[AR] Vraagje over oogkleppen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:03

In de marathon is het helemaal niet verplicht. Ik rij zelf ook marathons (samengesteld) en er zijn er genoeg die zonder rijden. Ook in het regelement staat er niets over.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 16:23

Het ging dus ook niet over oogkleppen, nogmaals (heb ik al twee keer aangegeven namelijk). In de marathon ging het niet over oogkleppen, maar over een deel van de optoming dat niet mocht en dat kort voor de start nog veranderd moest worden. Bij meerdere starters zelfs. Dat levert veel stress op en het is nog onwennig ook om met een deels andere optoming te starten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 17:25

Een hoop tips en meningen. Ik ga dinsdag het tuig halen. Ik ga zeker kijken hoe hij op oogkleppen reageerd.

Ik was niet van plan om met raar tuig te gaan rijden hoor, ik zat alleen na te denken over de oogkleppen. Dat is dus niet verplicht.

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 17:45

Uums schreef:
Het ging dus ook niet over oogkleppen, nogmaals (heb ik al twee keer aangegeven namelijk). In de marathon ging het niet over oogkleppen, maar over een deel van de optoming dat niet mocht en dat kort voor de start nog veranderd moest worden. Bij meerdere starters zelfs. Dat levert veel stress op en het is nog onwennig ook om met een deels andere optoming te starten.

Dat is best stom eigenlijk, dat je start terwijl je de regelementen niet grotendeels doorgekeken hebt....

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-04 17:59

Ja ben ik het mee eens. Als ik in de toekomst wedstrijden ga rijden ga ik zeker wel de regelementen lezen juist om dat soort dingen tegen te gaan.

Een maar betuigen en voor de wagen en dan eerst maar eens beginnen met menlessen. Dan zien we wel weer verder.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-04 23:55

Sjonniej schreef:
Dat is best stom eigenlijk, dat je start terwijl je de regelementen niet grotendeels doorgekeken hebt....

Helemaal mee eens! Maar leg dat een kwartier voor de start maar eens uit aan zo`n flippende menner.. Tong uitsteken

Ook al breng je het nog zo voorzichtig, dan nog krijg je soms best een grote bakkes Scheve mond

mcrielaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-04 22:30

Ik zou het echt niet doen.. Ik kon eerst niet anders, en mijn pony is ook van niets niet bang, maar door die oogkleppen schrok ze werkelijk van alles..! Van een auto achter dr, een fietser naast dr, en alles wat geluid maakt vond ze eng.. Omdat ze van alles hoorde en niks kon zien.. Dus ik heb inmiddels een hoofdstel zonder oogkleppen en nu is ze weer helemaal de oude, nergens bang van..

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-11-04 22:48

Heb vanmiddag mijn tuigje gekocht en aan het hoofdstel zaten geen oogkleppen. het hoofdstel is ook te groot maar er was geen kleinere maat. Dus voorlopig is het toch zonder oogkleppen.

Shayla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-04 02:07

Ik rijd zelf altijd met oogkleppen.
M'n shet is ook zo mak als een lammetje maar irriteerd zich vreselijk aan de oogkleppen , dus regelmatig ergens langs schuren zodra hij de kans krijgt.
Ik heb een paar keer geprobeerd om zonder oogkleppen te rijden , maar dat bevalt me dus echt niet.
Meneer heeft het dan veel te druk met kijken naar de koetjes in de wei dan dat bezig is met mij en de wagen. Scheve mond
Hij reageerde dus nergens meer op , niet op de zweep , gelukkig nog wel op het bit , maar hij had het zo druk met kijken dat ie als een dronken pony over de weg liep Tong uitsteken . Zodra hij naar links keek , ging de wagen ook naar links dus.
Ook hij schrikt niet gauw ergens van , je kan bij wijze van spreken een kanon naast hem afschieten zonder dat ie reageerd.
Maar voor m'n eigen gemak dus toch met oogkleppen

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-12-04 10:41

Dank je. Dan hebben die van ojns een beetje hetzelfde karakter. Ik ga binnenkort kijken voor een hoofdstel met kleppen.