kruinen kunnen in 70% van de gevallen onvoorspelbaar zijn maar het hoeft dus niet, ligt ook echt aan andere kenmerken
bij merrie's en ruinen met 3 kruinen gaat het om een gecompliceerd maar niet onvoorspelbaar individu
hengsten zijn weer een ander geval maar ook daarbij zijn uitzonderingen
bij nog meer kruinen word niet veel gezegd omdat het dus zeldzaam is en je denk ik niet genoeg onderzoek kunt doen om het echt vast te stellen dat het zo is zeg maar,
toch staat wel vast dat het ongewone en interessante, gecompliceerde persoonlijkheden zijn maar alles weer afhankelijk van andere eigenschappen...